کد خبر: ۱۲۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
تلاش برای جذب گردشگر در آستانه جام جهانی؛

مبارزه اقتصادی آذربایجان و گرجستان در سایه مسکو و خواب ایران!

زمان برگزاری جام جهانی 2018 روسیه نزدیک شده و میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان علاقه مند به حضور در روسیه و حتی کشورهای همسایه آن هستند.
به گزارش شیرازه، کشور جمهوری آذربایجان از ماه‌ها قبل اقدام به تعریف و برگزاری تورهای گردشگری از مبدا باکو به سمت مسکو و سایر شهرهای میزبان جام جهانی کرده است، عده بسیار زیادی از هواداران فوتبال از غرب اروپا تورهای نسبتا ارزان قیمت و البته با کیفیت باکو را انتخاب کرده و از دو هفته قبل از اغاز جام جهانی در باکو حضور خواهند داشت و سفر خود را به سمت مسکو از پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز خواهند کرد.

در این میان گرجستان هم بیکار نبوده و برای جذب گردشگر خارجی به بهانه جام جهانی 2018 روسیه، تورهای بین المللی جالبی را تعریف و ارایه کرده است، تبلیغات این تورهای البته گران قیمت و با کیفیت مدام در شبکه های رادیویی و تلویزیونی گرجستان پخش می شود و دولت این کشور حتی از سفارت های خود در کشورهای اروپایی خواسته در این تبلیغ ملی همکاری پایاپای داشته باشند. چندین و چند همایش و نمایشگاه از سوی گرجستان برای معرفی این تورهای مربوط به جام جهانی در کشورهای اسپانیاف ایتالیا، انگلیس و آلمان برگزار شده و یکی از کارشناسان صنعت گردشگری در گرجستان بر این باور است که موفقیت ملی و عظیمی نصیب گرجی‌ها شده است.

جمهوری آذربایجان نیز حداقل 15 کنسرت بزرگ و ملی در آستانه جام جهانی 2018 روسیه تعریف کرده و بلیت این کنسرت ها و چندین نمایشگاه بین المللی در باکو در پکیج و بسته بندیهای گردشگری اذربایجان به چشم می خورد، آذربایجان حتی مدعی اشتغالزایی باورنکردنی به بهانه همین جذب گردشگر در آستانه جام جهانی 2018 روسیه شده است.

در این میان مشخصا برای خواننده ایرانی این سوال پیش می آید که آیا ما هم به عنوان یکی از همسایگان مهم روسیه و البته شریک این روزهای این کشور در بسیاری از معادلات و معاملات بین المللی نباید به فکر درآمدزایی و اشتغالزایی به بهانه جام جهانی 2018 روسیه باشیم؟ آیا برگزاری تور برای ایرانیان جهت سفر به مسکو و خروج سرمایه از کشور به سمت روسیه کفایت می کند؟

آیا ایران نمی تواند مقصد اول گردشگران اروپایی به ست مقصد نهایی یعنی مسکو باشد؟ تردید نداشته باشید که گردشگران اروپایی از تماشای ایران کهن و زیبا پیش از آغاز جام جهانی 2018 روسیه استقبال خواهند کرد؟ چرا ایرانیان مجری تورهای باشکوه پیش از جام جهانی نباشند و کار به دست گرجستان و باکو بیفتد؟

مقامات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین دولتمردان برای بهترین استفاده از رویداد جهانی فوتبال تدبیری اندیشیده اند؟

مشرق

نظرات بینندگان