کد خبر: ۱۲۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال ۲۰۱۷

فرودگاه های بین المللی معمولا فضایی شلوغ و پرازدحام دارند و میلیون ها مسافر از کشورهای مختلف برای سفر در این مکان حضور پیدا می کنند. با این حال آمار مسافران برخی فرودگاه ها به نسبت سایر فرودگاه ها بسیار بیشتر است و جزء شلوغ ترین فرودگاه های دنیا قرار می گیرند.
به گزارش شیرازه، به نظرتان شلوغ ترین فرودگاه جهان کدام است؟ البته شاید بتوانید با توجه به مقاصد گردشگری محبوب، اسم چند فرودگاه را حدس بزنید. فرودگاه هایی مثل دبی، فرودگاه هیترو و فرودگاه چانگی سنگاپور از جمله شلوغ ترین فرودگاه های جهان هستند. در ادامه ۱۰ فرودگاه پررفت و آمد جهان را بر اساس مسافر خارجی به شما معرفی می کنیم. این رده بندی براساس آمار سال ۲۰۱۶ به دست آمده و شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال ۲۰۱۷ را مشخص می کند. با ما همراه باشید تا با این فرودگاه ها آشنا شویم.

10 فرودگاه شلوغ جهان

۱- فرودگاه دبی | Dubai Airports

فرودگاه بین المللی دبی با انتشار آمار مسافرانش در سال ۲۰۱۷، عنوان پررفت و آمدترین فرودگاه جهان از نظر سفرهای بین المللی را از آن خود کرد. در سال ۲۰۱۷ ۸۸٫۲ میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کردند و انتظار می رود این رقم در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۹۰ میلیون مسافر برسد. فرودگاه دبی در سال ۲۰۱۴ توانست عنوان شلوغ ترین فرودگاه جهان (برای سفرهای خارجی) را از فرودگاه هیترو لندن بگیرد و از آن زمان همواره این عنوان را حفظ کرده است.

فرودگاه دبی در لیست شلوغ ترین فرودگاه های جهان

۲- فرودگاه هیترو لندن | London Heathrow Airport

این فرودگاه که چند سال پیش عنوان پرترددترین فرودگاه جهان را در اختیار داشت پس از فرودگاه دبی در جایگاه دوم شلوغ ترین فرودگاه های جهان قرار می گیرد. البته با این که در رتبه دوم قرار گرفته اما آمار مسافرانش با آمار فرودگاه دبی فاصله زیادی دارد. در سال ۲۰۱۶ حدود ۷۶ میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کردند که نسبت به آمار سال گذشته۱% رشد داشته است. فرودگاه هیترو از نظر تعداد کل مسافر در رده هفتم فرودگاه های جهان قرار می گیرد.

۳- فرودگاه هنگ کنگ | Hong Kong Airport

فرودگاه هنگ کنگ با فاصله کمی از فرودگاه هیترو در رتبه سوم شلوغ ترین فرودگاه های جهان قرار می گیرد. ۷۰ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۶ از فرودگاه بین المللی هنگ کنگ استفاده کردند که نسبت به سال قبل ۳% افزایش داشته است. فرودگاه هنگ کنگ از نظر تعداد کل جابجایی نیز در رتبه هشتم قرار می گیرد.

فرودگاه هنگ کنگ در لیست شلوغ ترین فرودگاه های جهان

۴- فرودگاه اسخیپول آمستردام | Amsterdam Airport Schiphol

فرودگاه اسخیپول با توجه به این که یک ترمینال با ظرفیت ۵۰۰۰۰۰ پرواز در سال دارد آمار شگفت انگیزی را ارائه می کند. فرودگاه اسخیپول سومین فرودگاه پرتردد اروپا و چهارمین فرودگاه پررفت و آمد جهان از نظر پروازهای بین المللی است. در سال ۲۰۱۶ حدود ۶۴ میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کردند که این آمار با رشد ۹% همراه بوده است.

