کد خبر: ۱۲۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

پیام‌تسلیت نماینده ولی‌فقیه و استاندار فارس در پی درگذشت پرفسور خدادوست

در پی درگذشت پرفسور خدادوست چشم پزشک معروف شیرازی مسوولان استان فارس تسلیت گفتند.
به گزارش شیرازه، نماينده ولي فقيه در فارس از خبر درگذشت استاد مسلّم و چشم پزشک توانمند پرفسور علی اصغر خدادوست رحمت الله تعالی علیه ابراز تأثر و تألم کرد. در بخشي از پيام آيت الله ايماني آمده است: انسان شریفی که عمر و اندوخته علمی و پر برکت خود را در راه معالجه انسان‌های دردمند، و تدریس و تربیت جوانان مستعد، و تبدیل آنان به اساتید چشم پزشکی در اقصی نقاط عالم صرف گردید، اینک با دعای خیر شفایافتگان و باقیات الصالحات خود به دیدار معبود شتافت.
آيت الله ايماني، فقدان اين دانشمند را "ضایعه مولمه اي" برای ایران اسلامی بالاخص جامعه چشم پزشکی جهان توصيف کرد و درگذشت اين پزشک بنام ايراني را به خانواده  خدادوست مخصوصاً فرزندشان آقای دکتر مهران محمد خداودست و جمیع دوستداران این خاندان بزرگ تسلیت گفت و غفران و رحمت الهی را برای وی و صبر واجر برای بازماندگان از درگاه حضرت احدیّت مسئلت کرد.
پروفسور علی اصغر خدادوست از چشم پزشکان و جراحان ساعت چهار بامداد امروز ۱۹ اسفند به علت ایست قلبی درگذشت.

استاندار فارس با صدور پیامی درگذشت دکتر علی اصغر خدادوست، از جراحان برجسته چشم دنیا و از مفاخر علمی استان فارس را تسلیت گفت .

 متن پیام مهندس اسماعیل تبادار به شرح زیر است :

مَوتُ العالِمِ مُصیبَهٌ لاتُجبَرُ و ثُلمَةٌ لاتُسَدُّ و هُوَ نَجمٌ طـمِسَ

مرگ عالم مصیبتی جبران ناپذیر و رخنه ای بسته ناشدنی است، او ستاره ای است که غروب می کند .

خبر درگذشت پروفسور علی اصغر خدادوست، افتخار جامعه علمی ایران و استان فارس و از مشاهیر چشم پزشکی دنیا، موجب تاثر و تالم گردید .

تلاش های دیرپا و همه جانبه آن شخصیت ماندگار و کم نظیر علمی در عرصه چشم پزشکی که تربیت شاگردان زبردست، تعمیق علم و دانش و خدمت گسترده به بیماران را به همراه داشت، هرگز از خاطره این سرزمین پاک نخواهد شد .

اینجانب درگذشت آن استاد فرزانه را به جامعه پزشکی، مردم شریف استان فارس و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم .

امیدوارم شاگردان آن استاد چیره دست، همچنان راه و منش مرحوم دکتر خدادوست را به شایستگی تداوم بخشند.

دکتر علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارسال پیامی، درگذشت پروفسور "علی اصغر خدادوست"، چشم پزشک برجسته بین المللی را تسلیت گفت.

در متن پیام دکتر علی بهادر آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

در گذشت دانشمند برجسته و چشم پزشک شهیر جهانی، مرحوم دکتر "علی اصغر خدادوست" را به جامعه علمی کشور، به ویژه مردم شریف استان فارس و خانواده گرامی ایشان تسلیت می گویم.

دکتر خدادوست استاد گرانقدری بود که با علاقه فراوان به زادگاه خود و مردم ایران، آثار ارزشمندی از خود در عرصه پزشکی به یادگار گذاشت. او با پرورش شاگردان فراوان و درمان بیماران نیازمند، نام خود و کشور عزیزمان را در سراسر جهان بلند آوازه کرد و لحظه ای از تلاش و مجاهدت علمی و خدمت به بیماران فرو گذار نکرد و همواره با حضور در کنگره ها و مجامع علمی مختلف و تاسیس مراکز علمی و درمانی، عشق و علاقه وافر خود را به این کشور و مردم ابراز نمود.

اینجانب از طرف خود و همه دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز، این ضایعه بزرگ را به همه مردم ایران و علاقمندان وی در سراسر جهان، تسلیت گفته و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.


پیام تسلیت وزیر بهداشت

متن کامل پیام تسلیت سيد حسن هاشمي، به شرح زیر است:

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

در طول حیات بشر، آسمان معرفت و دانش و هنر، شاهد درخشش ستاره‎های پرشماری از مفاخر ایران زمین بوده و در عرصه پزشکی، حضور این بزرگان، چشمگیر و خدمات‌شان به گستردگی تاریخ است.

دکتر علی‌اصغر خدادوست یکی از آن نام‎آوران و از اهالی قافله دانش‌پژوهان شریف و انسان‌دوست بود که 82 سال پیش، وقتی در شیراز چشم به جهان گشود؛ کسی نمی‎دانست آن دستان کوچک در پس تلاشی خستگی‎ناپذیر و عشقی وافر، روزگاری التیام بخش ده‎ها هزار چشم دردمند خواهد شد.

امروز اما استاد خدادوست دیگر در میان ما نیست و جای آن بزرگ‎مرد در چشم پزشکی ایران و جهان خالی است ولی روی گشاده، خلق نیکو، چهره خندان و راهی که در برابر شاگردانش گشود، نقشی ماندگار خواهد بود بر لوح جان همه آنها که خدمت به هموطنان را وظیفه می‎دانند و به انجامش عشق می‎ورزند.

ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم خدادوست و جامعه چشم پزشکی، ازخداوند متعال، برای آن زنده یاد، رحمت و مغفرت خواهانم.

دکتر سید حسن هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی



نظرات بینندگان