کد خبر: ۱۲۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
آیت‌الله جنتی در چهارمین اجلاسیه خبرگان رهبری:

آقای رئیس‌جمهور! اجازه‌ندهید انقلاب به دست نااهلان بیفتد

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت:در دستگاه دولت بسیاری افراد هستند که انقلابی نیستند؛ آقای رئیس جمهور! اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان بیفتد.
به گزارش شیرازه، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه شنبه) در چهارمین اجلاس خبرگان رهبری دوره پنجم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فوت آیت الله شاه آبادی اظهار داشت: این شخصیت در تمام سنگرهای مبارزاتی زمان طاغوت حضور داشت و بعد از انقلاب نیز تلاش های زیادی برای پا برجایی این نظام کرد.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: ما باید ببینیم در این چهل سال چه کرده ایم و چه دستاوردهایی داشته ایم و با دقت آن را بررسی کنیم و در این راستا تمام رسانه ها، صدا و سیما و همه دستگاه ها باید کمک کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با همه دشمنی هایی که شد، خوشبختانه در طول این چهل سال موفق بودیم، در ٨ سال جنگ تحمیلی به ما فشار آوردند اما ما مقاومت کردیم و نشان دادیم جبهه اسلام توان مقابله و جنگ در جبهه حق را دارد و در عرصه سیاسی هم می تواند موفق باشد.

آیت الله جنتی افزود: اولین دستاورد، انقلاب فرهنگی است و نباید اجازه دهیم به سایر دستاوردهای انقلاب لطمه بخورد. موضوع ایثار و جهاد فی سبیل الله بعد از انقلاب مطرح شد و جوانان ما با لبیک به امام وارد میدان جنگ شدند و برای شهادت ورود کردند و حتی بسیاری، از شهید نشدن غبطه می خوردند.

وی تصریح کرد: در همین انقلاب، دختران با حجاب نامناسب داشتیم و جوانان معلوم نبود به کجا می روند. شاهد رسانه ای فاسدی بودیم اما امروز دستاورد ما چگونه بوده و ما چه می بینیم؟

آیت الله جنتی گفت: امروز وظیفه مسئولین و همه ماست که از این دستاوردها حفاظت کنیم و نباید وحدت خود را از دست بدهیم. امروز دشمن سعی دارد بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازد و با طرح شیعه انگلیسی، سعی در ایجاد اختلاف دارد. 

رییس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امام همیشه تاکید داشتند بین شیعه و سنی فرقی وجود ندارد و هر فردی چنین موضوعاتی را مطرح می کرد، امام با آن برخورد می کردند؛ بنابراین ما در درجه نخست باید اخلاق و معنویات مردم را حفظ کنیم و سپس به سوی ارائه خدمات  در سطوح مختلف برویم. ما باید دستاوردهای گذشته و امروز انقلاب اسلامی را نشان بدهیم.

آیت الله جنتی ادامه داد: در گذشته بسیاری از روستاهای ما برق و بسیاری از مسیرهای بین شهری ما جاده نداشتند. امروز وضع ما در بخش های مختلف با پیشرفت روبرو بوده است. نباید از اینکه وضعیت معیشت مردم تغییر کرده به راحتی راحت بگذریم. در گذشته کجا تمام مردم ماشین داشتند و خیابان های ما پر از ماشین بود؟

وی گفت: موضوع حجاب یکی از موضوعات مسلم کشور ما است و نباید کرامت و عفت زن را زیر سوال برد. امروز عده ای عفت را خدشه دار می کنند و متاسفانه حرکت های زشتی در حال رخ دادن است و برخی با برداشتن روسری خود، شرافت و عفت زن را به باد می دهند؛ باید برخورد درستی با این موضوعات شود.

رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز برخی موضوع حجاب اجباری را مطرح می کنند و این ترویج فسق و فجور است، قانون اساسی ما بر پایه دین اسلام بنا شده و اینکه موضوعاتی از این دست مطرح می شود، خلاف اسلام است.

آیت الله جنتی با گلایه از عملکرد دولت در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از مدارس، دانش آموزان نماز نمی خوانند و وقتی هم که نماز محترم شمرده نشود، سایر امور انجام نخواهد شد.

وی افزود: ما وظیفه داریم از مسئولین بخواهیم تا این موضوعات را حل کنند، وظیفه مجلس خبرگان همین است که به این اتفاقات ایراد بگیرد و جواب بخواهد، وقتی در مدرسه دانش آموز تربیت نشود، در دانشگاه نباید از آن ها توقع داشته باشیم.

وی با اشاره به موضوع معیشت مردم تصریح کرد: دشمن تا امروز تلاش کرده تا با اعمال تحریم ها، ما را به زانو در بیاورد اما خدا ما را حفظ کرد، همه باید بسیج شویم تا مرهمی بر درد مردم باشیم و نباید موضوعاتی مانند فیش های نجومی اتفاق بیفتد، امروز جشن هایی با هزینه های سنگین برگزار می شود که نباید انجام شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در بودجه باید به مبالغ اضافی دقت شود گفت: متاسفانه در برخی موارد بودجه های اضافی را الزام به هزینه می دانند که این خلاف شرع است و من بارها تاکید کردم که این نظام، در دست ما امانت است که تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) باید به آن خدمت کنیم، بودجه اضافی را می توان در راه درست خرج کرد.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: استخدام افراد نادرست در پست های مختلف صحیح نیست، در دستگاه دولت بسیاری افراد هستند که انقلابی نیستند و در انتخاب آن ها باید دقت شود. برخی از این افراد در پی ثروت اندوزی هستند؛ آقای رئیس جمهور! اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره ناامنی های اخیر در خیابان پاسداران تهران گفت: نباید اجازه دهیم عده ای امنیت مردم را زیر سوال ببرند، از نیروی انتظامی و عزیزان خود در قوه قضاییه تشکر می کنیم که اگر این ها نبودند، معلوم نبود چه اتفاقی در کشور رخ بدهد.

آیت الله جنتی در پایان با اشاره به کاروان های راهیان نور افزود: سال گذشته در کاروان راهیان نور، شش میلیون نفر حضور پیدا کردند، این سفر، روحیه انقلابی را در جوانان ما احیا می کند، روحیه بسیاری از جوانان ما بعد از این سفر بانشاط می شود و از این بی انگیزی های موجود خارج می شوند.

مهر

نظرات بینندگان