۵- فرودگاه شارل دوگل پاریس | Paris-Charles de Gaulle Airport

فرودگاه شارل دوگل اصلی ترین فرودگاه شهر پاریس است و در سال ۲۰۱۶ میزبان حدود ۶۶ میلیون مسافر از سرتاسر جهان بوده است. به طور کلی نیز این فرودگاه در رده دهمین فرودگاه شلوغ جهان قرار می گیرد. فرودگاه شارل دوگل قطب اصلی ایرلاین های مشهوری مثل ایرفرانس محسوب می شود.

فرودگاه شارل دوگل در لیست شلوغ ترین فرودگاه های جهان

۶- فرودگاه چانگی سنگاپور | Singapore Changi Airport

فرودگاه چانگی فرودگاهی بسیار مدرن و مجهز در سنگاپور است و در سال ۲۰۱۷ برای چندمین سال متوالی به عنوان بهترین فرودگاه جهان انتخاب شده است. در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۹ میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کرده اند و آن را رده ششم شلوغ ترین فرودگاه های جهان از نظر مسافران بین المللی قرار داده اند. به طور کلی نیز فرودگاه چانگی هفدمین فرودگاه شلوغ جهان است. ایرلاین هایی مثل سنگاپور ایرلاینز و جت استار ایرویز از این فرودگاه به عنوان قطب اصلی استفاده می کنند.

۷- فرودگاه اینچئون سئول | Seoul Incheon Airport

فرودگاه اینچئون سئول با اختلاف کمی به نسبت فرودگاه چانگی در رتبه هفتم شلوغ ترین فرودگاه جهان قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۸ میلیون مسافر از این فرودگاه برای جابجایی استفاده کردند. این فرودگاه نیز یکی از برترین و همچنین بزرگ ترین فرودگاه های جهان است و آمار گردشگران خارجی که از این فرودگاه استفاده کرده اند ۱۷% رشد به نسبت سال قبل داشته است.

فرودگاه اینچئون در لیست شلوغ ترین فرودگاه های جهان

۸- فرودگاه فرانکفورت | Frankfurt Airport

فرودگاه فرانکفورت اگرچه از نظر تعداد کل مسافر از فرودگاه سئول بالاتر است، اما از نظر تعداد مسافر بین المللی در رده پایین تری قرار می گیرد. فرودگاه بین المللی فرانکفورت در سال ۲۰۱۶ میزبان ۶۱ میلیون مسافر به طور کل بوده و در رده سیزدهمین فرودگاه شلوغ جهان (از نظر تعداد کل مسافر) قرار گرفته است. فرودگاه فرانکفورت قطب اصلی فعالیت های ایرلاین لوفت هانزا به شمار می رود.

 

۹- فرودگاه سووارنابومی بانکوک | Bangkok Suvarnabhumi Airport

فرودگاه تایلندی سووارنابومی در سال ۲۰۱۶ توانسته آمار ۴۵ میلیون مسافر داخلی و خارجی را کسب کند. هرچند فرودگاه سووارنابومی با این آمار نتوانسته در بین ۲۰ فرودگاه پرتردد جهان (به طور کل) قرار بگیرد، اما از نظر تعداد مسافر بین المللی در رتبه هشتم شلوغ ترین فرودگاه های جهان قرار می گیرد. فرودگاه سووارنابومی که به فرودگاه بانکوک نیز شهرت دارد یکی از دو فرودگاه اصلی بانکوک است و ایرلاین های مشهوری مثل تای ایرویز از این فرودگاه به عنوان قطب اصلی استفاده می کنند.

فرودگاه سووارنابومی در لیست شلوغ ترین فرودگاه های جهان

۱۰- فرودگاه تائویوان تایپه | Taipei Taoyuan Airport

آخرین فرودگاه در این لیست، فرودگاه تائویوان تایپه در کشور تایوان است. این فرودگاه در سال ۲۰۱۶ میزبان ۴۲ میلیون مسافر داخلی و خارجی بوده است و توانسته آمار ترافیک مسافرش را به نسبت سال قبل ۱۰% افزایش بدهد. این فرودگاه توسط اتحادیه بین المللی فرودگاه ها (ACI) به عنوان بهترین فرودگاه در منطقه آسیا-اقیانوسیه انتخاب شده است.

منبع: independent.co.uk


نظرات بینندگان