کد خبر: ۱۲۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
رئیس صنعت و معدن استان فارس:

فارس هفتمین استان در اشتغال صنعتی شد/ اشتغال بیش از 3هزار نفر در سال جاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: رتبه 4 کشوری تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی و رتبه 7 اشتغال صنعتی متعلق به استان فارس است.
به گزارش شیرازه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت: فضای صنعتی تعریف و ایجادشده در شهرک‌های صنعتی تا این زمان حدود 7200 هکتار در قالب 61 شهرک و مابقی صنایع در قطب و نواحی صنعتی مثل منطقه ویژه اقتصادی شیراز یا به‌صورت پراکنده مستقرشده‌اند.

علی همتی افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد 4 هزار و 254 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با میزان 72 هزار و 570 میلیارد ریال و اشتغال 98 هزار و 161 نفر موجود است که دریازده ماهه سال جاری تعداد 190 پروانه صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری 10 هزار و 488 میلیارد ریال و اشتغال 3 هزار و 51 نفر صادرشده است.

وی با اشاره صادرات تعداد 145 فقره طراحی و مونتاژ آسانسور، گفت: بیشترین تعداد پروانه صنعتی مربوط به بخش صنایع کانی غیرفلزی به تعداد یک هزار و 516 که حدود 36 درصد از پروانه‌ها را شامل می‌شود و کمترین سرمایه‌گذاری در صنعت کامپیوتر و فعالیت‌های مربوطه است.

همتی بابیان اینکه با توجه به بازار و نیاز اولیه‌ی مردم، بیشترین فعالیت‌ها در بخش صنایع غذایی است، تصریح کرد: صنایع شیمیایی و سلولزی نیز از فعالیت بیشتری بعد از صنایع غذایی برخوردار هستند.

وی بابیان اینکه بیش از 54 درصد از صنایع در مرکز استان است، ادامه داد: در بخش تولید انرژی به لحاظ ریسک سرمایه‌گذاری بالا، کمتر سرمایه‌گذاری صورت گرفته لذا با توجه به اینکه در حال حاضر دولت اولویت‌هایی در این زمینه قائل شده، استقبال سرمایه‌گذاران به‌ویژه درزمینه‌ی تولید برق و (CHP) بیشتر شده است.

این مقام مسؤول بابیان اینکه درزمینه‌ی بازیافت نیز سرمایه‌گذاری کمی صورت گرفته است، مطرح کرد: در بخش پروانه بهره‌برداری ازنظر تعداد پروانه‌های بهره‌برداری رتبه 4، ازنظر سرمایه رتبه 12 و ازنظر اشتغال صنعتی رتبه 7 کشوری متعلق به استان فارس است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان