کد خبر: ۱۲۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
در جلسه علنی شورای شهر شیراز مطرح شد؛

تملک و بهسازی منازل و مسیرهای دارای ارزش تاریخی/ ارزیابی از حوزه شهرداری مثبت نیست و تغییری نسبت به گذشته دیده نمی شود

عضو شورای شهر شیراز با اظهار اینکه ارزیابی ام از حوزه شهرداری مثبت نیست و تغییری نسبت به گذشته نمی بینم، گفت: مناطق شهرداری از ابتکار عمل لازم برخوردار نیستند و در حوزه برنامه ریزی و اجرا تداخل ایجاد شده است.
تملک و بهسازی منازل و مسیرهای دارای ارزش تاریخی/ ارزیابی از حوزه شهرداری مثبت نیست و تغییری نسبت به گذشته دیده نمی شود
به گزارش شیرازه، طرح تملک و بهسازی منازل و مسیرهای دارای ارزش تاریخی در آخرین جلسه علنی شورای شهر شیراز که در شامگاه شنبه ( 26 اسفند) برگزار شد، به تصویب رسید.

با تصویب این طرح شهرداری موظف است در جهت حفظ و صیانت از آثار تاریخی و میراثی محدوده بافت تاریخی فرهنگی با همکاری و هماهنگی سامان میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به تملک منازل و مسیرهای این محدوده با اخذ موافقت شورا و رعایت مقررات اقدام کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر با تاکید بر اهمیت حفظ آثار تاریخی و فرهنگی، گفت: نباید در اجرای قانون تبعیض داشته باشیم، نفس تبعیض ویرانگر است؛ باید عدالت برای همه و در همه جا رعایت بشود.

سیدعبدالرزاق موسوی با بیان اینکه قانون تخریب این آثار را ممنوع کرده است، اظهار داشت: نقض قانون دارای آثار حقوقی است.

وی با تصریح اینکه یکی دیگر از مصادیق بارز نقض قانون و تبعیض ماجرای باغ های قصرالدشت است، اعلام کرد: به استناد مصوبه شورای شهر هرگونه تغییر کاربری باغات قصرالدشت باید با اخذ موافقت ابتدایی شورای شهر در کمیسیون ماده 5 و امور زیربنایی مطرح شود اما به این موضوع توجهی نشده است.

عضو کمیسیون تلفیق و هماهنگی شورای شهر بیان کرد: طی نامه رسمی از رئیس شورا درخواست کردم که اجرای مصوبه را از شهردار بخواهد؛ لازم است گزارش اقدام و پلاک هایی که در جلسه اخیر برای تغییر کاربری به کمیسیون ارائه شده است تقدیم شورا شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بر ضرورت نظارت مستمر، جدی و شفاف شورا و کمیسیون ها به ویژه کمیسیون برنامه بودجه بر لایحه بودجه 97 شهرداری تجزیه و تحلیل اصلاح بودجه سال 96 تاکید کرد.

وی تصریح کرد: ارزیابی بنده از حوزه شهرداری ارزیابی مثبتی نیست و تغییری نسبت به گذشته نمی بینم.

سازمان شهرداری از انسجام لازم برخوردار نیست
عضو شورای شهر شیراز در ادامه با اعلام اینکه انتظار می رود شهر بر اساس برنامه مدون و قابل ارزیابی اداره شود، گفت: نحوه تقسیم وظایف در ستاد شهرداری، سازمان های آن و مناطق شهرداری مشخص نیست.

موسوی بیان کرد: مناطق شهرداری از ابتکار عمل لازم برخوردار نیستند و در حوزه برنامه ریزی و اجرا تداخل ایجاد شده است.

وی افزود: هزینه اداره شهر در شهرداری بسیار سنگین و غیرقابل توجیه است، و سازمان شهرداری از انسجام لازم برخوردار نیست.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر با اعلام اینکه فعالیت های موازی در شهرداری وجود دارد، اظهار داشت: همانگونه که در لایحه بودجه سال آینده دیده شده است، شهردار باید برای هماهنگ کردن بخش های شهرداری چاره ای بیندیشد که البته این کار سخت و تدریجی است.

موسوی تصریح کرد: شهرداری موظف است برنامه کلان بیست ساله شهر و همچنین برنامه 5 ساله شهرداری را تهیه و به تصویب برساند و این در حالی است که متأسفانه در طول هفت ماه گذشته، حتی یک جلسه ستاد برنامه ریزی برنامه بیست ساله برگزار نشده است!

وی افزود: برنامه پنج ساله شهرداری به دلیل اشکالات موجود و عدم اجرای برنامه پنج ساله دوم شهرداری با یکسال تأخیر ارائه می شود لذا از شهردار انتظار می رود در سال جدید جلسات ستاد برنامه ریزی خرد و کلان شهر را بطور منظم برگزار کند؛ لازم است مناطق و سازمانهای شهرداری دارای برنامه یکساله قابل ارزیابی باشند.

اتاق شیشه ای اعضای شورا باید مصداق پیدا کند/ گزارشی از اجرای مصوبات شورا در طول هفت ماه گذشته ارائه شود
عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه شهردار شیراز در موقع آغاز بکار خود قول مبارزه با تبعیض و فساد در شهرداری و اجرای قانون داده بود، خاطرنشان کرد: یکی از شعارهای شهردار شفاف کردن روند ارائه خدمات و تمامی اقدامات مالی و حقوقی شهرداری است.

موسوی تاکید کرد: شورای پنجم باید گزارشی از عملکرد خود را در اولین روزهای سال جدید و از فعالیت 7 ماهه خود به مردم شیراز تقدیم کند؛ اتاق شیشه ای دوستان باید مصداق پیدا کند.

وی درخواست خود را مبنی بر دقت و توجه بیشتر در اجرای قوانین و مقررات نحوه اداره جلسات، ارائه گزارش منظم از نحوه حضور اعضای شورا در جلسات شورا و کمیسیون ها و ارائه گزارش عملکرد رئیس، نائب رئیس، اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان شورا در سازمانهای مختلف را به رئیس شورای شهر ارائه داد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر در ادامه گفت: لازم است گزارشی از اجرای مصوبات شورا در طول هفت ماه گذشته تهیه و به اعضای شورا و  مردم ارائه شود.
نظرات بینندگان