کد خبر: ۱۲۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
در صحن علنی شورای شهر شیراز مطرح شد:

سنگستان شیراز بستری برای ارتکاب اعمال غیرقانونی!/ تصویب مساعدت 50 میلیون تومانی به زنان فوتبالیست شیرازی

عضو شورای شهر شیراز گفت: این سرانجام شهر سنگستان است که عمل غیرقانونی صورت گیرد، متهم، نهادهای ناظر و ماده قانونی مشخص باشد اما قوه قضائیه سکوت کند!
سنگستان شیراز بستری برای ارتکاب اعمال غیرقانونی/ تصویب مساعدت 50 میلیون تومانی به زنان فوتبالیست شیرازیبه گزارش شیرازه، دستورکار دو فوریتی اختصاص یک تا دو درصد از درآمد عمومی شهرداری شیراز برای خریدکالا و خدمات از شرکت های دانش بنیان شیراز و استان فارس و اعطای مساعدت 50 میلیون تومانی، شامگاه دوشنبه (21 اسفند) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید.

هزینه خدمات پسماندهای خانگی، واحدهای تجاری و ساختمانی از دیگر دستورکارهایی بود که به تصویب رسید و هزینه خدمات جمع آوری، حمل و دفع پسماند برای مدت 4 سال تعیین شد.

ناتوانان و کم توانان، بخش جدایی ناپذیر از جامعه
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز اظهار داشت: یکی از شعارهای اساسی شورای پنجم اسلامی شهر شیراز، رویکرد انسان محوری در توسعه شهری و خدمات قابل ارائه به شهروندان است که بدون تردید رابطه متقابلی با عدالت اجتماعی نیز خواهد داشت.

نواب قائدی با اظهار اینکه نوع توسعه شهری در سالهای گذشته به گونه ای بوده که عملا شهر چندان قابلیت استفاده برای همه شهروندان با هر سطح از توانایی و محدودیت را ندارد، بیان کرد: ناتوانان و کم توانان، بخش جدایی ناپذیر از جامعه هستند و مانند هر شهروند دیگری حق استفاده ازامکانات و خدمات شهری را دارند.

وی با تاکید بر اینکه شهر ما شرایط چندان مناسبی را برای معلولان فرهم نکرده ایم، بیان کرد: تلاش هایی در چندسال اخیر به صورت پراکنده انجام شده اما بسیار کم و ابتدایی بوده و کافی نیست.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع مناسب سازی از سوی قانونگذار در سطح کلان و خرد به خوبی دیده شده است.

قائدی با اظهار اینکه ارائه خدمات حمل و نقل مسافر ویژه افراد ناتوان و کم توان در قالب شرکت خصوصی زیر نظر سازمان مدیریت حمل و نقل مسافربری است، بیان کرد: پیگیری ارائه تخفیف به جانبازان و معلولین در استفاده از خدمات اتوبوس و مترو مطابق قوانین مربوطه، مناسب سازی ارتباط پیاده روها با معابر، ایستگاه های اتوبوس و مترو، راه اندازی آسانسور کلیه ایستگاه های مترو و استفاده از امکاناتی برای بهره گیری در ایران و عراق از جمله وظایف معاونت حمل و نقل و نرافیک و معاونت فنی عمرانی شهرداری شیراز فعالیت خواهند داشت.

سنگستان شیراز بستری برای ارتکاب اعمال غیرقانونی
عضو شورای شهر شیراز گفت: این سرانجام شهر سنگستان است که عمل غیرقانونی صورت گیرد، متهم، نهادهای ناظر و ماده قانونی مشخص باشد اما قوه قضائیه سکوت کند!

مهدی حاجتی با اشاره به ماده 588 قانون مجازات اسلامی، بیان کرد: هر کسی به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه ها و مجموعه های تاریخی یا مذهبی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، یا تزئینات، ملحقات، تاسیسات اشیاء و لوازم و خطوط و نقوش منصوب یا موجود در اماکن مذکور که واجد حیثیت فرهنگی_تاریخی یا مذهبی باشد، خرابی وارده علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از 1 الی 10 سال محکوم می شود.

حاجتی شیراز را به سنگستان تشبیه کرد و این شعر را در سخنانش خواند:
و او مانند سردار دلیری نعره زد بر شهر
دلیران من! ای شیران
زنان! مردان! جوانان! کودکان! پیران
و بسیاری دلیرانه سخن ها گفت اما پاسخی نشنفت
اگر تقدیر نفرین کرد یا شیطان فسون، هر دست یا دستان
صدایی بر نیامد از سری زیرا همه ناگاه سنگ و سرد گردیدند
از اینجا نام او شد شهریار شهر سنگستان
پریشان روز مسکین تیغ در دستش میان سنگ ها می گشت
و چون دیوانگان فریاد می زد: ای
و می افتاد و بر می خاست، گیران نعره می زد باز
دلیران من! اما سنگ ها خاموش
نظرات بینندگان