کد خبر: ۱۲۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در گفتگو با شیرازه خبر داد:

اقدامات ایجابی آتش نشانی شیراز برای جلوگیری از چهارشنبه سوزی!/ از ارائه نکات ایمنی به دانش آموزان تا هماهنگی با یاوران شورا

فرخ زاده گفت:تاکنون سه همایش مختص دانش آموزان، کودکان، یاوران شورای شهر و سازمان های مردم نهاد برگزار کرده ایم.
فرخ زاده رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در گفتگو با شیرازه، در خصوص تمهیدات انجام شده آتش نشانی در خصوص چهارشنبه سوری با بیان اینکه همچون گذشته از سه ماه قبل تاکنون به امر آموزش و ارائه نکات ایمنی لازم در مدارس و مساجد پرداختیم، اظهار داشت: تاکنون سه همایش مختص دانش آموزان، کودکان، یاوران شورای شهر و سازمان های مردم نهاد برگزار کرده ایم.

وی افزود: دانش آموزان، میثاق نامه ای برای تحریم مواد محترقه و آتش زا امضا کردند، در همایش کودکان نیز یک بیانیه برای داشتن شهری ایمن و سلامت صادر شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اظهار اینکه با سازمان های مردم نهاد و یاوران شورا هماهنگی های لازم صورت گرفته که همکاری های لازم در این زمینه را داشته باشند، گفت: علاوه بر این ها فعالیت های رسانه ای را دنبال کرده ایم و پویش های مختلفی در این راستا توسط آتش نشانی راه اندازی شد.

فرخ زاده اعلام کرد: پویش عدم خرید مواد محترقه و آتش زای چینی، پویشی در راستای پاسداشت خون شهدای آتش نشان از جمله تجمعات عمومی در فضای مجازی بود که در سطح شبکه های اجتماعی انجام شد و راهکارهایی چون حمایت از مستمندان بجای خرید ترقه مطرح شد.

وی افزود: پویش حمایت از محیط زیست و حیواناتی که در این محیط زندگی می کنند از جمله این پویش های راه اندازی شده بود و در یک تجمع مجازی دیگری مسئولان استان را درگیر کرده ایم بدین گونه که افراد مسئول در این پویش شرکت کرده و حمایت خود را اعلام می کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از تبیین سنت های اصیل اسلامی ایرانی و سبک زندگی صحیح در پایان هر سال توسط اساتید دانشگاه خبر داد و گفت: در همایشی که در خصوص چهارشنبه آخر سال برگزار کردیم ریشه اصلی این سنت تشریح شد.

فرخ زاده با اعلام اینکه ترقه و ترقه بازی اصلا متعلق به ایرانیان نبوده و بدعت است، خاطرنشان کرد: آداب و رسوم و چارچوب دین ما به موضوع صله ارحام، احترام و سر زدن به بزرگترها، خانه تکانی، کمک به مستمندان، عیادت بیماران و دعا جهت ورود به سالی جدید پر از خیر و برکت تاکید دارد.

وی اظهار داشت: ورود به سال جدید باید با پالایش و پیرایش روح و جسم و طلب مغفرت از خداوند باشد و این سبک امروزی از چهارشنبه آخرسال متعلق به چینیان است و با فرهنگ ایران باستان نیز در تضاد قرار دارد.

فرخ زاده، در خصوص عملکرد آتش نشانی در چهارشنبه آخرسال 95 و برنامه های این سازمان در سال جاری، گفت: در سال قبل شیراز به عنوان ایمن ترین شهر ایران شناخته شد؛ ما تنها یک حادثه در شیراز داشتیم که آن هم افتادن ترقه از دست یک نوجوان بود.

محمد فرخ زاده با بیان اینکه آمار ما با اورژانس فرق دارد، اظهار داشت: در اورژانس سوختگی های سطحی نیز در آمارهایشان است.

وی با اعلام اینکه امنیت شیراز در چهارشنبه آخر سال گذشته متاثر از حادثه پلاسکو بود و مجموعه شهر و کشور با آتش نشانی همکاری کردند، امیدواریم در سال جاری نیز همکاری های لازم را در راستای ایمن نگاه داشتن شهر و تضمین سلامت خودشان داشته باشند.
نظرات بینندگان