کد خبر: ۱۲۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
معاون اجرایی شهرداری شیراز:

بیش از 90 درصد معتادان و متکدیان استان فارسی نیستند/ فعالیت کلید به دستان در شیراز ساماندهی شده است

معاون اجرایی شهرداری شیراز با اعلام اینکه شیراز تبدیل به شهر امنی برای معتادان شده و بیش از 90 درصد معتادان و متکدیان استان فارسی نیستند، گفت: تلاش ما این است که شیراز را شهر ناامنی برای معتادان کنیم.
بیش از 90 درصد معتادان و متکدیان استان فارسی نیستند/ فعالیت کلید به دستان در شیراز ساماندهی شده است
به گزارش شیرازه، معاون خدمات و اجرایی شهرداری شیراز ظهر چهارشنبه (23 اسفند) در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های ستاد تسهیلات نوروزی پرداخت و از آمادگی شیراز جهت پذیرایی و استقبال از 2.5 میلیون مسافر خبر داد.

محمد حسن پور با اعلام اینکه برنامه های زیادی در خصوص آماده سازی، زیباسازی شهر و غیره در حال انجام است، گفت: برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی را در دستور کار داریم.

وی اظهار داشت: در نحوه گل کاری های سطح شهر تلاش کرده ایم به معطر شدن فضا نیز توجه داشته باشیم.

معاون اجرایی شهرداری شیراز بیان کرد: 10 کیلومتر قبل از ورودی های شهر شیراز را در برنامه پاکسازی شهر قرار داده ایم؛ از ایجاد ایستگاه های راهنمایی مسافران تحت عنوان «از من بپرس» در سطح شهر خبر داد.

حسن پور با اظهار اینکه معتادان متجاهر از سطح شهر جمع آوری می شوند و فضای مناسبی برای نوروز خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: تاکنون 531 معتاد متجاهر مرد در کمپ ترک اعتیاد ماده 16 ساماندهی شده و تا 27 اسفند فضای مناسبی برای ساماندهی زنان معتاد متجاهر پیش‌بینی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیراز تبدیل به شهر امنی برای معتادان شده و بیش از 90 درصد معتادان و متکدیان اصلا استان فارسی نیستند، افزود: تلاش ما این است که شیراز را شهر ناامنی برای معتادان کنیم.

فعالیت کلید به دستان در شیراز ساماندهی شده است/ ممنوعیت حفاری و گود برداری از نیمه اسفند تا آخر نوروز
معاون شهردار شیراز با تاکید بر اینکه برای ساماندهی معتادان، متکدیان، دستفروشان و غیره طبق برنامه حرکت می کنیم، گفت: عده زیادی برای نداشتن شغل به این مسائل روی آورده اند.

حسن پور در خصوص خانه های مبله در شیراز اظهار داشت: فعالیت این افراد که به کلید به دستان شهر شناخته می شوند، ساماندهی شده است.

وی افزود: با همکاری ناجا و سیستم قضا و اتحادیه املاک نظارت لازم در این خصوص صورت می گیرد و نرخ این خانه های مبله که مورد تایید قرار گرفته است بر اساس اتحادیه املاک مشخص شده است.

معاون خدمات شهرداری شیراز از آغاز تابلوها و بنرها در سطح شهر خبر داد و بیان کرد: حفاری های سطح شهر از 15 اسفند و گودبرداری ها از 25 اسفند در سطح شهر ممنوع است.

فعالیت اغذیه فروشان سیار در مرکز شهر ممنوع است/
حسن پور درباره فعالیت اغذیه فروشان سیار گفت: به هیچ کدام از وانت هایی که کار بارفروشی و میوه فروشی می کنند اجازه کار کردن در خیابان های اصلی شهر نمی دهیم.

وی از تحقیق و پژوهش بنیادین جهت علت یابی! کار کودکان اجاره ای و کودکان کار خبر داد.

معاون شهردار شیراز تاکید داشت: لازم است دو اتفاق مدیریت واحد شهری و بحث کانال خدمات رسانی جهت پیشرفت شهر بیفتد.

حسن پور گفت: پهن کردن سفره هفت سین در کنار قبور شهدا، برگزاری جشنواره اقوام با هدف معرفی قومیت های مختلف در فارس در باغ جنت، اجرای برنامه زنده موسیقی در باغ جنت، برپایی نمایشگاه خودروهای قدیمی در باغ ملی، برپایی نماز جماعت در کمپ ها، در نظر گرفتن اسکان های مختلف جهت پذیرایی از مسافران از جمله برنامه های ایام نوروز است.

وی اظهار داشت: به دلیل مصادف شدن لحظه تحویل سال با شهادت امام هادی (ع)، ویژه برنامه اصلی مان برای نوروز را در شب ولادت حضرت علی (ع) برگزار خواهیم کرد.

زیباسازی زشت شهری !
معاون اجرایی شهری شیراز با تصریح اینکه متاسفانه زیبایی های ظاهری شهر ما تنها نام زیبایی بر روی خود دارند اما درواقع زشت هستند، اظهار داشت: بنرهای تبلیغاتی چهره های شهر را نازیبا کرده که این ها عمدتا متعلق به مغازه داران است؛ این موضوع را نیز بصورت جدی ساماندهی خواهیم کرد اما لازم است اصحاب هنر وارد صحنه شوند و کمک بدهند.

حسن پور درخصوص وضعیت ظاهری محدوده کارگاه های عمرانی در سطح شهر، اظهار داشت: اطراف تمام کارگاه‌های عمرانی در شیراز برای ایام نوروز زیباسازی و فضاسازی خواهد شد تا شاهد منظری مناسب باشیم.

وی در انتها گفت: تعداد 23 هزار و 500 پارکینگ موقت برای ایام نوروز در نظر گرفته ایم که این ها مازاد بر پارکینگ های سطح شهر است.
نظرات بینندگان