کد خبر: ۱۲۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۲ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
نگاهی به برخی از عناوین شیرازه در سال 96

هیس؛ برجام قداست دارد!/انتخاب زیباترین دختر و پسر مانکن در شیراز/ابهام در صدور حکم شهردار جدید شیراز/رتبه یک در تصادفات جاده ای در چهار سال/شهروندان شیرازی؛ افتتاح ورزشگاه میانرود انتخاباتی بود!/قلب بافت تاریخی شیراز در آستانه ایست!

کمتر از چند ساعت دیگر سال 1396 هم با همه تلخی‌ها و اتفاق‌های خوبش جای خود را به نوبهاری دیگر می دهد.
به گزارش شیرازه، کمتر از چند ساعت دیگر سال 1396 هم با همه تلخی‌ها و اتفاق‌های خوبش جای خود را به نوبهاری دیگر می دهد. آنچه که در ادامه آمده، بخشی از مهم ترین عناوین شیرازه در سال 96 است:

تاکید بر اقتصاد مقاومتی 7 ساله شد/اقتصاد داخلی، بی عمل مقاومتی نمی شود

اگر کارهای ضروری در موضوع اقتصاد مقاومتی انجام شده بود، امروز تفاوت محسوسی در اوضاع اقتصادی و زندگی مردم شاهد بودیم. بیان شاخص‌های کلان توسط دولت خوب است اما باید اثر آن در معیشت مردم نمایان باشد. امیدواریم با شروع سال جدید قوای مجریه، مقننه و قضائیه با عزم و تلاش جدی قدم در تحقق اقتصادی مقاوم و پویا بگذارند.

از حضور جوانان بیکار و دختران جوان تا احساس تکلیف اکثریت شورای فعلی شیراز و فعالین تشکل های اصلاح طلب

تعدادی ازجوانان جویای کار، بانوان خانه دار و دختران جوان نیز برای انتخابات پنجم شورای شهر و روستا ثبت نام کرده اند تا شانس خود را برای ورود به پارلمان شهری امتحان کنند.

قطار حومه ای به شیراز می آید/ پروژه ای که دیدنش «عمر نوح» و «صبر ایوب» می خواهد!

چند روزی است که از «لات بازی آخوندی در پاستور» می گذرد و علی رغم این که او بصورت تلویحی اشتباهش را پذیرفت کماکان واکنش ها به خشونت ‌ورزی کلامی و فیزیکی این وزیر پرحاشیه ادامه دارد. وزیر راه و شهرسازی در حالی که زیر فشارهای سنگین انتقادها قرار دارد روز پنج شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه خط سوم قطار حومه‌ای تهران ـ گرمسار گفت: «با طرح تثبیت شرکت قطارهای حومه‌ای در مجلس شورای اسلامی در سال ۹۶ برای راه‌اندازی قطار حومه‌ای در ۵ کلان‌شهر برنامه‌ریزی می‌کنیم.» وی مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان و اهواز را به‌عنوان کلان‌شهرهایی که برای قطار حومه‌ای ظرفیت خوبی را دارند اعلام کرد و گفت: «انتقال حمل‌ونقل جاده‌ای و مسافران به حمل‌ونقل ریلی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال 96 است.»


عرصه بر رانندگان خاطی در شیراز تنگ تر می شود/ آیا کسی هست فکری به حال کمربندی شیراز کند؟!

ای کاش، شهرداری و راهنمایی و رانندگی که به این اندازه به مرگ شهروندان بر اثر تصادف حساس هستند و برای کنترل آن یکدل می شوند و با اقدام جهادی تعداد دوربین های گران قیمت هوشمند را ظرف یکسال 10 برابر می کنند، در مقابل مرگ تدریجی شهروندان بر اثر آلودگی هوا و آلودگی صوتی ناشی از ترافیک مرگبار شیراز هم این اندازه احساس مسئولیت می کردند. ای کاش شهرداری و شورای شهر چهارم به جای تصویب برخی طرح های کم اهمیت و بعضی حاشیه آفرینی ها، مردانگی می کردند و با اجرای طرح ترافیک، هم مردم شیراز را از خفه شدن در میانه انبوه خودورها نجات می دادند تا فردا روز که موعد انتخابات است، مردم از خجالتشان دربیایند و هم باقیات صالحاتی برای آخرت خود می اندوختند.

