کد خبر: ۱۲۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
معاون آموزش و پرورش فارس:

داستان نویسی جایگزین پیک های نوروزی شد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس ارائه هرگونه تمرین و تکلیف درسی ویژه تعطیلات عید نوروز را در همه مدارس دولتی و غیردولتی استان ممنوع اعلام کرد و گفت: داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی جایگزین پیک های نوروزی شده است.
به گزارش شیرازه، علی عسکر جمشیدی افزود: در نوروز امسال پیک های نوروزی به روال سال های گذشته را نخواهیم داشت.
وی به تغییر سیاست وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر سیاست ها، فعالیت های نوروزی دانش آموزان دوره ابتدایی در قالبی جدید ارایه می شود که این رویکرد شامل مطالعه کتاب داستان ، تهیه خلاصه کتاب و نوشتن قصه است.
معاون آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در این زمینه شیوه نامه داستان خوانی ، داستان گویی و داستان نویسی به عنوان جایگزین پیک های نوروزی تنظیم و به مدارس ارسال شده است.
جمشیدی با بیان این که شیوه نامه مربوطه ، تکلیف مدارس و آموزگاران را برای فعالیت های آموزشی در ایام تعطیلات نوروز مشخص کرده است تاکید کرد: ارایه هر نوع تمرین درسی، ارایه کاربرگ، یا تکالیفی مشابه پیک های نوروزی مرسوم برای تمام مدارس اعم از دولتی و غیردولتی دراستان فارس ممنوع است.
وی همچنین به مبالغ جمع آوری شده برای هزینه پیک های نوروزی اشاره کرد و گفت: مبالغ مربوطه که به حساب خزانه واریز شده بود برگشت داده شده و شماره حساب تمام مدارس نیز دریافت شده است که تا پایان هفته جاری این پول به حساب مدارس واریز و مدارس نیز پول دانش آموزان را به آنان باز می گردانند.
وی ادامه داد: اولیای دانش آموزان می توانند تخلفات احتمالی در رابطه با پیک های نوروزی را به کارشناسان ارزیابی عملکرد ادارات آموزش وپرورش شهر خود یا استان گزارش کنند.
نظرات بینندگان