کد خبر: ۱۲۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

چه کسی سفیر ایران در انگلیس را تهدید به قتل کرد؟ +تصاویر

حمید بعیدی‌نژاد پس از حمله روز جمعه به سفارت ایران در انگلستان از سوی یکی از عوامل تندرو فرقه شیرازی تهدید به قتل شد.
چه کسی سفیر ایران در انگلیس را تهدید به قتل کرد؟ +تصاویربه گزارش شیرازه، روز جمعه تعداد اندکی از طرفداران فرقه انحرافی و انگلیسی شیرازی با تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، پرچم ایران را پایین آوردند و اقدام به شعار دادن علیه مقامات کشور کردند. آن‌ها به هنگام ورود به سفارت، چماق و قمه در دست داشتند. این افراد که تصاویر صادق شیرازی و حسین شیرازی را در دست داشتند، وابسته به گروهی با عنوان هیات «خدام المهدی» بودند که در حومه لندن فعالیت دارند.

پس از این ماجرا حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس با انتشار پستی در صفحه‌ی اینستاگرام خود، به شرح جزئیات و تبیین این اتفاق پرداخت. حسین مرعشی قزوینی یکی از افراد فرقه‌ی انگلیسی شیرازی، با قرار دادن کامنت‌هایی در زیر این پست بعیدی‌نژاد، ضمن توهین به وی و نظام جمهوری اسلامی، بعیدی‌نژاد را تهدید به قتل کرد.

چه کسی سفیر ایران در انگلیس را تهدید به قتل کرد؟ +تصاویر

 

بعیدی‌نژاد با انتشار پست‌هایی در صفحه‌ اینستاگرام و توییتر خود ماجرای این تهدید را اعلام کرد و در همین رابطه نوشت:

"حسین مرعشی قزوینی از اصحاب جریان شیرازی ضمن وارد آوردن اتهاماتی علنی به بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن، وی را به قتل تهدید كرد. با توجه به اینكه اتهام به قتل و دیگر اتهامات وارده مجازات شرعی و قانونی دارند آیا ما میتوانیم اقلا به حمایت مسئولین قضایی كشورمان امیدوار باشیم؟"

سفیر ایران در انگلیس تهدید به قتل شد

 

حسین مرعشی قزوینی از عناصر فرقه‌ی انحرافی شیرازی است. وی در صفحه‌ی اینستاگرام خود مطالب انحرافی این فرقه‌ را نشر می‌دهد و به نظام جمهوری اسلامی و همچنین علمایی که از وحدت جهان اسلام حمایت می‌کنند، توهین می‌کند. البته وی پس از تهدید سفیر ایران در انگلیس بیشتر پست‌های صفحه‌ی خود را پاک کرد.

جریان شیرازی‌ها که از آنها به عنوان «شیعه انگلیسی» هم یاد می‌شود، تحت تاثیر فردی به‌نام صادق شیرازی است. افراد این فرقه بیشتر به نشر مطالب تفرقه‌برانگیز در جهان اسلام شهرت دارند. به عنوان مثال شبکه ماهواره‌ای که متعلق به «یاسر حبیب» است، عامل سیاست مشهور انگلیسی هستند که می‌گوید: «تفرقه بینداز و حکومت کن» و در همین راستا به تفرقه‌‌افکنی بین شیعیان و اهل تسنن می‌پردازند و به همین دلیل دیدگاه‌های تندی راجع به جمهوری اسلامی ایران دارد. این شبکه همچنین تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن را با برنامه‌ریزی قبلی به طو زنده پخش کرد. راه‌اندازی چندین شبکه ماهواره‌ای در لندن، مدارس دینی، اقدام به برگزاری مراسم توهین به مقدسات اهل سنت، افراط و انحراف در عزاداری امام حسین(ع)، دشمنی با ولایت فقیه و... از جمله‌ی سایر اقدامات جریان شیرازی در سال‌های اخیر بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها در خصوص وجود چنین جریان‌هایی در بین مسلمانان تذکر داده بودند. در ادامه برخی از بیانات ایشان در این خصوص را از نظر می‌گذرانید.

"اینکه شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام شیعه، به بزرگان مورد اعتقاد بقیّه‌ فِرق اسلامی بدگویی کنند، این معلوم است که بودجه‌اش بودجه‌ خزانه‌داری انگلیس است؛ این بودجه‌اش بودجه‌ انگلیس [است‌]، این شیعه‌ انگلیسی است." (شهریور سال 95)

"امروز شما ملاحظه کنید از منتهاالیه شرق آسیا در میانمار مسلمان‌کشی هست، تا غرب آفریقا در نیجریه و امثال اینها؛ همه‌جا مسلمانها [کشته می‌شوند]؛ حالا یک‌جا به دست بودایی کشته می‌شوند، یک‌جا به‌ دست بوکوحرام و داعش و امثال اینها کشته می‌شوند. یک عدّه‌ای هم در این آتشها می‌دمند؛ شیعه‌ انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل هم هستند؛ همه، دولبه‌ یک قیچی هستند؛ سعی‌شان این است که مسلمانها را به جان هم بیندازند؛ این پیام اراده‌ تفرقه است که اراده شیطانی است؛ امّا پیام وحدت این است که اینها از این اختلافات عبور بکنند، در کنار هم قرار بگیرند، با هم کار کنند." (آذر سال 95)

"از همه‌ی کسانی که در مقابله‌ی با سیاستهای تفرقه‌افکنانه‌ی آمریکا ایستادگی میکنند حمایت میکنیم؛ با همه‌ی کسانی که این تفرقه‌افکنی را به‌وجود می‌آورند طرفیم و مقابلیم. ما تشیّعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم؛ این تشیّعی نیست که ائمّه (علیهم‌السّلام) آن را ترویج کردند و آن را خواستند. تشیّعی که بر پایه‌ی ایجاد اختلاف، بر پایه‌ی تمهید و صاف‌کردن جادّه برای حضور دشمنهای اسلام است، این تشیّع، تشیّع نیست؛ این انحراف است. تشیّع مظهر تامّ اسلام ناب است، مظهر قرآن است. ما از کسانی که کمک به وحدت میکنند حمایت میکنیم، با کسانی که ضدّ وحدت عمل میکنند مخالفت میکنیم." (مرداد سال 94)

"همه، چه سنی و چه شیعه باید توجه کنند که بازی دشمن را نخورند..... هم آن تسننی که مورد حمایت امریکاست و هم آن تشیعی که از لندن به دنیا صادر می‌شود، هر دو برادران شیطان و عوامل استکبار و غرب هستند." (خرداد سال 94)

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان