کد خبر: ۱۲۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

غفلت در صنعت گردشگری نگین زاگرس

شهرستان سپیدان با وجود جاذبه های گردشگری خدادادی از آن به عنوان نگین زاگرس یاد می شود ولی متاسفانه این ظرفیت همچنان مورد کم توجهی و غفلت مردم و مسئولان قرار گرفته است.

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان با دارا بودن طبیعت چهار فصل، تنوع آب و هوایی، مکان های مذهبی، جاذبه های طبیعی، فرهنگ، هنر، صنایعی دستی، روستاهای بکر و بسیاری موارد دیگر که تک تک آنها در صورت شناساندن می تواند برای هر گردشگری وسوسه انگیز باشد؛ یکی از شهرستان های گردشگری در جنوب کشور است که تاکنون مسئولان ارشد استانی وشهرستانی برنامه  ای خاص برای استفاده از این ظرفیت های منحصر بفرد این قطعه از بهشت نداشته اند.

زیرساخت‌هایی مانند راه، آب، برق و دارا بودن فرهنگ حضور گردشگر از شرایطی است که می‌تواند در توسعه بخش گردشگری موثر باشد.هنوز بسیاری از راه‌های دسترسی به مناطق گردشگری شهرستان مناسب نیست و رسیدگی و توجه به این بخش می‌تواند گردشگری شهرستان را متحول کند.در سال‌هایی که توسعه گردشگری با سرعت هر چه تمام‌تر در سایر شهرستانها و استان های کشور صورت می‌گیرد، پذیرایی از گردشگران با امکانات و خدمات چندسال گذشته در شان این شهرستان نیست.

اندک بودن امکانلات در سپیدان با وجود حضور گردشگران در این بخش یک نقص برای شهرستان به شمار می‌رود چرا که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها و عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی ، ورود گردشگران تاکنون تاثیری در اقتصاد سپیدان نداشته است و کمبود امکانات در آینده نزدیک سبب فرار گردشگران از این منطقه می‌شود.

حال باید دید پس از سالها سکوت و کم کاری ، ایده ها  و برنامه ریزی های تئوری و عملی متولیان نگین زاگرس (شهرستان سپیدان) در راستای گردشگری چه خواهد بود؟ناگفته پیداست مقوله گردشگری در شهرستان سپیدان از موضوعات فراموش شده بوده است . این در حالی است که ما نه تنها چیزی از توانمندی و جاذبه های گردشگری کم نداریم بلکه دارای ظرفیت های خدادادی و سرشار گردشگری هستیم که قطعا نیازمند توجه اساسی مبتنی بر برنامه ریزی سیستمی و پیگیری های مجدانه است !

بر کسی پوشیده نیست که رونق گردشگری در سپیدان باعث ایجاد ده ها فرصت شغلی و به دنبال آن رفع بی کاری می شود و همچنین می‌تواند از حداقل ظرفیت های مناطق گردشگری برای مردم منطقه در آمدزایی ایجاد کند.اما متاسفانه با وجود ظرفیتهای بالقوه یاد شده این صنعت در سال اقدام و عمل مورد بی توجهی و غفلت واقع  شده و به پوشه بایگانی تبدیل شده است.

منبع:  مارگون

برچسب ها: سپیدان ، فارس ، گردشگری
نظرات بینندگان