کد خبر: ۱۲۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

چگونه در خانه پاستیل درست کنیم؟

در این مطلب طرز تهیه پاستیل های رنگی خوشمزه خانگی را به شما آموزش داده ایم که با ژلاتین درست می شوند.
به گزارش شیرازه، در این مطلب طرز تهیه پاستیل های رنگی خوشمزه خانگی را به شما آموزش داده ایم که با ژلاتین درست می شوند. این پاستیل ها که خیلی ساده تهیه می شوند را درست کنید و لذت ببرید.

مواد لازم:

شکر ۲ فنجان
آب یک فنجان
آب میوه یا نوشابه ۱ فنجان
پودر ژلاتین ۴ قاشق غذاخوری
اسانس یا رنگ خوراکی به میزان لازم

طرز تهیه پاستیل:

1. پودر ژلاتین را با آب مخلوط کرده و به روش بن ماری، روی بخار حل کنید تا شفاف شود. بن ماری یعنی حرارت غیر مستقیم با بخار آب پس بنابراین برای اجرای این روش باید از یک ظرف آب استفاده کنید. برای روش بن ماری به یک قابلمه یا کاسه ای که بتوان آن را روی حرارت قرار داد نیاز دارید و همین طور ظرف دیگری که جنس نشکن داشته باشد و در دهانه قابلمه قرار گیرد. بهتر است ظرف دوم دهانه قابلمه را کاملا بپوشاند تا کار با آن راحت تر باشدشکر و آبمیوه یا نوشابه را هم روی حرارت گذاشته و بجوشانید. پس از آن اسانس و یا رنگ را اضافه کنید. ژلاتین حل شده را به آبمیوه و شکر افزوده و به هم بزنید. مواد را در قالب های شکلات ریخته و به مدت دو تا سه ساعت در یخچال بگذارید تا بسته شود.

2. برای جدا کردن پاستیل ها، کمی شکر یا پودر شکر روی آنها بریزید و از قالب درآورید و در یک ظرف در دار بریزید. این پاستیل را با طعم های مختلف می‌توانید بدون نگهدارنده تهیه کنید.

3. ژلاتین یک پروتئین خوراکی است که به طور عمده از فرآوری کلاژن که ساختمان اصلی تشکیل‌دهنده پوست، تاندون‌ها، استخوان و... مهره‌داران است به دست می‌آید.

4. پوست و استخوان حیواناتی مثل گاو و یا ماهی را در آب جوشانده و به وسیله اسید، محلولی را از آن استخراج می‌کنند که این فرآیند چندین روز طول می‌کشد. سپس با فرآوری این محلول و خشک کردن آن ژلاتین حاصل می‌شود.

5. باید گفت که ژلاتین ماده‌ای جامد، ترد و شفاف بوده و طیف رنگی آن از زرد کم‌رنگ تا سفید می‌باشد، بی‌مزه و بی‌بو است و دارای 90 - 84 درصد پروتئین، 2-1 درصد نمک‌های معدنی و 15-8 درصد آب بسته به منبع مورد استفاده آن می‌باشد. همچنین فاقد قند، چربی و مواد افزودنی است. برای پوست، مو و ناخن و پاکسازی کبد بسیار مفید است و به علت دارا بودن پروتئین نقش به سزایی در رشد بافت عضلانی دارد.

منبع: برترین ها
نظرات بینندگان