کد خبر: ۱۲۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
فرمانده انتظامی استان فارس خبر داد:

کاهش 65 درصدی کشفیات مواد محترقه در سال 96/ افزایش 26 درصدی دستگیری توزیع کنندگان مواد محترقه

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف یک میلیون و 450 عدد مواد محترقه کم خطر و 28 هزار و 136 عدد مواد محترقه پرخطر در شیراز خبر داد و گفت: کشفیات سال جاری نسبت به گذشته، 65 درصد کاهش داشته است که این نشان می دهد مردم شعور اجتماعی خوبی پیدا کرده اند.
کاهش 65 درصدی کشفیات مواد محترقه در سال 96/ افزایش 26 درصدی دستگیری توزیع کنندگان مواد محترقه
به گزارش شیرازه، کنفرانس خبری فرمانده انتظامی استان فارس با موضوع کشفیات مواد محترقه، چهارشنبه آخر سال و برنامه های نوروزی پلیس ظهر یکشنبه( 20 اسفند) برگزار شد.

سردار احمدعلی گودرزی از کشف یک میلیون و 450 عدد مواد محترقه کم خطر و 28 هزار و 136 عدد مواد محترقه پرخطر در شیراز خبر داد و گفت: کشفیات سال جاری نسبت به گذشته، 65 درصد کاهش داشته است که این نشان می دهد مردم شعور اجتماعی خوبی پیدا کرده اند.

وی اظهار داشت: مردم در سال های گذشته، یک هفته قبل از چهارشنبه سوری از سر و صداها شکایت داشتند اما امسال هنوز شکایتی نبوده و سر و صداها به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است؛ در سال گذشته ما حتی یک کشته نداشتیم اما متاسفانه برخی از استان ها کشته داشته اند.

رئیس پلیس استان فارس همچنین از کشف 3 تن مواد پیش ساز مواد محترقه و دستگیری 97 متهم خبر داد و گفت: در سال جاری شاهد افزایش 26 درصدی دستگیری ها بودیم که این اقتدار روزافزون و رصد دقیق اطلاتی پلیس را نشان می دهد.

گودرزی بیان کرد: ارزش پولی کشفیات این مواد محترقه یک میلیارد تومان است.

رئیس پلیس استان فارس با بیان اینکه امسال تقاضا برای مواد محترقه در فارس کاهش پیدا کرده است، اعلام کرد: پلیس با تمام توان برای تامین امنیت مردم تلاش می کند و هیچ مخالفتی با شادی مردم ندارد و همیشه در کنار مردم بوده و هست.

گودرزی بیان کرد: گشت های محسوس و نامحسوس را برای رصد همه جانبه بر وضعیت امنیتی شهر تدارک دیده ایم؛ در قرارگاه انتظامی امام علی (ع) ضمن پایش تصویری معابر و سطح شهر، پس از رصد و و اشراف لازم، تمهیدات مناسبی اندیشیده می شود.

وی افزود: مردم می توانند اقدامات غیراخلاقی و هنجارشکنی اراذل و اوباش را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن های 32298124 و 32184014 به نیروی انتظامی اطلاع دهند؛ پلیس با افرادی که نافرمانی مدنی داشته باشند، به اموال و اماکن عمومی آسیب بزنند و آرامش و امنیت مردم را به خطر بیاندازد برخورد جدی دارد.

لازم به ذکر است افرادی که به دلیل هنجارشکنی در چهارشنبه آخر سال بازداشت شوند تا پایان تعطیلات نوروزی در اختیار پلیس خواهند بود.

آغاز طرح جمع آوری خانم های معتاد/ ارائه بیمه به معتادانی که بیماری صعب العلاج دارند
فرمانده انتظامی فارس شعار پلیس برای سال آینده را آرامش بهاری با نظم و امنیت عنوان کرد و اظهار داشت: آرامش، امنیت، نظم و امنیت خواسته همه مردم است اما این ها همکاری و همراهی مردم با پلیس را می طلبد.

گودرزی از بکارگیری بیش از 12 هزار نفر از نیروهای ناجا در ایام نوروز خبر داد و گفت: پلیس های افتخاری همواره بدون دریافت مواجب در کنار نیروی انتظامی بوده اند و ما را یاری رسانده اند.

وی با اعلام اینکه 431 ایستگاه نوروزی در استان و 60 ایستگاه در شیراز شامل راهور، پلیس راه و انتظامی مستقر شده اند، بیان کرد: در ایام نوروز تعدادی از بانوان پلیس برای شناسایی سارقان و جیب برها در اتوبوس ها مستقر خواهند شد.

این مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی کمپ معتادان متجاهر، گفت: 937 معتاد متجاهر در کمپ های ترک اعتیاد نگهداری می شوند؛ طرح جمع آوری خانم های معتاد نیز از فردا آغاز می شود.

گودرزی اظهار داشت: 560 نفر از معتادان در ( کمپ دهکده سلامی) و بقیه در کمپ های مختلف سطح شهر، نهایتا تا 6 ماه نگهداری خواهند شد.

رئیس پلیس استان فارس بیان کرد: به معتادانی که از بیماری صعب العلاج رنج می برند بیمه نامه ای برای بستری در بیمارستان داده می شود.

وی تصریح کرد: لازم است تدابیری جهت آموزش و توانمندسازی روحی و جسمی افرادی که ترک می کنند اندیشیده شود تا این ها مجددا به سمت اعتیاد روی نیاورند.

حضور گشت های پلیس در کوچه پس کوچه ها در ایام نوروز
رئیس پلیس استان فارس در خصوص رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی و دیگر رانندگان، گفت: تست های اعتیاد رانندگان در حال انجام است و هیچ گونه اغماضی در این موضوع صورت نمی گیرد.

به گزارش شیرازه، تهیه هزار و 500 لوح فشرده برای مسافران نوروزی در خصوص نظم و امنیت اجتماعی، دو هزار و 500 جلد کتاب آموزشی فضای مجازی، پیام های ترافیکی جهت نشان دادن بر روی تابلوهای ترافیکی، 450 بنر آموزشی برای نصب در مسیرهای پرتردد از سوی نیروی انتظامی استان برای ایام نوروز جهت اطلاع رسانی عمومی در نظر گرفته شده است.

فرمانده انتظامی فارس تاکید داشت: کسانی که قصد سفر در ایام نوروز را دارند از سلامت خودروی خود مطمئن شوند تا هیچ گونه مشکلی در جاده برایشان پیش نیاید؛ شهروندان اقدامات لازم جهت رفع هرگونه خطر امنیتی در منازل خود را انجام داده و سپس به دید و بازدید و سفرهای نوروزی بپردازند.

وی در ادامه گفت: ماموران و گشت های نیروی انتظامی در ایام نوروز تمامی محله ها و کوچه های مشکوک را رصد می کنند تا هیچ اتفاقی نیفتد.

گودرزی در انتها با اظهار اینکه نقاط پرخطر جاده‌های فارس رصد و شناسایی شده اند، از استفاده چراغ های گردان جهت آگاهی بخشی به خودروها در 170 نقطه از محورهای مواصلاتی فارس خبر داد.
نظرات بینندگان