کد خبر: ۱۲۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

بازهم گرانی در آستانه شب عید در سپیدان

عیدی امسال با این افزایش قیمت در انواع میوه و آجیل برای برخی از افراد به ماتم تبدیل شده است.برخی از افراد کم در آمد و کارگر در این میان چیزی جز شرمساری نداشته و خجالت‌زده خانواده‌های خود هستند.

به گزارش شیرازه، با توجه به اینکه مردم شهرستان سپیدان به میهمان‌نوازی شهره‌اند همه اقشار نیازمند و غنی در ایام نوروز به بهترین شکل ممکن به دنبال پذیرایی از میهمانان هستند اما شب عیدی امسال باوجود گرانی برخی میوه و تنقلات نگرانی مردم را به دنبال داشته است.پس از ورود به بازار نگاهی به اجناس و قیمت های بالای انواع آجیل وشیرینی ومیوه در برابر اینچنین قیمت‌هایی از خرید منصرف می شویم.

یکی از شهروندان با اظهار نارضایتی از قیمت انواع میوه در این ایام می‌گوید: قیمت هایی که درروزهای پایانی سال در مناطق مختلف سطح شهر وروستا فرق می‌کردو مسئولان باید با گران‌فروشان برخورد کنند. گویا آن عده از مردم که قادر به خرید میوه نبوده‌اند خرید از خودروهای عرضه‌کننده میوه در قالب دست‌فروشان درحاشیه خیابان‌ها را انتخاب کرده‌اند.

قیمت‌ها به‌قدری بالاست که برای خرید چند کیلو میوه خوب باید تمام پولت را بدهید.در چنین ایامی برخی از میوه های داخلی با حداکثر افزایش قیمت به فروش می‌رسند و مردم هم بنا به آداب‌ورسوم شب عید مجبورند این قبیل میوه‌ها را با هر قیمتی هست خریداری کنند.

عیدی امسال با این افزایش قیمت در انواع میوه و آجیل برای برخی از افراد به ماتم تبدیل شده است.برخی از افراد کم در آمد و کارگر در این میان چیزی جز شرمساری نداشته و خجالت‌زده خانواده‌های خود هستند.متأسفانه در سال‌های اخیر چشم و هم چشمی به‌گونه‌ای است که برخی از افراد مجبورند برای حفظ آبرو در مقابل میهمانان، حتی عاریه‌ای خرید کنند. یکی از همشهریان می گویدچند روز پیش قیمتهای میوه باقیمت بسیار پائین تر می خریدیم اما امروز که برای خرید آمده‌ام قیمت آن افزایش یافته است .

این افزایش ناگهانی قیمت‌ها قصه تکراری هر سال شب عیدست چرا مسئولان فکری اساسی به حال ثبات قیمت‌ها و یا رشد حداقلی آنها نمی‌کنند!؟

داستان تکراری افزایش قیمت سور و سات شب عید در حالی گزارش می‌شود که همه مسئولان از علل آن آگاه هستند اما انگار تدبیری که پایان برای این گرانی های در ایام خاص از جمله شب عید و شب عید باشد نیست و مردم همچنان در خریدها آن را لمس می کنند در حالی که مسئولان سخن از ثبات قیمت ها و تنظیم بازار می گویند.

 از درهرمغازه که رد می شویم انگار با آمدن شب عید قیمت اجناس هم رشد می کند ودراین روزهای پایانی سال کام مردم را تلخ کرده است . از اجناس نامرغوب وقیمتهای سرسام آور تا برخورد بد کاسبان با مشتریان وبستن حسابهای دفتری وزدن اسامی بدهکاران در پشت مغازه ها .حال وهوای این روزهای بازار شهر وروستا است .

اگر در سطح بازارهای شهر تردد کنیم دیگر بازار حال وهوای چندروزقبل راندارد و مردمی که با هزار امید به مناسبت شب عید به خیابان آمده اند برای خرید میل ورغبت نشان نمی دهند واز کنار مغازه ها ارام وبی صدا گذر می کنند وفقط وفقط تماشاچیانی هستند که با افسوس نظاره گر اجناس وقیمت ها هستند و مغازه دارانی که گلایه مند گرانی هستندو از گرانی خرید اجناس خود به آنها مراجعه کردند وآنها نیز می گویند چون گران می خریم ماهم باید گران بفروشیم وطرف مقابل دیگر از ما چک قبول نمی کند قبلا خرید خیلی بهتر بود اما دراین ایام همه فقط نقد خرید وفروش دارند وبا این اوصاف سروصدای مردم هم در امده گرانی برای برخی از اقشار غیر قابل تحمل است .

کاش مسئولان جایگاه ها ومکانهایی رابرای عرضه مایحتاج مردم مانند میوه وشیرین وآجیل می اندیشیدند تا مردم باخیال راحت ودغدغه کمتر در شب عید گردهم جمع می شدند وشرمنده خانواده خود نمی شدند.

منبع:  مارگون
برچسب ها: سپیدان ، فارس ، عید
نظرات بینندگان