کد خبر: ۱۲۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

تانک‌های عجیبی که مسیر جنگ جهانی را عوض کردند +تصاویر

تانک برای اولین بار در جنگ جهانی دوم به میدان نبرد عرضه شد و وارد شدن آن به میدان جنگ زمانی صورت گرفت که انسان با خندق روبه‌رو شد.
به گزارش شیرازه، تانک ها برای اولین بار در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفتند و در همان زمان به میدان نبرد عرضه شدند.  وارد شدن تانک به میدان جنگ زمانی صورت گرفت که نبرد خندق‌ها و خاکریزها باعث فرسودگی نیروها بود و جنگ عملاً بدون هیچ‌گونه موفقیتی برای طرفین در حالت سکون و شبیخون‌های انتحاری خلاصه می شد.

در ادامه چند تانکی که در جنگ جهانی تولید شدند و مسیر جنگ جهانی دوم را به طور کل تغییر دادند معرفی می کنیم:

1- تانک مارک ۱

تانک های عجیبی که مسیر جنگ جهانی را عوض کردند

مارک ۱ اولین تانک بریتانیا بود که به دلیل شکل لوزی خود می توانست از روی خندق‌های آلمانی‌ها عبور کند و سطح زره دارش به آن اجازه می داد تا با امنیت کامل به سمت دشمن یورش ببرد. شنی‌های فلزی پهن مارک ۱ به آن اجازه می داد خطوط سیم خاردار را یکی پس از دیگری از سر راه کنار بزند و یا زیر شنی های خود له کند.

2- تانک رنو اف تی

تانک های عجیبی که مسیر جنگ جهانی را عوض کردند

در اوج درگیری جنگ جهانی دوم صنعت فرانسه با مشکلات بسیاری در زمینه ساخت موتورهای قدرتمند مواجه بود که یک سرهنگ فرانسوی سعی کرد راه حلی برای رفع این مشکل بیابد. در نهایت ایده تانک کوچک و سبکی که یک مسلسل با خود حمل می کرد باعث شد صنعت تولید سلاح ضعیف فرانسه در آن زمان سیار راحتتر و کم هزینه تر این تانک را به تولید انبوه برساند.

3- تانک بوت پنزر آلمانی

تانک های عجیبی که مسیر جنگ جهانی را عوض کردند

آلمان در طول جنگ جهانی فقط توانست ۲۰ دستگاه تانک سنگین استورماپانزرواگن را بسازد و به دلیل کمبود در تعداد این تانک، تاثیری در روند جنگ جهانی نداشت. اما بعد از نبرد کامبرای در نوامبر و دسامبر ۱۹۱۷، آلمان ها به طور فعال به فکر استفاده از تانکهای مارک ۴ بریتانیایی که منهدم شده بودند برآمدند تا آنها را مورد استفاده قرار دهند. آنها توانستند بیش از ۳۰۰ دستگاه مارک ۴ صدمه دیده بریتانیایی را به غنیمت گرفته و بیش از ۱۷۰ دستگاه را با تعمیرات کلی به میدان نبرد بازگردانند.  در بهار سال ۱۹۱۸، بعد از این که این تانکها به صلیب آلمانی منقوش شده بودند برای مبارزه با ارتشی که قبلاً صاحب آن ها بود فرستاده شدند.

این سه تانک که در طول تاریخ با عنوان شگفت انگیزترین تانک های تاریخ بشر شناخته می شوند تاثیرات بسزایی در روند جنگ جهانی دوم داشتند و توانستند در تاریخ نام خود را تا ابد به ثبت رسانند.

نظرات بینندگان