کد خبر: ۱۲۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

حسرت کودکان سپیدانی برای شهربازی

کودکان و نوجوانان سپیدانی از کمترین امکانات تفریحی و سرگرمی از جمله پارک کودک و شهربازی بی‌بهره‌اند و تاکنون چاره‌ای برای رفع این موضوع اندیشیده نشده است.

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان با جمعیتی بالغ بر 110 هزار نفر، علاوه بر نداشتن شهر بازی از کمبود امکانات تفریحی نیز رنج می برد.

شهر بازی به منظور ایجاد فضایی مفرح برای خانواده ها و رفاه حال آن ها از ضروریات زندگی شهری است و امروزه اکثر شهرهای کوچک و بزرگ ایران دارای شهربازی هایی با امکانات مناسب هستند.

شهرستان سپیدان یکی از شهرستان هایی هست که گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور به آن سفر می کنند اما این شهرستان با جمعیتی بیش از 110 هزار نفری علاوه بر نداشتن شهر بازی از کمبود امکانات تفریحی و فضای سبز رنج می برد و حتی پارک های این شهرستان از استانداردهای کافی برخوردار نیستند.

کمبود امکانات تفریحی در شهرستان سپیدان علاوه بر کشانده شدن جوانان به سمت و سوی باتلاق آسیب های اجتماعی، همواره گلایه شهروندان را در پی داشته است.

این موضوع شاید در نگاه اول کم اهمیت جلوه دهد ولی باید بپذیریم که فقدان امکانات این چنین و نبود زیرساخت‌های تفریحی و سرگرمی به خصوص برای نسل کودک و نوجوان به یکی از مسائل اساسی سپیدان تبدیل شده است.با در نظر گرفتن اهمیت وجود پارک‌های کودک و شهر‌بازی های استاندارد برای کودکان شهرستان و کمرنگ شدن این خواست عمومی هیاهوهای شهرمان میتوان پی‌برد که نگاه بلند مدت و عمیقی به آینده و کیفیت بخشی به اوقات فراغت کودکان سپیدانی وجود ندارد.

شاید عجیب و دور از ذهن باشد ولی در میان شهروندان سپیدانی هستند کسانی که برای شادی بخشی و پرکردن اوقات فراغت کودکان خود خستگی و خطرات مسافت‌های طولانی شهرهای اطراف را به جان می‌خرند .

جدای از علل و عوامل نبود زیرساخت‌های فرهنگی درشهرستان سپیدان؛ نبود انگیزه لازم برای مهیا کردن این امکانات برای کودکان و آینده سازان این شهر جای سوال دارد.

بدون شک تقویت زیرساخت های تفریحی و فرهنگی در شهرستان سپیدان به عنوان شهرستانی که ظرفیت‌های گردشگری فراوان و نیروی انسانی مستعد دارا است می‌تواند  در کاهش مهاجرت‌ها از این شهر نقش بسزایی ایفا کند.

یکی از شهروندان سپیدانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سپیدان از حداقل امکانات و فضاهای فرهنگی و تفریحی برخوردار است و خانواده ها برای پر کردن اوقات فراغت خود از دسترسی به این فضاها محروم هستند.

 وی افزود: کمبود اماکن تفریحی باعث شده تا اهالی از شور و نشاط کمتری برخوردار باشند بنابراین از مسئولین انتظار می رود همت بیشتری در این راستا انجام دهند. بسیار پیش آمده که فرزندم هوس تفریح در شهر بازی را داشته باشد ولی به دلیل نبود این مرکز تفریحی به شهرهای دیگری مجبور شدیم برویم.

داشتن فضای تفریحی متعدد و متنوع برای اقشار مختلف مردم سپیدان کمترین مطالبات آن ها از مسئولین است و آن ها نیز باید در این رابطه چاره ای بیندیشند.

منبع:  مارگون

برچسب ها: سپیدان ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان