کد خبر: ۱۲۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

جای خالی نمایشگاه بهاره درسپیدان

در آستانه سال نو،مردم برای تهیه مایحتاج خود و خریدهای نوروزی به نمایشگاههای بهاره و یا بازارهاو مراکز خرید مراجعه می کنند ولی این اسم ها برای شهرستان سپیدان غریب است.

به گزارش شیرازه،  با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز سال نو مردم در تکاپوی خریدهای نوروزی و خانه تکانی منازل هستند ولی بازار سپیدان همچنان در حالت سکوت به سر می بردروزها و شبهای انتهایی اسفند ماه هر سال رنگ و بویی دیگر دارد.این روزها اگرچه ظاهرا در فصل زمستان قراردارد اما عملا دارای فضایی بهاری است و خانواده ها به سنت هر ساله در تدارک برنامه های عید نوروز هستند. مردم با خرید لباس و حتی وسایل نو ،به نحوی گرد وغبار از وسایل کهنه می زدایند و به استقبال بهار و فصل نو می روند.

یکی از سنتها و رسوم متداول ایرانیان در این روزها خرید های شب عید است که تبدیل به جزیی جدی از فرهنگ سال نو شده است. خیابان های شهرها پرترافیک تر از همیشه و مملو از آدمهایی است که به دنبال پیدا کردن کیف و کفش و لباس و ... هستند. ماهی های قرمز در ظرف های شیشه ای، حال و هوای شهر را تغییر داده اند. اما گرانی مانع از عیش کامل مردم در روزهای پایانی سال است.

با نزدیک شدن به سال جدید و تعطیلات نوروزی در همه جای ایران اسلامی به منظور رفاه حال مردم و کنترل قیمت ها نمایشگاه های بهاره، با موضوعات مختلف اعم از پوشاک، آجیل و خشکبار، مرغ و ماهی و میوه، تشکیل و راه اندازی می گردد که به این واسطه مصرف کنندگان به شکل مستقیم و بدون حضور واسطه و دلالان از تولیدکنندگان خدمات دریافت می کنند، که این موضوع سهم بسزایی در کنترل قیمت ها همچنین کمک به اقتصاد خانوارها دارد. در آستانه سال نو،درسایر شهرستانها مردم برای تهیه مایحتاج خود و خریدهای نوروزی به نمایشگاههای بهاره و یا بازارهای سنتی و مراکز خرید مراجعه می کنند ولی این اسم ها برای شهرستان سپیدان غریب است و بازار و مرکز خرید و نمایشگاهی در این شهر به چشم نمی خورد و بنا به گزارشات رسیده و مشاهدات عینی ، اکثر مردم برای خرید به مرکز استان سفر می نمایند که این کار علاوه بر به همراه داشتن هزینه های زیاد احتمال خطرات و تصادفات جاده ای را افزایش می دهد و موجب دلسردی مغازه داران و فروشندگان شهرستان می شود .

جای سوال اینجاست که آیا امکان برپا نمودن نمایشگاه خرید بهاره یا مرکز خرید در این شهرستان از طرف مسئولین مربوطه وجود ندارد  تا مردم بتوانندمایحتاج خود را با قیمت مناسب تهیه نموده و در حسرت دیدن و خرید از نمایشگاه های سایر شهرستانها نباشند؟

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان