کد خبر: ۱۲۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

میوه‌ای که بدن شما را مقابل ویروس‌ها ایمن می‌کند

در این مطلب از فواید بی شمار میوه‌ای برای شما صحبت کرده ایم که بدن شما را مقابل ویروس‌ها ایمن می‌کند.
به گزارش شیرازه، گریپ‌فروت، یکی از میوه‌های استوایی است که میزان زیادی از مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر را به بدن می‌رساند. همین ویژگی، گریپ‌فروت را به یکی از سالم‌ترین و بهترین میوه‌های قابل مصرف تبدیل می‌کند. مطالعات علمی در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که گریپ‌فروت می‌تواند فواید متعددی داشته باشد، از جمله کمک به کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی. در ادامه با فواید تایید شده گریپ‌فروت در مطالعات علمی آشنا می‌شویم.

گریپ‌فروت می‌تواند برای سیستم ایمنی بدن مفید باشد

مصرف گریپ‌فروت به‌طور منظم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. بخشی از این اثرگذاری به میزان زیاد ویتامین C موجود در گریپ‌فروت برمی‌گردد که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از سلول‌های بدن در مقابل باکتری‌ها و ویروس‌های مضر محافظت می‌کند. به‌علاوه، همین ویتامین C به ما کمک می‌کند تا مراحل بهبودی پس از ابتلا به سرماخوردگی‌های معمولی را سریع‌تر سپری کنیم.

بسیاری از دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در گریپ‌فروت برای سیستم ایمنی مفید هستند. ویتامین A، یکی از همین موارد است که از بدن در مقابل التهاب و چندین نوع از بیماری‌های عفونی محافظت می‌کند.

گریپ‌فروت، مقادیر کمی هم از ویتامین‌های B، زینک، مس و آهن را به بدن می‌رساند که در کنار هم برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی مفید هستند. به‌علاوه، همین عناصر به حفظ سلامت پوست هم کمک می‌کنند.

میوه‌ای که بدن شما را مقابل ویروس‌ها ایمن می‌کند

گریپ‌فروت می‌تواند اشتها را کنترل کند

گریپ‌فروت حاوی مقادیر مناسبی از فیبر غذایی است. درواقع، هر نیمه از یک گریپ‌فروت متوسط تقریبا ۲ گرم فیبر دارد. مطالعات علمی نشان داده‌اند که رژیم غذایی سرشار از میوه‌های فیبردار به ایجاد احساس سیری در انسان‌ها کمک می‌رساند. دلیلش این است که فیبر، سرعت تخلیه‌سازی معده را پایین می‌آورد و زمان هضم مواد غذایی را بیشتر می‌کند.

بنابراین، دریافت مقادیر مناسبی از فیبر غذایی به‌واسطه مصرف گریپ‌فروت به کنترل اشتهای ما کمک می‌کند و درنتیجه باعث می‌شود که کالری کمتری در کل روز به بدن‌مان برسانیم.

گریپ‌فروت به لاغری کمک می‌کند

محققان می‌گویند که گریپ‌فروت، یکی از بهترین میوه‌های برای لاغری است. درواقع، ویژگی‌های مختلفی در گریپ‌فروت وجود دارند که این میوه را به لاغری و کاهش وزن مرتبط می‌سازند، ولی بخش اصلی این اثرگذاری به میزان فیبر موجود در گریپ‌فروت برمی‌گردد که احساس سیری را افزایش می‌دهد و دریافت کالری‌ها را پایین می‌آورد.

میوه‌ای که بدن شما را مقابل ویروس‌ها ایمن می‌کند


این نکته را هم باید در نظر داشت که گریپ‌فروت دارای کالری کمی است، اما میزان زیادی آب دارد و درنتیجه به لاغری کمک می‌کند. بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف نصف یک گریپ‌فروت تازه قبل از وعده‌های غذایی اصلی، میزان لاغری را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

گریپ‌فروت می‌تواند به پیشگیری از مقاومت به انسولین و ابتلا به بیماری دیابت کمک کند

مصرف گریپ‌فروت به‌طور منظم می‌تواند از شکل‌گیری مقاومت به انسولین در بدن جلوگیری کند و در نتیجه مانع از ابتلا به بیماری دیابت شود. درواقع، خوردن گریپ‌فروت با کنترل سطح انسولین همراه است و درنتیجه این ظرفیت را دارد که شانس ابتلا به مقاومت به انسولین را کاهش بدهد. محققان می‌گویند که خوردن تمامی گریپ‌فروت به‌طور کامل، اساسا با کنترل قند خون با کیفیت بیشتر و کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ همراه می‌شود.

گریپ‌فروت می‌تواند سلامت قلب را ارتقا بدهد

مصرف گریپ‌فروت به‌طور منظم، عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند فشار خون بالا و کلسترول خون بالا را کنترل می‌کند و در نتیجه سلامت قلب را ارتقا می‌دهد. این اثرگذاری به مواد مغذی موجود در گریپ‌فروت برمی‌گردد که عملکرد قلب را در وضعیت مطلوب نگه می‌دارند.

به‌علاوه، گریپ‌فروت حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که از جنبه‌های مختلفی برای سلامت قلب اهمیت دارد. به‌گفته محققان، دریافت پتاسیم به مقدار کافی با کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا مرتبط است. همچنین خطر مرگ در اثر بیماری‌های قلبی به‌واسطه دریافت منظم پتاسیم مورد نیاز بدن کاهش می‌یابد.

منبع: سلامتیسم

نظرات بینندگان