قیچی حسن روحانی بر روبان ورزشگاه 22ساله میانرود؛ نوش دارو پس از مرگ سهراب/ برای بقای تیم های فارس در دسته سوم نذر و نیاز کنید!

خیلی زود، نه تنها پرونده ساخت ورزشگاه دوم شیراز، به محاق رفت، بلکه کم توجهی و بعضا بی توجهی به ورزشگاه خوب و استاندارد حافظیه باعث شد تا همه ابهت شیراز دستمایه طنز و تمسخر گزارشگران و خبرنگاران و برنامه های ورزشی قرار گیرد. آن روزی که چمن سوخته و کچل ورزشگاه حافظیه را رنگ کردند تا چشم نواز به نظر برسد! آبرویی فوتبال فارس و مردم بافرهنگش به تاراج رفت. آن روز مردم شیراز با حسرت از هم آدرس ورزشگاه میانرود را می پرسیدند. از این که مسئولین ورزش فارس به جای پاسخگویی در قبال این اتفاق دردناک و اظهار شرمندگی و عذرخواهی همه کاسه و کوزه ها را سر پیمانکار چمن ورزشگاه خورد می کردند، در شگفت بودند!

«مرگ» پسوند دائمی جاده های فارس/ ناله بس است، بر فاجعه تصادفات فریادی باید…

در نزدیکترین فاصله به انسان ها در کنار همین خیابان‌ ها، بزرگراه‌ها و جاده‌های ناامن، خودرو‌ها تند و تند عبور می‌کنند و مردمی که زندگی آن ها با یارانه ٤٥‌هزارتومانی می گذرد، بعضا جانشان زیر آهن‌ های مچاله‌ شده و لاستیک‌ های خودرو‌ها، کامیون‌ ها ناخواسته  می‌ رود بر باد و کسی ککش هم نمی گزد؛ جز خانواده ی داغدار، جز خواهر بی برادر شده و جز دخترکی که رخت بخت سفیدش سیاه شده و جز...... آیا آقایان درباره «آه» مظلوم چیزی به گوششان خورده است؟! اینان که جان می بازند در سایر ممالک سرمایه انسانی و اجتماعی نام دارند؛ مسئولین خوب می دانند جای خالی عزیز از دست رفته را نه بیمه پر می کند نه مراسم هفتم و نه هیچ چیز دیگر.

سیاست زدگی؛ آفت لیست های انتخاباتی شورای شهر/سپردن شهر به لیست های سیاسی نتیجه ای جز خسارت در پی ندارد

عدم شناخت از واقعیت های موجود در مدیریت شهری، برخوردهای سلیقه ای و بی توجهی به اصول شهرسازی و نداشتن درک صحیح از ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محیط پیرامون می تواند صدمات جبران ناپذیری را متوجه شهر کند.

«آزمایش» به تاریخ پیوست/ آقای روحانی دیدن کارخانه های تعطیل عینک نمی خواهد!

هنوز هم در خانه اکثر خانواده های ایرانی حداقل یک محصول کارخانه آزمایش وجود دارد؛ یخچال، کولر، بخاری و....محصولاتی که روزگاری به دلیل ایرانی بودن و تولید داخل همه برایش سرو دست می شکستند حالا اما از آزمایش فقط نامی باقی مانده. شاید آن روز که محسن آزمایش با تلاش و پشتکار فراوان کارخانه های صنعتی آزمایش را در جاده تهران نو و سپس مرودشت فارس پایه گذاری کرد، هیچ فکر نمی کرد 60 سال بعد سوله های این کارخانه- که روزی محل کار و تلاش و رزق و روزی حلال بود و چرخ زندگی چند صد کارگر را می چرخاند- به محلی برای دپوی آهن قراضه تبدیل می شود.

