کد خبر: ۱۲۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس:

برگزاری مراسم تحویل سال در 250 بقعه متبرکه فارس/ اجرای طرح آرامش بهاری از 25 اسفندماه

حجت‌الاسلام موسوی گفت: طرح آرامش بهاری برای هفتمین سال پیاپی در 501 بقعه‌ متبرکه در سراسر فارس طی روزهای 25 اسفند لغایت 15 فروردین سال آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در نشست خبری گفت: اهداف اجرایی این طرح خدمت رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، نشر معارف اسلامی و ترویج باورهای دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌باشد.

موسوی با یادآوری اینکه امسال مراسم تحویل سال در 250 بقعه‌ی متبرکه در فارس برگزار می‌شود، گفت: در شیراز بقاع متبرکه سیدعلاالدین حسین(ع)، علی‌ابن حمزه(ع) و برای اولین بار سید نظام‌الدین محمود(ع) یا همان شاه‌داعی‌الله، میزبان برگزاری مراسم ویژه تحویل سال است.

او با اشاره به همراهی بیش از 6 هزار نفر در اجرای برنامه‌های مد نظر اوقاف در ایام پیش‌رو، گفت: پیش‌بینی اعزام 90 مبلغ از شهر مقدس قم و 150 مبلغ از شهر مقدس شیراز به سراسر استان فارس انجام شده‌ و مبلغان در 2 دوره‌ هفت روزه به نقاط مختلف اعزام می‌شوند.

موسوی با تاکید بر اینکه از امروز 19 اسفند تا 25 اسفند ماه مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه انجام خواهد شد، گفت: از محل موقوفات دارو و درمان در ایام تعطیلات پایان سال و نوروز، خدمات درمانی و دارویی به مسافران و زائران ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دعای ندبه و توسل به امام‌زمان(عج) در آخرین جمعه‌ سال در حرم‌های مطهر امامزادگان واجب‌التکریم فارس، گفت: در شهرستان شیراز، حرم‌های مطه سید علاالدین حسین(ع)، علی‌ابن حمزه(ع) میزبان این مراسم خواهند بود.

موسوی همچنین از استقرار 15 راهنمای گردشگری در حرم علی‌ابن حمزه(ع)، مسجد نصیرالملک و حرم سیدعلاالدین حسین(ع) خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌هایی برای میزبانی از مسافران و زائران در 100 مسجد بین‌راهی و 300 مسجد پر تردد به شکل شبانه‌روزی در ایام نوروز شده است.

مدیرکل اوقاف فارس از آمادگی برای اسکان مسافران و زائران نوروزی در صورت وقوع بارندگی در 200 حسینیه‌ در سراسر فارس خبر داد و گفت: از این تعداد، 40 حسینیه در نقاط مختلف شیراز قرار دارد.

موسوی با بیان اینکه 31 باب زائرسرا در جوار بقاع متبرکه‌ استان پذیرای مسافران خواهد بود، گفت: در نوروز سال 96 بالغ بر 3.5 میلیون مسافر و زائر به بقاع متبرکه سراسر فارس مشرف شده‌ بودند که بقعه‌ سید شجاع‌الدین حسین(ع) یا همان آقام شهید در فراشبند بیشترین تعداد زائر را داشت.

وی همچنین از کاهش تعداد خیمه‌های معرفت در نوروز امسال و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در این طرح، خبر داد و گفت: سال گذشته پایش‌هایی از مسافران و زائران انجام شد و براساس ارزیابی‌های دقیق، تغییراتی را برای بهبود کیفیت خدمات ایجاد کرده‌ایم.

موسوی با تاکید براینکه اداره کل اوقاف طی سال برنامه‌های متعددی در حوزه‌ فرهنگی اجتماعی متناسب با ایام مختلف اجرای و پشتیبانی کرده است، گفت: اوقاف خوشبختانه در تمام امور فرهنگی در فارس نقشی پررنگ و برجسته داشته و دارد.

مدیرکل اوقاف فارس گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در بقاع مجری طرح در راستای اجرای طرح مهر تندرستی برای اجرای نیات مرتبط با موقوفات کمک دارویی و درمانی از دیگر طرح ها در ایام نوروز است.

موسوی افزود: کلیه فعالیت های عمرانی بقاع متبرکه تا 25 اسفند ماه خاتمه می بابد و تا پایان طرح نوروزی آرامش بهاری هیچگونه فعالیتهای عمرانی انجام نمی شود.

وی گفت: اجرای مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه و گلزار شهداء سراسر استان از امروز 19 اسفند آغاز و تا 27 اسفند ادامه خواهد داشت.

تهیه 10 هزار جلد نقشه گردشگری شیراز و استان فارس با همکاری ادارات و دستگاه های اجرایی استان فارس، حضور 15 نفر از راهنمایان گردشگری شهر شیراز در مساجد تاریخی وکیل، نصیرالملک و حرم علی ابن حمزه(عاسکان ضروری مسافران در صورت بارش باران در 40 حسینیه شهر شیراز و 160 حسینیه در سطح شهرستان های فارس از دیگر اقدامات اوقاف فارس در ایام نورز می باشد که موسوی به آن اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف فارس با اشاره به برپایی خیمه های معرفت دینی در سطح استان گفت: در ایام نوروز 96 بیش از 3 ونیم میلیون نفر به بقاع متبرکه و اماکن زیارتی استان فارس مشرف شدند و روزانه 30هزار نفر از خیمه های معرفت دینی بازدید کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، اوقاف ، وقف
نظرات بینندگان