کد خبر: ۱۲۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

فعالیت داروخانه‌های فارس در ایام نوروز

بیش از ۵۰۰ داروخانه در ایام نوروز به متقاضیان خدمات ارائه می‌کنند.
به گزارش شیرازه، حسین درویشی دبیر ستاد نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ داروخانه در ایام نوروز، گفت: ۴۵۰ داروخانه روزانه و ۵۰ داروخانه شبانه روزی در ایام نوروز به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: در تعطیلات نوروز ۹۷، در سراسر شهرستان‌های استان فارس با همکاری بخش دولتی و خصوصی ۶۷ بیمارستان در سطح استان، ۱۷ مرکز دندانپزشکی خصوصی و دولتی، ۳۸۰ تخت دیالیز، ۶۰ مرکز آزمایشگاه‌های شبانه روزی،۷ مرکز غربالگری دولتی نوزادان، سه مرکز شبانه ‎ روزی داندانپزشکی، ۴۲ بخش دیالیز، ۱۸۳ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای و ۴ ایستگاه هوایی در ایام تعطیلات نوروز به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند.

درویشی همچنین ادامه داد: ۹۲ تیم بازرسی و بازدید از تمام استان در حوزه‌های تامین اقلام پزشکی، دارو، تجهیزات داروخانه، درمانگاه و بیمارستان برای مسافران نوروزی در این ایام آماده ارائه خدمات هستند.

وی از فعالیت مراکز و سازمان‌های برون سازمانی مرتبط برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: سازمان آتش نشانی، شهرداری‌ها، هلال احمر، پزشک قانونی، انتقال خون، آموزش و پرورش از جمله سازمان‌هایی هستند که در این زمینه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مورد نیاز مردم در حوزه‌های پیشگیری، بهداشتی و درمانی با تهیه و توزیع کتابچه "سفرنامه سلامت" آغاز می‌شود، اظهار کرد: این کتابچه به صورت خلاصه به توضیح چگونگی استقرار مسافران نوروزی، طریقه صحیح از مواد مصرفی برای حفظ سلامتی و نکات ایمنی افراد می‌پردازد و در کمپ‌ها و محل اسکان مسافران نوروزی و نیز در ورودی شهر‌ها و محل‌های پرتردد توزیع می‌شود.

درویشی همچنین از تهیه کتابچه ۸۰۰ صفحه‌ای برای معرفی برنامه‌های مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌های شبانه روزی خبر داد.

دبیرستاد نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه شماره تلفن‌های ۱۸۱۹ برای پاسخگویی به مباحث درمانی و ۱۹۰ نیز برای پاسخگویی به مباحث بهداشتی و دارویی اختصاص یافته و شبانه‌روز پاسخگوی مردم هستند، تصریح کرد: ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا پایان تعطیلات خدمات خود را به مردم استان فارس و مسافران نوروزی ارائه می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان