کد خبر: ۱۲۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز مطرح کرد؛

پایان مرمت نمای‌بیرونی دروازه‌قرآن تا آخر سال/ بازسازی بخش داخلی بعد از تعطیلات نوروز

لیلا دودمان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز از آماده شدن نمای بیرونی دروازه قرآن تا حلول سال نو خبر داد.
به گزارش شیرازه، لیلا دودمان، عضو شورای شهر شیراز با توجه به درازا کشیدن بازسازی نمای این نماد تاریخی شهر شیراز و علیرغم قول مدیرعامل سازمان منظر، سیما و فضای سبز شهری که عنوان کرد تا حلول سال جدید آماده می شود اعلام کرد: در جریان این بازسازی به طور کامل هستم اما هنوز وقت نشده به طور مستقیم بازدیدی از روند بازسازی دروازه قرآن داشته باشم اما تا پایان هفته جاری حتما این بازدید انجام می گیرد.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد تعمیر و مرمت دروازه قرآن که در ۲ بخش درونی و بیرونی انجام می گیرد، پیمانکار قول داده که بازسازی نمای بیرونی را به سرعت انجام دهد تا برای بازدید نوروزی گردشگران آماده شود.

دودمان با توجه به اینکه بازسازی بخش های داخلی دروازه قرآن به پس از تعطیلات سال نو محول شده افزود: این روند پس از حلول سال نو در آرامش کامل و بدون شتاب ادامه خواهد یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز به شهروندان و گردشگران اطمینان داد که با توجه به اینکه دروازه قرآن یک نماد مهم شهری برای ما محسوب می شود و قسمت عمده مسافران نوروزی از این مسیر وارد شیراز می شوند، اطمینان داشته باشید که تمام تلاش شهرداری بر این خواهد بود که این بنای تاریخی را به بهترین نحو برای نوروز۹۷ آماده کند.

وی در عین حال اطمینان داد بازسازی دروازه قرآن بدون کم و کاست ادامه خواهد یافت و زیبایی و چشم گیری خاص این بنا مورد نظر شورا، شهرداری و سازمان میراث فرهنگی است.

دودمان در پاسخ به اینکه چنانچه پیمانکار به وعده خود عمل نکند واکنش کمیسیون فرهنگی و شورای شهر چه خواهد بود، اعلام کرد: بنای تاریخی دروازه قرآن در حیطه اختیارات میراث فرهنگی است و شهرداری شیراز در همکاری با این سازمان به تعامل برای بازسازی این نماد فرهنگی تاریخی رسیده است.

وی با پذیرفتن اینکه مراحل بازسازی دروازه قرآن به کندی انجام پذیرفته، افزود: اما اجازه بدهید نسبت به این قضیه کاملا خوش بینانه نگاه کنیم و مطمئن باشید که این بنای تاریخی برای بازدید گردشگران نوروزی آماده خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز تاکید کرد: ورودی شیراز از سمت دروازه قرآن از آنچنان اهمیتی برخوردار است که اطمینان می دهم آماده خواهد شد.

منبع: مهر

نظرات بینندگان