کد خبر: ۱۲۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

یارانه ها، تزریق خونی تازه به بازار شب عید بوانات + تصاویر

بازار راکد و بی رونق شب عید بوانات امروز 27 اسفند پس از واریز یارانه ها رونقی دیگر گرفت.

به گزارش شیرازه، همه ساله کسبه و بازاریان چشم به بازار شب عید دوخته تا مردم برای آماده شدن در تحویل سال جدید مقادیر زیادی از خرید ملزومات زندگی خود را در ایام منتهی به پایان سال از بازار خریداری کرده و بسیاری از وسایل و پوشاک و کفش و فرش و ... منازل و مردم در این ایام نو و تازه می شدند.

اما امسال با توجه به خشکسالی های چند ساله در بوانات و متکی بودن درامد بیش از 80 درصد مردم به کشاورزی و تولیدات کشاورزی و از طرفی کمی بارش نزولات آسمانی در سال زراعی جاری شبب شد که امسال بازار شب عید بوانات رنگ و بوی عید و نورزو را نداشت و کمتر مردم ملزومات خود را از بازار تهیه کردند و قناعت را سرلوحه کار خود قرار دادند.

البته این مهم در بسیاری از مناطق استان فارس و استانهای وابسته به کشاورزی و غیر صنعتی بسیار ملموس بوده و دیده می شد.

شب 26 اسفند وقتی که یارانه های خانوارهای بواناتی به حساب سرپرست خانوار واریز شد از صبح امروز یکشنبه 27 اسفند بازار شب عید بوانات تقریبا مثل سالهای قبل شلوغ شد و مردم نیز برای خرید ملزومات خود روانه بازار شدند تا در نهایت قناعت وسایل ضروری خود جهت نوروز چون کفش و پوشاک و شیرینی و میوه و آجیل را از بازار خریداری کنند و روحی تازه به بازار بوانات دمید.

این از یک سو موجب رضایت مردم و کسبه می باشد اما از سوی دیگر سبب نگرانی می باشد که چرا شهرستان بوانات که از دیر باز انگور، گردو، کشمش و بادام قسمت بزرگی از بازار کشور و حتی در سالهایی بازار انگور آسیای مرکزی را نیز در دست داشته چرا مردمان این سرزمین اینک به این روز افتاده اند...


منبع: حرف رسا
برچسب ها: پاسارگاد ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان