کد خبر: ۱۲۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در گفتگو با شیرازه:

‌‌ورود سازمان اوقاف فارس به حوزه علم و فناوری/ غرق شدن کشتی سانچی جان‌سوزترین خبر سال گذشته بود

حجت‌الاسلام موسوی پروژه غدیر کازرون را مهم‌ترین پروژه‌ نیمه‌تمام در سال گذشته عنوان و اظهار کرد: ‌‌‌ورود اوقاف به حوزه علم و فناوری از خبرهای خوبی است که امیدواریم موقوفات بیشتری به این حوزه اختصاص یابد.

‌‌ورود سازمان اوقاف فارس به حوزه علم و فناوری/ غرق شدن کشتی سانچی جان‌سوزترین خبر سال گذشته بودمدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: در سال گذشته بیش از 53 وقف با ارزش بیش از 150 میلیارد ریال به ثبت رسید که شهرستان گراش با 8 وقف بیشترین تعداد وقف‌های جدید را دارا بود و موقوفه آقای دستغیب بهترین خبر سال گذشته بود.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی درخصوص تلخ‌ترین خبر سال گذشته خاطرنشان کرد: از دست دادن تعدادی از هموطنان در سانحه هوایی، دریایی و زلزله تلخ بود اما غرق شدن کشتی سانچی جان‌سوزترین خبر سال گذشته بود.

وی درخصوص اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه فارس برای اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: این سازمان به بحث اقتصاد مقاومتی ورود کرده که بخشی شامل اشتغالزایی از طریق ورود به موقوفات و ساخت و سازهایی است که انجام شده و در بخش دیگری به حوزه علم و فناوری هم ورود کرده‌ایم که تولید ایمپلنت های پزشکی است که تا پیش از این از خارج وارد می‌شد و امیدواریم موقوفات جدید به عرصه اقتصاد و اشتغال بیشتر اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام موسوی ‌‌ورود به علم و فناوری را از خبرهای خوب سازمان در سال گذشته عنوان و اضافه کرد: شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر، ایمپلنت ها و نیل‌های ارتوپدی تولید می‌کند که با نصف قیمت به دست بیماران نیازمند می رسد.

وی مهم‌ترین پروژه نیمه تمام در سال گذشته را پروژه غدیر کازرون دانست و افزود: هرچند تلاش کردیم اما گاهی کارها نیمه‌تمام می‌‌ماند و کار برخی موقوفات از سال های گذشته مانده و موقوفات جدید هم داشته‌ایم که باید در سال‌های آینده با روحیه و مدیریت جدید و توان مضاعفی پیگیری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اولویت سال آینده این سازمان را احیای موقوفات، ثبت رقبات موقوفاتی که تا کنون ثبت نشده و اجرای امینانه نیت واقفان برشمرد و گفت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند تا 15 فروردین برگزار می‌شود که به اتفاق همکاران برای نظارت بر امور در ایام نوروز در شهرستان‌های فارس ماموریت هستیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، وقف ، اوقاف
نظرات بینندگان