جهانگیری؛ کلید عبور اصلاحات از روحانی خواهد شد؟/ آغاز ستاد های انتخاباتی جهانگیری در انتظار فرمان تهران

واقعیت آن است که اصلاح طلبان از انتخابات ریاست جمهوری 92 هم، اعتقاد چندانی به روحانی نداشتند تا جایی که بارها چهره های این جریان، حضور اصلاحات در دولت یازدهم را با تعابیری مانند «رحم اجاره ای» یاد کردند. این نوع رویکرد و نگاه را می‌شد در نشست خبری دیروز مسئول اصلاح طلب ستاد انتخاباتی روحانی در فارس هم مشاهده کرد.

ادوار شورای شهر شیراز الگوی چه نباید کرد شهری است/ متولیان اجرایی شهری از دانش دانشگاهیان استفاده نمی کنند

شهرسازی اسلامی تاکنون مورد توجه هیچ کدام از شوراها و شهرداری ها نبوده است چنانکه در المان سازی ها و مبلمان های شهری با فرهنگ خارجی که ضد فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است مواجه هستیم.


درد بی آبی در انتظار تدبیر/روستایی که 38 سال با تانکر آبررسانی می شود

سال گذشته مشکل بی‌آبی فارس به شورای عالی آب کشیده شد. در چند جلسه این شورا راهکارهای تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی و مسائل کشاورزی فارس مورد بررسی قرار گرفت. بعد از آن بود که در نیمه اسفند ماه 95 افشانی استاندار فارس از 3 تصمیم مهم شورای عالی آب برای فارس خبر داد و گفت:مسؤولان استان اگر هنر داشته باشند می‌توانند بودجه‌ها را به‌خوبی جذب کنند. حال درد بی آبی فارس در انتظار تدبیر مسئولان استان است.

پوشاک دختران ایرانی؛ ویترین طرح های غربی

نفوذ فرهنگ غرب در سلیقه جوان ایرانی بر هیچکس پوشیده نیست. از این رو کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان یکی از متولیان ترویج و ساماندهی عرصه پوشش در جامعه، باید پاسخ دهد در سال‌های اخیر چه تمهیداتی در این زمینه اندیشیده و بکار گرفته است؟ بنابراین بهتر است مسئولین پس از سال‌ها بی‌توجهی به مقوله فرهنگ با روش‌های ایجابی و ذائقه‌سازی برای مخاطب، همچنین برخورد سلبی با تولیدکنندگان و سودجویانی که فرهنگ غنی ایران را به ثمن بخس می‌فروشند به بازار بی‌ سر و سامان پوشاک سامانی ببخشند.


انتقاد انجوی‌نژاد از گرایش افراد متدین به واکنش علیه منکرات بی‌هزینه

حجت الاسلام انجوی‌نژاد مسئول کانون رهپویان وصال شیراز گفت: متاسفانه جامعه مذهبی ایران نسبت به مسائل و مشکلات عمده جامعه از جمله رشوه، فساد، ارتشاع بی‌تفاوت است و فقط در برخورد با آواز زنان، کنسرت و بدحجابی، کفن‌پوشان به کف خیابان آمده و بیانیه می‌زند.

هیس؛ برجام قداست دارد!+ عکس

در حالی که به گفته مسئولان ارشد وزارت خارجه طی یک ساله گذشته سلسه تحریم های هدفمند، از سوی امریکایی ها عملا برجام را نقض کرده است اما همچنان رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت از برجامی که نتیجه آن فقط اقدامات یک طرفه ایران را شامل شده است دفاع می کنند.
مدعیان «زنده باد مخالف من» نه تنها هیچ انتقادی را بر نمی‌تابند بلکه اگر آنچه که عیان است را حتی با زبان طنز و شعر مطرح شود تا حد بستن و خرد کردن دهان منتقد به پیش می برند.

