کد خبر: ۱۲۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در گفتگو با شیرازه:

25 نقطه در محور زند برای ایجاد فضای سبز شناسایی شده/ شهرداری هیچ برنامه ای برای تملک بافت تاریخی ندارد

رئیس شورای شهر شیراز گفت: طرح محور زندیه باید بازآفرینی شود؛ بحث تملک پارک ها و زمین هایی که در آنجا وجود دارد به گونه ای است که شهرداری به صورت تهاتر و یا تملک به صورت موزه، فرهنگسرا یا هنرستان بسازد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در گفتگو با شیرازه، با تاکید بر اینکه باید ببینیم برای چه کسی در شهر ارزش قائل هستیم، مردم یا غیر مردم، گفت: اگر می خواهیم به مردم ارزش بدهیم باید نیازهایشان را برآورده کنیم.

سید احمدرضا دستغیب اظهار داشت: متاسفانه امروزه بیش از آنکه برای مردم ارزش قائل باشیم به ماشین ها توجه می کنیم برای همین است که برایشان جاده و پل می سازیم.

وی با بیان اینکه خیابان کشی و تعریض خیابان راهکارهای اشتباهی هستند، اعلام کرد: ما اگر برای مردم اهمیتی قائل بودیم برایشان پارک می ساختیم و نشاط و امنیت شان را تامین می کردیم.

رئیس شورای شهر شیراز به طرح محور بلوار زندیه اشاره کرد و گفت: این طرح باید بازآفرینی شود؛ بحث تملک پارک ها و زمین هایی که در آنجا وجود دارد به گونه ای است که شهرداری باید به صورت تهاتر و یا تملک تصرف کند و به صورت موزه، فرهنگسرا یا هنرستان بسازد.

دستغیب بیان کرد: ما از پل ها کم نمی کنیم، حتی ممکن است بیش از این پل بسازیم.

وی کمبودهای اصلی در محور متمرکز بافت شهری را پارک ها و فضای سبز شهری عنوان کرد و گفت: متاسفانه تنفس مردم در خطر است چون همه خانه ها آپارتمانی است.

رئیس شورای شهر شیراز اظهار داشت: 25 نقطه در محور زند جهت تهاتر یا تملک شهرداری برای ایجاد پارک و فضای سبز شهری شناسایی شده است.

دستغیب بیان کرد: شهرداری در بافت فرسوده هیچ قطعه ای را تملک نمی کند و هیچ برنامه ای هم برای تملک بافت تاریخی نداریم.
نظرات بینندگان