کد خبر: ۱۲۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
شهردار شیراز:

ایجاد درآمد پایدار راه حلی برای برون رفت از شهرفروشی/ درآمد فعلی شهرداری حتی کفاف هزینه های عمرانی شهر را نمی دهد

شهردار شیراز راه برون رفت از شهرفروشی در شیراز را ایجاد درآمد پایدار در شهر دانست و گفت: متاسفانه در سالهای گذشته شاهد شهر فروشی بوده ایم.
ایجاد درآمد پایدار راه حلی برای برون رفت از شهرفروشی/ درآمد فعلی شهرداری حتی کفاف هزینه های عمرانی شهر را نمی دهد
به گزارش شیرازه، شهردار شیراز ظهر سه شنبه (22 اسفند) در نخستین نشست خبری خود با اشاره به اینکه شهدا میراث ماندگار این مرز و بوم هستند، گفت: دیدار از مادران شهدا جزو برنامه هایی بود که در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انجام دادیم.

حیدر اسکندرپور از آمادگی مجموعه شهرداری برای استقبال از میهمانان نوروزی خبر داد و بیان کرد: سراسر شیراز را با گل آرایی و ایجاد فضای سبز برای ایام نوروز آماده کرده ایم.

وی با اظهار اینکه در شیراز مدت زیادی است با پدیده حاشیه نشینی روبرو هستیم، گفت: ساماندهی این معضل نیاز به همراهی نهادها و ارگان های متولی دارد.

شهردار شیراز در ادامه تاکید کرد: برخورد فیزیکی در این خصوص نتیجه ای نخواهد داشت.

اسکندرپور اظهار داشت: در گذشته برای بهسازی دارالسلام اقداماتی انجام شده که مورد نقد کارشناسان مربوطه قرار گرفته است.

وی راه برون رفت از شهرفروشی در شیراز را ایجاد درآمد پایدار در شهر دانست و گفت: متاسفانه در سالهای گذشته شاهد شهر فروشی بوده ایم.

توجه به گردشگری پلی برای رسیدن به درآمد پایدار
شهردار شیراز تصریح کرد: شهرداری شیراز در بهترین شرایط حدود 4 میلیارد تومان درآمد دارد که این مبلغ حتی کفاف هزینه های عمرانی شهر را نمی دهد.

اسکندرپور درخصوص تغییر کاربری ها گفت: این تغییرات بر اساس رای دیوان عدالت اداری صورت می گیرد و شهرداری نیز مکلف به صدور پروانه ساخت می شود.

وی همچنین در خصوص تغییر کاربری باغات قصرالدشت بیان کرد: در گروه یک باغات قصرالدشت تحت هیچ شرایطی اجازه ساخت و ساز نمی دهیم اما در باغات گروه 2 یا 3 درخواست تغییر کاربری و ساخت و ساز به شهرداری شیراز ارائه می شود.

شهردار شیراز با اظهار اینکه بواسطه ظرفیت غنی گردشگری در شیراز می توانیم به درآمد پایدار دست یابیم، بیان کرد: باید بیش از پیش به این حوزه توجه داشته باشیم.

اسکندرپور در خصوص ساماندهی بافت تاریخی شیراز گفت: در سال آینده بافت قدیم به رونق خواهد رسید و گردشگری را به این مرکز هدایت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری شیراز می توانست نسبت به بسیاری از شهرهای کشور پیشرو باشد، راهکار این موضوع را نیازمند داشتن برنامه ریزی مناسب و واحد اعلام کرد.

الزام هوشمندسازی ترافیک و حمل و نقل در مرکز شهر/ پادگان ها باید به خارج از شهر منتقل شوند
شهردار شیراز با اشاره به موضوع جمع آوری تمثال شهدا در سطح شیراز، با بیان اینکه شهرداری هر ساله برای نوسازی این تمثال ها اقدام به جمع آوری و نصب تصاویر جدید می کند، گفت: جدای از همه تفاوت ها و جناح بندی های سیاسی، همه ماها مدیون خون شهدا هستیم.

اسکندرپور با اعلام اینکه 97 درصد از بودجه عمرانی سال آینده برای اتمام پروژه های ناقص عمرانی اختصاص داده می شود، از آغاز پروژه های جدید و کلیدی در شیراز مبنی بر پیاده راه دروازه قرآن تا دروازه اصفهان در راستای تکمیل محور عرفان و طراحی محور چمران شمالی و جنوبی و پل اتصال آن به مسابقه ملی خبر داد.

وی درخصوص کنترل ترافیک شیراز بیان کرد: لازم است رینگ های پیرامونی شهر مثل پروژه کوهسار مهدی و پل جوادیه تکمیل شود و در مرکز شهر حمل و نقل و ترافیک هوشمندسازی شود.

شهردار شیراز با اظهار اینکه قصد داریم زندگی را دوباره به بافت های تاریخی برگردانیم، گفت: برنامه های متنوعی چون دایر کردن مراکز فرهنگی هنری در این مکان ها داریم.

تنزل بافت تاریخی نتیجه نوع مدیریت گذشته
اسکندرپور در ادامه با اعلام اینکه طی دو سال گذشته اقداماتی در این خصوص صورت گرفت، بیان کرد: امروزه با درخواست های بسیاری جهت احداث هتل و رستوران های سنتی در بافت قدیم روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: نوع مدیریت شهر در گذشته منجر تخلیه این منازل از سکنه و تنزل بافت تاریخی شده است؛ باید این مکان ها را به سمت اقتصادی شدن هداست کنیم.

شهردار شیراز در پاسخ به این سوال که تکلیف پادگان های سطح شهر چیست، اظهار داشت: درصدد خروج این مکانهای نظامی به خارج از شهر هستیم؛ قرار نیست پس ازخروج پادگان ها به خارج از شهر ساختمان های دیگری دایر شوند، باید این مکان های به فضای سبز جهت استفاده عموم مردم تبدیل شوند.

اسکندرپور بیان کرد: در راستای توزیع عادلانه و متناسب خدمات و امکانات شهری در تمامی مناطق شیراز، برنامه جامعی تهیه کرده ایم و پیگیر ارتقای کیفیت و کمیت آموزش شهروندی، فراهم سازی امکانات رفاهی، ورزشی و غیره هستیم.

وی از تشکیل کمیته ای جهت بررسی طرح سی پی برای بازنگری و اطلاحات جدی این طرح خبر داد.

شهردار شیراز در انتها خاطرنشان کرد: طبق وعده ای که داده بودیم بدهی پیمانکارانی که زیر 100 میلیون تومان از شهرداری طلب دارند را پرداخت خواهیم کرد.
نظرات بینندگان