انتخاب زیباترین دختر و پسر مانکن در شیراز/عکس لختی ارسال کنید تا لایک بیشتری بخورید!

یک صفحه اینستاگرامی در شیراز که حدود 22هزار دنبال کننده دارد در سایه بی توجهی مسئولان فرهنگی و نهادهای نظارتی با اخذ مبلغی اندک ضمن انتشار تصاویری مستهجن از کاربران اقدام به تشویق جهت ارسال عکس های شخصی توسط کاربران می کند جالب اینجاست که یک صفحه دیگر نیز با همین نام از کاربران جهت حضور در جشن های مختلط و پارتی دعوت می کند.

گره سرنوشت شهرداری شیراز در گرو تصمیم یک لیست سیاسی

دور دوم جلسه انتخاب شهردار آینده شیرازگره سرنوشت شهرداری شیراز در گرو تصمیم یک لیست سیاسی در حالی برگزار شد که در این مرحله اعضای شورای پنجم شهر در مدت 2 روز پای سخنان 10 کاندیدای شهرداری نشستند و به برنامه های کلی آنها گوش دادند و در نهایت از میان آن ها 5 نفر را برای مرحله بعد انتخاب شدند، 10 گزینه ای که از میان 20 کاندیدای اولیه انتخاب شده بودند و از مرحله اول سیکل انتخاب شهردار شیراز عبور کردند حالا به پنج نفر رسیده است و قرار است از بین این پنج نفر، شنبه هفته آینده یک نفر سکاندار شهرداری عریض و طویل کلانشهر شیراز شود.


انتخاب شهردار شیراز به ایستگاه آخر رسید/درخواست یک کاندیدا از اعضای شورا: به معافیان رای دهید!

رسانه‌های نزدیک به لیست امید معافیان را جدی ترین گزینه شهرداری شیراز می دانند.نوذر امامی عضو شواری پنجم شهر شیراز نیز در جلسه هفته گذشته خطاب به دیگر اعضا شورا گفته بود: مشخص است شهردار چه کسی می شود!
حیدر اسکندر پور یکی از گزینه های شهرداری شیراز صبح امروز در جلسه شورا گفته است: معافیان را فردی شایسته می دانم و اگر قرار است این فرد تا اخر جلسه امروز بماند از شورا درخواست دارم این فرد را انتخاب کند.

کاشف داروی ایدز در دفتر شیرازه؛ همه تست ها جواب داد و آماده تولید انبوه هستیم

کاشف داروی ایدز می گوید:«داروی مهار کننده بار ویروسی»روی بیماران آزمایش کرده ایم بعد از دو ماه 90 درصد ویروس در بیماران کاهش داد، بعد از چهار ماه استفاده دارو، آزمایش ها نشان داد هیچ ویروسی در خون بیماران وجود ندارد.

ابهام در صدور حکم شهردار جدید شیراز/ فشار به وزارت کشور با بازیچه قرار دادن افکار عمومی

با وجود اینکه حدود 24 ساعت از انتشار خبر شهردار شدن معافیان می گذرد اما بی اطلاعی وی و نماینده فرماندار، حراست شهرداری و برخی از اعضا شورای شهر گمانه زنی ها را در مورد عدم صادر شدن حکم شهردار جدید از سوی وزارت کشور تقویت کرده است.
همچنین به نظر می رسد در صورت عدم صادر شدن حکم و اعلام آن از سوی سامانه پیامکی شورای شهر،  فشار به وزارت کشور با بازیچه قرار دادن افکار عمومی از جمله دلایل رسانه ای شدن شهردار شدن معافیان بصورت رسمی بوده باشد.

