کد خبر: ۱۲۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

چراغ سبز شورای شهر تهران به شهردار شدن محسن هاشمی

فروردین استعفای نجفی در صحن شورای شهر تهران بررسی خواهد شد و در این میان اعضای شورای شهر نسبت به حضور محسن هاشمی به عنوان گزینه جایگزینی نجفی نظر مثبتی دارند.
به گزارش شیرازه، هفته گذشته محمد علی نجفی شهردار تهران استعفای خود را به دلیل بیماری جدیدش به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران تقدیم کرد.

البته در نامه استعفای نجفی تاکید شده که وی به دلیل بیماری جدیدش توان ماندن در شهرداری را ندارد و از اعضای شهر هم خواسته است که با استعفای وی موافقت کنند، از دلیل واقعی و یا غیر واقعی استعفای نجفی که بگذریم آمادگی اعضای شورای شهر تهران برای رای دادن به محسن هاشمی رفسنجانی برای حضور در شهرداری هستند.

این در حالی است که محسن هاشمی پیش از این نیز تمایل زیادی برای حضور در شهرداری تهران را داشت اما میثاق نامه‌ای که در این دوره به امضاء رسانند ولی چاره‌ای جز عقب نشینی نداشت.

اما با توجه به شرایط فعلی و همچنین تمایل اعضای شورای شهر تهران برای حضور محسن هاشمی در شهرداری تهران، این موضوع دور از ذهن نیست و احتمال دارد که وی شهردار تهران شود.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در این باره اظهار کرد: در نظرسنجی‌ها 70 درصد شرکت کنندگان معتقدند که هاشمی برای شهردار شدن مناسب است اما نظر نهایی را شورای شهر اعلام خواهد کرد اما هاشمی در افکار عمومی و بدنه شهر مقبولیت دارد و دقت داشته باشید که در لیست امید نیز با بالاترین رأی به شورای شهر راه یافتند. حالا خود هاشمی بخواهد یا نه؟ یک بحث است و اینکه شورای شهر وی را انتخاب کند یا نه؟ بحث دیگری است، هر چند که خودش اعلام کرده تمایلی برای شهردار شدن ندارد و در شورا نیز این بحث مطرح نشد.

این در حالی است که در طی روزهای آینده قرار است اعضای شورای شهر تهران جلسه غیر رسمی را با محسن هاشمی داشته باشند و در صورت فراهم شدن شرایط وی به عنوان گزینه شهرداری تهران معرفی شود.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان