کد خبر: ۱۲۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
بیانیه سپاه فجر به مناسبت روز بزرگداشت شهدا:

شهیدان مظهر هدف، تلاش و تداوم هستند

خون شهیدان تضمین کننده استقلال ملت و سربلندی اسلام است. نظام جمهوری اسلامی امروز امانت شهیدان است و همه باید بدانند که مبارزه با جمهوری اسلام تمام نشده است.
به گزارش شیرازه، در بخشی از بیانیه سپاه فجر استان فارس که بمناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و ایثارگران صادر شده آمده است: سپاه فجر فارس با تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهیدان،ایثارگران و جانبازان با آرمانهاي آن الگوهاي ايثار و استقامت و شجاعت تجديد ميثاق مي نمايد تا در مواجه با ظلمت هاي دنيوي به قول استاد شهيد مرتضي مطهري از نور شهدا كه شمع محفل بشريت اند بهره بجويند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

« وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ»

(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

شهدا، رفته اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند. شهادت، مرز زمین و آسمان است و شهدا، مرزبانان هماره بیداری. شهیدان، پیامبران حماسه انسان اند که ما را مسئولیتی ممتد که در لحظه لحظه زندگی مان جاری است، نازل فرموده اند.

مقام شهدا را جز شاهدان حقیقت، کسی نمی فهمد و حقیقت را چشمی غیر از دل، نمی تواند دید. آن که رتبه و جایگاه شهید را فهمید، پویایی را سرلوحه هستی خویش قرارداد و آن که از شهید، جز لقب و نامی نمی داند، تنها دل را به سکونت در کوچه ای آرام که به نام شهیدی آذین شده، خوش می دارد؛ اما فریاد ممتد شهید در ثانیه ثانیه زمان جاری است؛ فریادی که ریشه در «هل من ناصر ینصرنی» سیدالشهدا دارد و امتداد تا گسترده ترین میدان موعود.

شهدا داراي زندگي ابدي هستند و راه را به آيندگان نشان ميدهند و بشارت كه بفرموده قرآن كريم «ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احياءٌ عندَ ربهم يرزقون، فرحين بما آتاهم الله من فضله و يستبشرون بالّذين لم يلحقوا بهم من خلفهم الا خوف عليهم و لا هم يحزنون.» كساني را كه در راه خدا كشته شده اند مرده مپنداريد كه زنده اند و نزد پروردگارشان به ايشان روزي مي دهند، از فضيلتي كه خدا نصيبشان كرده است شادمانند و به آنها كه در پي ايشان هستند و هنوز به آنها ملحق نشده اند بشارت مي دهند كه بيمي بر آنها نيست و اندوهگين نشوند. 

شهادت پربارترين ، عميق ترين و بالنده ترين واژه اي است كه از قداست و شكوه و نورانيت و جذبه خاصي برخوردار است و با بار غني و محتواي وسيعي كه دارد، نموداري است از تكامل ايمان و عمل صالح و مقاومت و شناخت و مبارزه و جهاد. كلمه اي كه به تنهايي، فرهنگي گسترده دارد كه سطر سطر و جمله جمله اش گوياي بعد والائي است در حيات بشر،فرهنگي كه حرف حرفش از حضور، نظارت، آگاهي، دقت، انتخاب، روشن دلي، روشن گري، تسليم، رضا، توكل، ايثار، تقوي، عبوديت و ايمان حكايت مي كند.

استقبال وتشییع کم نظیر مردم با بصیرت استان فارس ازپیکرمطهرشهدای گمنام دوران دفاع مقدس با عنوان «کاروان شاهدان بصیر»  كه با شعور و بصيرت همراه بود، نشان از عشق اين مردم در سومين حرم اهل‌بيت(ع) و استان فارس به شهدا و شهادت دارد.

سپاه فجراستان فارس ضمن گرامیداشت روز تجليل از شهدای پرافتخار وغرورآفرین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه 15000 شهید ولایتمدار استان فارس و تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهیدان , ایثارگران وجانبازان با اداي احترام به پرستوهاي خونين بال ميهن، با آرمانهاي آن الگوهاي ايثار و استقامت، شجاعت و شهامت و پاسداران حريم ولايت تجديد ميثاق مي نمايد تا در ادامه راه و در مواجه با ظلمت هاي دنيوي به قول استاد شهيد مرتضي مطهري از نور شهدا كه شمع محفل بشريت اند بهره بجويند.
نظرات بینندگان