کد خبر: ۱۲۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
انتقاد تشکل‌های دانشجویی از نمایندگان شیراز

کاش به‌اندازه سلفی گرفتن با بیگانگان از طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» استقبال می‌کردید!

تشکل‌های دانشجویی شیراز طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی، نسبت به عدم امضای طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» به شدت انتقاد کردند.

کاش به‌اندازه سلفی گرفتن با بیگانگان از طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» استقبال می‌کردید!به گزارش شیرازه، جمعی از تشکل‌های دانشجویی دو دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز، در نامه‌ای خواستار پاسخگویی نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم امضای طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» شدند.

متن این نامه بدین شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم»

نمایندگان مردم شریف شیراز در مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

بدون تردید فلسفه قیام امام راحل در تشکیل نظام جمهوری اسلامی، ایجاد جامعه‌ای به‌دور از رذایل مادی و معنوی بود و مستضعفان در صفوف اول این انقلاب که برپاکنندگان، وارثان و پویندگان آن می‌باشند، قرار دارد. مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز دائماً با تأکید بر توجه به وضع محرومان و مستضعفان جامعه و با تکیه‌ بر آیات و روایات، اجرای عدالت و دوری از تبعیض را از وظایف اصلی نظام اسلامی می‌دانند.

مطالبه‌گری از مسؤولان که با ذات جنبش دانشجویی عجین شده است همواره از وظایف خطیر دانشجویان در جهت تحقق پیشرفت عدالت بوده است و به تعبیر شهید بهشتی «دانشجو مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود»؛ بنابراین بر خود لازم می‌دانیم در راستای تحقق عدالت به‌عنوان یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی مطالبی را با شما نمایندگان قانونی مردم شریف شهر شیراز مطرح کنیم.

همان‌گونه که مستحضرید در طول عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی برخی از صاحب‌منصبان با سوءاستفاده از مقام خود و با زیر پا گذاشتن اصول اصلی انقلاب اسلامی، اموالی را به‌ناحق و به‌صورت نامشروع به دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند که برخورد قاطع با آن‌ها که موجبات به حاشیه راندن زحمات خیل عظیم مدیران انقلابی، خدوم و پاک‌دست کشور را فراهم ساخته‌، واجب و ضروری است. اخیراً طرحی در مجلس شورای اسلامی با عنوان طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» در دستور کار قرار گرفته است که موجبات امیدبخشی و دلگرمی ملت شریف ایران اسلامی را در راستای تحقق عدالت و از بین بردن تبعیض فراهم ساخته است؛ اما با کمال تعجب و تأسف شاهد آن بودیم که هیچ‌یک از شما نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی این طرح را امضا نکرده‌اید.

اکنون مطالبه به‌حق جنبش دانشجویی از شما به‌عنوان نمایندگان مردم شیراز پاسخگویی نسبت به این حرکت نابجا و ناشایست است. از آنجا که فطرت انسانی به دنبال رعایت عدالت به‌عنوان یک اصل الهی است حتی اگر این طرح به رفراندوم گذاشته شود می‌توان با قاطعیت پیش‌بینی کرد که مردم ایران با اکثریت مطلق به آن رأی مثبت خواهند داد.

انتظار ما آن است که به‌اندازه اهتمام به سلفی گرفتن با بیگانگان و یا تلاش در جهت عزل مدیران موفق و انقلابی استان به این طرح شوق و اشتیاق نشان دهید و یا آنکه دلایل مخالفت خود را اعلام کنید. در همین راستا تشکل‌های انقلابی امضاکننده این نامه این امکان را فراهم می‌آورند که نسبت به عملکرد خود در زمینه‌های مختلف اعم از خودداری از امضای طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان، اشتغال جوانان، مشکلات روزافزون شبکه مالی بهداشت و درمان استان فارس، عدم پیگیری طرح مصوب اتصال استان فارس به دریا، رفع موانع از تولید در واحدهای صنعتی، دخالت‌های بی‌جا در امور مدیریتی دانشگاه‌ها و ... طی نشستی صمیمانه در دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و شیراز پاسخگو باشید.

امضاکنندگان:

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز

جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی شیراز

مجمع یادواره شهدا دانشگاه شیراز

مجمع آرمان دانشگاه شیراز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

انجمن اسلامی دانشگاه شیراز

نظرات بینندگان