کد خبر: ۱۲۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
سخنگوی شورای شهرشیراز در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

تخصیص 11 میلیارد تومان برای راه اندازی سایت پردازش پسماندهای ساختمانی

ناصری گفت: مبلغ 11 میلیارد تومان برای راه اندازی سایت پردازش پسماندهای ساختمانی در نظرگرفته ایم، راه اندازی این سایت از جمله پروژه های عمرانی کمیسیون سلامت و خدمات شهری است.
تخصیص 11 میلیارد تومان برای راه اندازی سایت پردازش پسماندهای ساختمانی
سخنگوی شورای شهر شیراز در گفتگو با شیرازه در خصوص حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی، با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های شورای پنجم بحث انسان محوری و سلامت محوری است، گفت: لازم است مناطق کم برخوردار را بیشتر ببینیم.

سید علی ناصری با اعلام اینکه در ابتدای شروع بکار شورای پنجم، کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری به بازدید از مناطق کم برخوردار شهری 7، 9 و 11 پرداخت و مناطق دیگر را نیز در دستورکار داریم.

وی بیان کرد: برخی از مشاغل در سطح شهر شیراز کم خطر، متوسط و بعضی هم پر خطر هستند، تفکیک پسماندها در برخی از خانه های واقع در مناطق محروم از جمله این مشاغل هستند که آمار 10 درصدی از انواع مشاغل را به خود اختصاص داده اند.

سخنگوی شورای شهرشیراز در ادامه با تاکید بر اینکه اینگونه مشاغل پرخطر باید به خاج از شهر منتقل شوند، گفت: به دنبال طرح جامع ساماندهی مشاغل هستیم.

ناصری درباره پسماندهای موجود در سطح شهر، اظهار داشت: سایت پسماند برمشور امکانات خوبی دارد و اکنون وارد مذاکره شده ایم که این سایت با آخرین امکانات روز جهان مجهز بشود تا بتوانیم از این طلای کثیف استفاده بهینه داشته باشیم.

وی درخصوص پسماندهای ساختمانی بیان کرد: پسماندهای ساختمانی بعضا در برخی از مناطق کم برخوردار به چشم می خورند به دلیل اینکه قیمت زمین کم و ساخت و ساز زیاد است و متاسفانه ضایعات ساختمانی از جاهای دیگر شهر به این مکان ها منتقل می شوند.

عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: در لایحه بودجه 97 در کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری مبلغ 11 میلیارد تومان برای راه اندازی سایت پردازش پسماندهای ساختمانی در نظر گرفته ایم، راه اندازی این سایت از جمله پروژه های عمرانی کمیسیون سلامت و خدمات شهری است.

ناصری با بیان اینکه اگر سایت پردازش پسماندهای ساختمانی دایر شود جزو برندهای کشور خواهد بود، گفت: این سایت علاوه بر اینکه از آلودگی های شهری می کاهد، تبدیل به منبع درآمد پایداری در شهر شیراز خواهد شد و اشتغال را نیز در پی خواهد داشت.

سخنگوی شورای شهر شیراز به معضلات اجتماعی چون تکدی گری، حضور معتادان متجاهر، وضعیت اتوبوس ها و گرانی اشاره کرد و اظهار داشت: در شهر شیراز باید برای این مشکلات پیش بینی های لازم را داشته باشیم و شرایط را برای رفع این معضلات هموار کنیم.

ناصری در خصوص ساماندهی بافت مذهبی، تاریخی و فرهنگی گفت: با معاون خدمات شهری در این موضوع صحبت شده است؛ بالاخره شیراز را به نام همین بافت می شناسند و باید کارگروهی با حضور نهادهای مربوطه تشکیل شود.

وی افزود: به ما قول جمع آوری و ساماندهی این مشکلات در بافت را تا قبل از عید نوروز داده اند.

سخنگوی شورای شهر شیراز اظهار داشت: هر چقدر منطقه ای بسمت عمران و آبادانی برود از مسایل حاشیه ای دور می شود و با احیای اصولی و علمی بافت تاریخی و قدیمی مان مشکلات به مرور زمان و به تبع حل خواهند شد.

ناصری با بیان اینکه تا وقتی که نتوانیم به سمت استغال برویم مشکلات همچنان پابرجا خواهند بود، تاکید داشت: نوک فلش ما باید به سمت اشتغال باشد.
نظرات بینندگان