کد خبر: ۱۲۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

نام کی روش در لیست بدترین مربیان تیم های بزرگ فوتبال

نام کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورمان در لیست بدترین مربیان تاریخ تیم های بزرگ باشگاهی فوتبال قرار دارد.
به گزارش شیرازه، کی روش در لیست 7 مربی بد در تاریخ تیم های بزرگبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرار گرفتن نام کارلوس کی روش در لیست بدترین مربیان به سال 2003 -2004 بر می گردد، زمانی که این مربی پرتغالی هدایت رئال مادرید را برعهده گرفت.

به نظر سایت روسی اسپورت دیالوگ، ویژگی اصلی کی روش توانایی در کشف استعدادها است و همین موضوع باعث شد تا الکس فرگوسن سرمربی منچستر یونایتد او را به عنوان دستیار خود انتخاب کند.

پس از آن در سال 2003،عملکرد ضعیف ویسنته دل بوسکه در تیم رئال مادرید باعث شد، فلورنتینو پرز  رئیس باشگاه رئال با نظر خورخه والدانو مدیر ورزشی این تیم دل بوسکه را از سمت خود برکنار کنند و به جای او از کارلوس کی روش پرتغالی استفاده کنند.کارلوس کی روش هدایت کهکشانی ها را پذیرفت و راهی تیم رئال مادرید شد اما نتوانست نتیجه لازم را کسب کند و وضعیت رئالی ها بدتر شد.

مدیریت کی روش در آن زمان خوب نبود و بازیکنان جوان هیچ حسابی از او نمی بردند و این باعث شد تا پرز قراردادش را با این مربی فسخ کند و خورخه والدانو نیز از اخراج دل بوسکه اظهار پشیمانی کرد.

با این وجود کی روش در سال 2003 همراه با ستاره های کهکشانی قهرمان لالیگا و جام حذفی اسپانیا شد اما در فصل 2004با 5 شکست متوالی در بازی های آخر لالیگا و از دست دادن امتیاز باعث شد رئال مادرید در جایگاه چهارم جدول قرار گیرد و همین موضوع نقطه سیاهی در کارنامه کاری کی روش در رقابت های باشگاهی شد.

در نهایت جایگاه چهارمی کهکشانی ها باعث شد نام کی روش در کنار روی جانسون، گاسپرینی، رونالد کومان و آندرس ویلاس بواس در لیست بدترین مربیان در تیم های بزرگ باشگاهی قرار گیرد.

کی روش در سال 2011 با تیم ملی ایران قرار داد بست و از آن زمان تاکنون موفق شد همراه با تیم ملی ایران حضور در جام جهانی 2014 برزیل و 2018 روسیه را تجربه کند.

منبع: خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان