وی ادامه داد:  در ورودی شیراز  از  سمت جاده بوشهر بوستان فدک قابلیت نصب دو هزار چادر وجود دارد، در باغ جنت اقامتگاه‌های نوروزی با داشتن اتاق‌های به صورت کانکس پذیرای مهمان نوروزی هست ،در زیباشهر  نیز قابلیت نصب 1500 چادر وجود دارد و  همچنین برای نخستین بار مسافران نوروزی می‌توانند در محوطه نمایشگاه بین‌المللی شیراز چادر نصب کنند.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز تاکید کرد: در صورت بارندگی برای اسکان مهمانان نوروزی در شیراز، علاوه بر مدارس که آموزش و پرورش مدیریت آن را برعهده دارد، سالن‌های سرپوشیده نمایشگاه بین‌المللی شیراز، 22 سالن ورزشی شهرداری و اداره ورزش و جوانان به همراه  43 حسینیه  اداره اوقاف پیش‌بینی شده است.
محمدحسن‌پور سپس به تشکیل کمیته‌ها موضوع نازیبایی‌ها در مناطق 11 گانه شیراز اشاره کرد و ابرازداشت: این کمیته ها به منظور بررسی مسائل شهر تشکیل شده و برای برطرف کردن مشکلات موجود نیز برنامه‌ریزی شده است.
وی در ادامه از برپایی جشنواره اقوام ایرانی در باغ جنت یاد کرد و افزود:در تمام شب‌های نوروز برنامه‌های جشن در سطح شهر برگزار می شود که یکی از این ویژه‌برنامه‌ها در شب ولادت امیرالمومنین (ع) در گذر عفیف آباد و باغ عفیف آباد انجام می‌شود.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز خاطر نشان کرد:  نوروز97 نوروز ی متفاوتی در شهر شیراز است  به گونه ای که از 10 کیلومتری ورودی‌های شهر شیراز  نظافت آغاز شده و در چهار ورودی 4 ایستگاه نیز برای راهنمایی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی فعال می‌شود.
محمد حسن پور همچنین یاد آور شد: نوروز امسال در گذر حافظیه تنها آثار هنری و صنایع دستی است به نمایش گذاشته می‌شود و در سعدیه نیز برای اولین بار اجازه زدن غرفه داده نمی‌شود.
برنا