کد خبر: ۱۲۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
امام جمعه موقت شیراز:

سنت های حسنه نوروز مورد توجه باشد/ جهاد کشاورزی دشمن تراشی نکند

امام جمعه موقت شیراز گفت: در هیچ روایتی نوروز حرام نشده و باید به سنت های حسنه نوروز که مورد تائید اسلام نیز بوده توجه شود.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به فرارسیدن نوروز تاکید کرد: سال نو در طبیعت تحول ایجاد می شود و انسان هم عضوی از طبیعت است و شروع حیات اجتماعی دوباره در جامعه است.

وی ادامه داد: برخی به دنبال نوروز ایرانی و اسلامی هستند در حالیکه در هیچ روایتی نوروز حرام نشده بلکه سنت هایی است که اسلام  نیز برخی از آنها را تائید می کند.

امام جمعه موقت شیراز یادآور شد: پاکیزگی از جمله تاکیدات اسلام است و بازدید بزرگان نیز در اسلام مد نظر بوده و عیادت از بیماران نیز که ثواب دارد.

حجت الاسلام رضوی اردکانی افزود: صلح و آشتی نیز تاکید اسلام است، محبت به کودکان نیز همواره در دین سفارش شده و هدیه دادن و هدیه گرفتن نوروز نیز سفارش شده است.

وی ادامه داد: رسم بود در نوروز دیدار با علما و بزرگان که دستور اسلام است و سفر و عبرت گرفتن نیز سفارش اسلام است و از خواص دیگر نوروز زیارت اماکن متبرکه است.

امام جمعه موقت شیراز یادآور شد: اینها سنت های درست نوروز است و سنت های غلط وجود دارد که باید دور شود از جمله اسراف و تجملگرایی، خودنمایی و تشریفات که در این شرایط اقتصادی باید کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام رضوی اردکانی تصریح کرد: و بزرگترین آفت نوروز کارهای حرام است و اختلات هایی می شود که باید مراقب بود این عید حرام نشود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت است و نباید فراموش کرد که هرجا مصدق پیروز بود تا زمانی بود که آیت الله کاشانی را در کنار خود داشت.

امام جمعه موقت شیراز افزود: زمانیکه مصدق از آیت الله کاشانی جداشد کوتایی روی داد و مصدق خانه نشین شد اما ملی شدن صنعت نفت کار بزرگی بود که امروز شاهد هستیم هیچکس نمی تواند برای داشته های کشور تصمیم گیری کند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با اشاره به فرارسیدن یادروز پروین اعتصامی یادآور شد: شخصیت پروین اعتصامی قابل احترام است و می توان الگویی باشد.

وی ادامه داد: سال ۹۷ سال مبارزه با فساد اقتصادی باشد و دزد و رانت خوار دستگیر شود حالا چه برادر رئیس جمهور یا دیگران باشد.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: مبارزه با سخنرانی و مبارزه ممکن نیست بلکه باید شاهد عملیاتی شدن فرمان مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد باشیم.

حجت الاسلام رضوی اردکانی در ادامه سخنان خود با انتقاد از عملکرد جهاد کشاورزی، گفت: امور اراضی بدون اطلاع باغات را تخریب می کند و شبانه درخت های ۱۵ و ۲۰ ساله و باغات را از بین می برد در حالیکه برخی مناطق کاربری باغ است و اگر قانونی است چرا شبانه تخریب می کنند.

وی یادآور شد: ضد انقلاب در حال تلاش است و جهاد کشاورزی نباید در کنار آنها حاشیه سازی و دشمن تراشی کند.

امام جمعه موقت شیراز تاکید کرد: کار قانونی باید انجام شود و اگر کارمندان جهاد کشاورزی بیکار هستند بهتر است فکری برای آنها داشته باشند نه اینکه شبانه باغ مجوز دار را تخریب کنند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی گفت: نه من و نه فرزندانم دارای باغ و باغچه نیستیم به همین دلیل به جهاد کشاورزی تذکر می دهم که دشمن تراشی نکند.

مهر

نظرات بینندگان