کد خبر: ۱۲۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

زیبا کلام و بقایی به زندان می روند

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: حکم قطعی حمید بقایی دوشنبه گذشته صادر و روز سه‌شنبه برای ابلاغ و اجرا به دادسرا ارسال شده است.
به گزارش شیرازه، رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: حکم قطعی حمید بقایی دوشنبه گذشته صادر و روز سه‌شنبه برای ابلاغ و اجرا به دادسرا ارسال شده است.

 غلامحسین اسماعیلی ضمن اعلام این خبر به میزان، گفت: دیروز حکم برای ابلاغ و اجرا به دادسرا ارسال شد.اسماعیلی گفت: اینکه دادسرا در مقام اجرا تاکنون چه اقداماتی انجام داده است اطلاع ندارم، ولی پرونده جهت اجرای حکم از ناحیه ما به‌دادسرا ارجاع شده و این بخش قطعی است.

این مقام قضایی اضافه کرد: دادگاه تجدید نظر رأی قطعی را صادر کرده است و با توجه به تعدد اتهامات مجازات اشد که عبارت است از ۱۵ سال حبس، رد مال و جزای نقدی و شلاق در مورد ایشان قابلیت اجرا دارد. پایگاه اطلاع رسانی دادسرای انقلاب تهران خبر داد که عصر دیروز مأمورین پلیس بقایی را دستگیر و به زندان معرفی کردند.

زیبا کلام استاد دانشگاه تهران هم از محکومیت خود به ۱۸ ماه حبس تعزیری و ۲سال محرومیت از فعالیت اجتماعی، سیاسی و مطبوعاتی خبرداد.
صادق زیبا کلام از ابلاغ حکم خود در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبرداد و گفت: بنده در مهلت قانونی بیست روزه نسبت به تجدید نظرخواهی ‌اقدام خواهم کرد. وی با اشاره به قانون مجازات اسلامی و مجازات جرم تبلیغ علیه نظام گفت: حداکثر مجازات این جرم در قانون یک‌سال حبس است که به علت داشتن سابقه محکومیت به‌خاطر تبلیغ علیه نظام حکم من تشدید و محکوم به ۱۸ ماه حبس شدم.
نظرات بینندگان