افشانی فارس را ترک خواهد کرد/لابی چهره های سیاسی برای تصدی کرسی مدیریت ارشد استان

خبر تغییر استاندار فارس در رسانه ها،شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی استان فارسی ها بدون اینکه هیچ منبعی رسمی آنرا تایید کند دست به دست می شد تا اینکه نماینده مردم جهرم اعلام کرد که تغییر سیدمحمدعلی افشانی استاندار فارس قطعی شده و در حال حاضر نیز وزارت کشور به دنبال نیروی جایگزین است.

رتبه یک در تصادفات جاده ای در چهار سال؛ دسته گلهای مردم زیر خاک بی تدبیری

وقتی یک استان در چهار سال متوالی رتبه یک تصادفات جاده ای را در بین 31 استان کشور کسب می کند آیا می توان گفت که فقط مشکل از خودروها یا عوامل انسانی است. وزیر راه و شهرسازی و دستگاه های مربوطه باید پاسخگوی این فاجعه عظیم باشند.

شهروندان شیرازی؛ افتتاح ورزشگاه میانرود انتخاباتی بود!

افتتاح ورزشگاه پارس می توانست رونق دو باره ای به فوتبال فارس بدهد اما علی رغم افتتاح آن هنوز برای تیم های بزرگ استان قابل استفاده نیست.
این درحالی است که حیدر علی کامیاب کلانتری در مراسم افتتاح این ورزشگاه گفته بود:«در ساخت این ورزشگاه کیفیت را فدای سرعت نکرده ایم و بر اساس استانداردهای فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) و تایید کیفی آزمایشگاه های مختلف کار انجام شده است»
کامیاب گفته بود:«کار و فعالیت عمرانی در این مجموعه تا رسیدن به استاندارد های جهانی تمام نخواهد شد»


افتتاح خط یک مترو شیراز با حضور وزیر کشور پس از 15 سال

وزیر کشور در مورد تاخیر در تحقق بودجه مترو شیراز گفت:«این پروژه ای که انجام می شود حق مردم است، خیلی کوتاهی شده اما مقصر ما نیستیم کسانی هستند که سال ها درآمد های نفتی و توسعه کشور را به عقب انداختند»
آقای رحمانی فضلی باید بدانند پروژه مترو شیراز در زمان دولت سازندگی مطالعاتش آغاز و در دولت اصلاحات کلنگ زنی شد و امروز اگر می خواهند مقصر کوتاهی در این 21 سال را معرفی کنند آدرس را کامل ارائه دهند!


برزخ شهر بدون شهردار/ لیست‌های منتشرشده مدیریتی شهرداری شیراز در فضای مجازی جعلی است

صبوری عضو شورای شهر شیراز گفت: طبق قانون وزارت کشور تنها 10 روز برای اعلام نظر خود درباره حکم معافیان به عنوان شهردار شیراز فرصت داشته است اما همچنان در بلاتکلیفی و برزخ بسر می بریم که این موضوع به نفع کلان شهر شیراز نیست.

آغاز مراسم تشییع شهید حججی در تهران/ بوسه رهبر انقلاب بر پیکر شهید جوان/کلیپ بازگشت قهرمان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسجد امام حسین(ع) واقع در میدان امام حسین علیه‌السلام رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام ارزوی علو درجات کردند.
رهبری همچنان بر پیکر شهید محسن حججی بوسه زدند.

تحریک اعضای شورای شهر شیراز برای صدور یک حکم/بازی اعضای جوان شورا در زمین "پدرخوانده ها"

متاسفانه این روزها شاهد آن هستیم که برخی نمایندگان مجلس که اعضای جوان شورا را به چشم رقبای خود در خرداد 98 می بینند، با تحریک تعدادی از آنها در حال تحمیل اقدامات هزینه زا برای شورای شهر هستند و تعدادی از اعضای شورا نیز غافل از اینکه در خرداد 98 باید به تنهایی هزینه این قبیل اقدامات را بپردازند در حال تمکین از نظرات "پدرخوانده" ها هستند. حال اعضا شورای پنجم یا باید به درخواست های افراطیون جریان اصلاحات آری بگوید یا اینکه به نظر قانونی وزارت کشور تمکین کند.

