کد خبر: ۱۲۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
رئیس کل دادگستری فارس:

مجال زمین خواری در ایام نوروز را به فرصت طلبان نمی‌دهیم

رئیس کل دادگستری فارس بر هوشیاری نهاد های متولی امر زمین در راستای پیشگیری از زمین خواری های احتمالی در تعطیلات نوروز تأکید کرد.
به گزارش شیرازه، رئیس کل دادگستری استان فارس در آخرین نشست شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی بر هوشیاری نهاد های متولی امر زمین در راستای پیشگیری از زمین خواری های احتمالی در تعطیلات نوروز تأکید کرد.

 علی القاصی با تأکید بر اینکه ادارات متولی حفظ و صیانت از اراضی در دسترسی به دستورات قضایی در ایام تعطیلات نوروز با مشکلی مواجه نخواهند بود گفت: امسال نیز همچون سنوات قبل دستگاه قضایی در تمامی سطوح  کشیک هایی را پیش بینی کرده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه هدف شورای حفظ حقوق بیت المال را اجرای دقیق قانون در راستای صیانت از انفال و منابع  عمومی و ملی خواند و خاطر نشان ساخت: هر کجا بیت المال مورد مخاطره قرار گیرد همه ما مسئولیم.

القاصی تصریح کرد: با هماهنگی سازمانها، نهادها و ادارات مسئول، زمینه سوء استفاده افراد کاهش می یابد بنابراین لازم است همه ما علاوه بر عمل به وظایف و مسئولیت های خود و اجرای به موقع قانون با تعامل و هماهنگی بیشتر زمینه بروز سوء استفاده های احتمالی را به حداقل برسانیم.

وی خواستار پیگیری جدی دستگاه ها ذینفع در راستای اجرای احکام قطعیت یافته محاکم به نفع دولت شد و خاطر نشان کرد: نمایندگان حقوقی و حراست مجموعه های مرتبط باید در جهت اجرای احکام به نفع بیت المال اهتمام بیشتری داشته باشند.  

وی اقدامات و طرح های پیشگیرانه و مقابله ای در راستای دستورالعمل شورا برای سال 97 اشاره کرد و افزود: اقدامات پیشگیرانه مصوب امسال همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از آمادگی همه دستگاه های عضو جهت مقابله با تصرفات و تخریب احتمالی اراضی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و تأکید کرد: حوزه های نظارتی در دستگاه ها متولی امر زمین با بهره گیری از ظرفیت های ماده 8 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها می توانند از تصرفات و تخریبات احتمالی جلوگیری و بدون اخذ دستور قضایی نسبت به رفع تصرف اقدام نمایند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان فارس تصریح کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت قانون فوق جهت صدور دستورات قضایی لازم در برخورد با متصرفات اراضی ملی و دولتی لیست کشیک های حوزه های قضایی جهت هماهنگی اعلام شده و دستگاه قضائی آمادگی دارد در هر ساعت از شبانه روز در راستای رفع تصرف از اراضی دستورات فوری صادر نماید.

وی در پایان از مردم خواست ضمن احترام به قوانین و مقررات، حفظ و حراست از اراضی ملی و زیست بوم های استان در ایام نوروز را مورد توجه قرار دهند و در صورت مشاهده تحرکاتی از سوی متصرفان به مراجع ذی صلاح قضایی و انتظامی و یا نهاد های متولی امر زمین در استان اطلاع دهند.
نظرات بینندگان