کد خبر: ۱۲۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
در آیین افتتاح 20 واگن قطار شهری شیراز مطرح شد:

شهرداری پیگیر دریافت فاینانس مصوب سال 95 باشد/ بودجه 500 میلیارد تومانی جهت تکمیل مترو در سال 97

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: 770 میلیون دلار فاینانس در اسفند 95 مصوب شده است؛ شهرداری باید به جد پیگیر دریافت آن باشد.
شهرداری پیگیر دریافت فاینانس مصوب سال 95 باشد/ بودجه 500 میلیارد تومانی جهت تکمیل مترو در سال 97
به گزارش شیرازه، 20 واگن قطار شهری شیراز به همراه ایستگاه کاوه بعد از ظهر پنج شنبه (24 اسفند) با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، استاندار فارس و مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز برگزار شد.

معاون عمرانی وزیر کشور با اعلام اینکه قطار شهری شیراز یکی از بهترین ها در کشور است، بیان کرد: برخی از کلان شهرها هنوز یک کیلومتر هم مترو ندارند.

سید محمدعلی افشانی اظهار داشت: 770 میلیون دلار فاینانس در اسفند 95 مصوب شده است؛ شهرداری باید به جد پیگیر دریافت آن باشد.

وی افزود: سهم شیراز از واگن های مترو اختصاص یافته برای کلان شهرها 100 واگن است، امروز قول می دهم که این تعداد به 1.5 تا 2 برابر افزایش پیدا کند.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه دولت در سال آینده 5 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه برای حمل و نقل عمومی مصوب کرده است، اظهار داشت: نیمی از این بودجه باید در زمینه مترو هزینه شود.

افشانی در ادامه گفت: سهم شیراز از این بودجه 500 میلیارد تومان خواهد بود که نصف آن را دولت به صورت بلاعوض می دهد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: با بهره برداری از 20 واگن مترو با هزینه ای بالغ بر 130 میلیارد تومان، سرفاصله زمانی قطار شهری به 15 دقیقه کاهش می یابد.

اسدالله حاجی زمانی با بیان اینکه سالانه بیش از 46 هزار نفر در روز از قطار شهری شیراز استفاده می کنند، اظهار داشت: طبق آماری که توسط دانشگاه شیراز ارائه شده با استفاده از مترو توسط شهروندان از تردد بیش از 550 هزار خودرو در سطح شهر جلوگیری می شود.

وی افزود: امیدواریم با افزایش تعداد واگن ها به قطار شهری شیراز روزانه بیش از هزار مسافر جابجا شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز بیان کرد: فعالیت عمرانی خط دوم متروی شیراز از شهرک میانرود به سمت میدان آزادی و میدان سعدی در حال انجام است.

حاجی زمانی با اشاره به اینکه مطالعات خط سوم قطار شهری شیراز به پایان رسیده است، گفت: با عملیاتی شدن این خط، شاهد رونق مناسبی در حمل و نقل عمومی شیراز خواهیم بود.

وی درخصوص ایستگاه کاوه اظهار داشت: این ایستگاه دارای بروزترین تجهیزات سیگنالینگ، اطفاء حریق و تجهیزات تخصصی سیستم مترویی است.

استاندار فارس نیز با اعلام اینکه تاکنون دولت هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار به خط یک متروی شیراز اختصاص داده است، گفت: دو رام واگن مترو تا پایان سال 96 و دو رام واگن نیز قبل از خرداد 97 وارد سیستم حمل و نقل ریلی شیراز خواهد شد.

نظرات بینندگان