کد خبر: ۱۲۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

درخواست سازمان انتقال خون فارس از مردم؛ هم اکنون نیازمند اهدای خون هستیم/ ذخائر همه گروه های خونی در فارس به مرز بحران رسیده است

مدیر کل انتقال خون فارس با اشاره به اینکه ذخیره خون این سازمان در وضعیت قرمز و بحرانی است از مردم خواستار آن شد که با اهدای خون بیماران را یاری کنند.

درخواست سازمان انتقال خون فارس از مردم؛ هم اکنون نیازمند اهدای خون هستیم/ ذخائر همه گروه های خونی در فارس به مرز بحران رسیده استبه گزارش شیرازه، دکتر محمدحسین کریمی، مدیرکل انتقال خون فارس گفت: به دلیل انجام تعداد زیاد اعمال جراحی در اسفندماه و کاهش اهدای خون، میزان ذخیره فرآورده های ‌همه گروه های خونی در فارس به سه روز که مرز بحران می باشد، رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه های اقماری اهدای خون در شهرستان های فسا،‌ جهرم،‌ آباده،‌ داراب و لار در تمام ایام نوروز فعال هستند و دو پایگاه انتقال خون «قوامی» و «نمازی» شیراز و همچنین شهرستان کازرون بجز ایام تعطیلات‌ رسمی فعال هستند. همچنین در حال رایزنی برای فعال کردن پایگاه سیار انتقال خون در حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام هستیم.

کریمی با بیان اینکه بیشترین میزان واحدهای خونی در بیمارستان نمازی و بیشترین پلاکت در بیمارستان امیر استفاده شده است، اظهار کرد: در 341 روز سال که تا نیمه اسفندماه جاری است میزان 60 هزار واحد پلاسما، 16 هزار واحد کرایو و 91 هزار واحد پلاکت بین تمامی بیمارستان های فارس به جز بیمارستان های فسا، آباده، لار و جهرم، توزیع شده بود که در مجموع 157 هزار واحد خون در بیمارستان ها توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون فارس با اشاره به اهدای خون احساسی در مواقع خاص گفت: در زمان رخ دادن حوادث از جمله زلزله کرمانشاه بسیاری از مردم برای کمک به هموطنان خون اهدا کردند که توسط این سازمان 500 واحد خون به زلزله زدگان کرمانشاه اهدا شد.

وی با بیان اینکه در سازمان انتقال خون با خرید تجهیزات به‌روز دنیا به سمت صفر شدن ریسک آلودگی خون پیش رفته‌ایم، گفت: تمام موارد خون‌های آلوده شناسایی می‌شود از جمله اینکه در سال جاری بین 160 هزار واحد خونی 4مورد ویروس ایدز داشته‌اند که افراد فراخوان و به واحدهای مشاوره ارجاع داده شدند.

کریمی خاطرنشان کرد: تعداد اهداکنندگان مستمر خون نسبت به سال گذشته یک و دو دهم درصد افزایش داشته است و بیش از 55 درصد اهداکنندگان خون به طور مستمر خون اهدا می‌کنند. 3 و 9دهم درصد اهداکنندگان خون نیز زنان می‌باشند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان