کد خبر: ۱۲۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

مسن ترين دانشجوي خاورميانه در شيراز درگذشت

حسنعلی ممتحن،مسن ترین دانشجوی خاورمیانه در سن 86 سالگی دار فانی را وداع کرد.
به گزارش شیرازه، ممتحن قاضی بازنشسته دادگستری که علیرغم کهولت سن در ترم 6 رشته زبان خارجی دانشگاه پیام نور شیراز مشغول به تحصیل بود، چشم از جهان بربست.

وی دارای  37 سال سابقه  قضاوت در 9 شهر از جمله شيراز،آبادان واهواز بوده است که  بعد از آن  نیز به وكالت مشغول بود. وی دادستانی شيراز ومسئولیت معاونت دادسراي استان فارس نيز در كارنامه خود داشت.

ممتحن در دوران جوانی از قهرمانان دو و میدانی کشور بود که در سالهای اخیر نیز به عنوان مدرس انجمن خوشنویسان ایران فعالیت داشت و منتخب قرآن مجيد به خط نسخ از وي به چاپ رسيده است.

او در زمان تحصيل كارشناسي وكارشناسي ارشد دردانشكده حقوق دانشگاه تهران در زمان دكتر مصدق، كه رياست دانشكده نيز برعهده دكتر موسي عميد بود  از دانشجويان برتر بوده و زير نظر اساتيد به نامي به تحصيل پرداخته است.

علاقه زياد او به زبان فرانسه موجب شد تا رشته زبان خود را دردانشگاه، فرانسوي انتخاب كند. او در سالهای اخیر مترجمي زبان انگليسي در دانشگاه پيام نور شيراز را براي تحصيل دوباره اش انتخاب كرده بود که حضور دوباره در کلاس درس و تسلط بر زبان انگلیسی موجب تعجب سایر دانشجویان می شد.

در پی درگذشت کهنسال ترین دانشجوی خاورمیانه، دکترقرائتی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با صدور پیامی، درگذشت این قاضی بازنشسته و دانشجوی دانشگاه پیام نور شیراز را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام دکتر قرائتی آمده است: دانشگاه پيام نور مفتخر بود كه كهنسال ترين دانشجوي خاورميانه دراين دانشگاه ، تحصيل می کرد. حسنعلی ممتحن به خوبی ثابت کرد که علم آموزي، نه تنها زمان ومكان نمي شناسد بلكه کهولت سن هم نمي تواند مانع آن شود.اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور استان فارس، درگذشت این فرهیخته گرامی را به خانواده ایشان و سایر بازماندگان تسلیت عرض نموده،از خداوند بزرگ علو درجات آن مرحوم را خواستارم.



نظرات بینندگان