رجبی: مشکل صدور حکم‌ معافیان عدم تایید صلاحیت نیست/اکبری: نامه ای باخط خودم به وزیر اطلاعات ارسال کرده ام/رضایی: پاسخ استعلام اعلام نشده/پارسایی:قضیه مبهم است

درحالی که پیش‌تر شیرازه احتمال عدم صدور حکم معافیان را به علت مخالفت نهادهای نظارتی دولتی اعلام کرده بود، اظهارات ضد و نقیض روز گذشته نماینده های شیراز در رابطه با علت تاخیر وضعیت کرسی شهردار شیراز در نوع خود جالب و قابل تامل است.

اولین تیر سیاسی شورای پنجم به سنگ خورد/ وزارت کشور: شورای شهر شیراز فرد جایگزین معافیان را معرفی کند

با وجود اینکه اکثر رسانه های مجازی فارس طی یک ماه گذشته از احتمال عدم تایید صلاحیت معافیان به دلایل قانونی هشدار داده بودند اما اعضا شورا با پافشاری و لجاجت بی مورد فرایند انتخاب شهردار شیراز را به تاخیر انداختند.
حال با وجود نامه رسمی وزارت کشور شورای شهر شیراز باید هر چه سریعتر گزینه جایگزین معافیان را معرفی کند.


رئیس دولت تکرار کرد «آمریکا قابل اعتماد نیست»

شب گذشته ترامپ ایران را محکوم کرد و حامی تروریست خواند اما جالب تر از همه این اتفاقات، سخنان ضد امریکایی حسن روحانی است! او که در 4 سال گذشته تمام حیثیت خود و دولتش را پای اعتماد به امریکا هزینه کرد،و دیشب نطقی غراء علیه امریکا و هفتادسال شرارتهای آن علیه ایران ایراد کرد.


سیاسی ترین استاندار فارس مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش شد/ چه کسانی از فارس در مراسم معارفه انصاری لاری شرکت کردند+ عکس

انصاری لاری حالا در جایگاهی تکیه زده که به دلیل موقعیت راهبردی و ظرفیت های بالای ترانزیتی، گردشگری و تجاری یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور بشمار می رود.


بحران آب سبب افزایش آسیب های اجتماعی شده است/خشکسالی عرصه را بر فارس تنگ کرده/ مراکز علمی برای حل مشکل کم آبی چاره اندیشی کنند

رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام اینکه تاکنون 6 هزار حلقه چاه در استان پر شده است، گفت: 16 هزار و 800 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد و هر روزه شاهد توسعه برداشت های بی رویه و غیر مجاز از منابع زیرزمینی هستیم.

دوئل دو سید!

بعد از روی کار آمدن حسن روحانی وزن کشی سیاسی در بین احزاب و تشکل های حامی دولت در استان فارس برای گرفتن سهم بیشتر از قدرت به اوج خود رسیده است. جریان اصلاحات استان مطالبات سیاسی خود را از طریق موسوی لاری(وزیر کشور دولت اصلاحات) پیگیری می‌کنند. اما در این بین اعتدالیون و جوانان تحول خواه اصلاح طلب، حامی روحانی در استان فارس عملا به حاشیه رفته و نتوانستند آنطور که باید سهمی در مراکز قدرت استان داشته باشند. در این میان حضور حجت الاسلام محمود علوی در کابینه و  سید محسن علوی به عنوان نماینده لامرد در مجلس، برخی از انتصاب ها را تحت شعاع قرار داده و ناخودآگاه منجر به یک صف بندی شده است، شاید بتوان گفت اشاره علوی پسر به اینکه «لامرد»(بخوانید فارس) بسيار سياست‌زده است و سياست‌زدگی انگيزه را می‌گیرد»نیز به تقابل ذکر شده مرتبط باشد.

پیگیری مشکلات مردم اولویت آخر نماینده اول شیراز

فارغ از سیاست بازی‌هایی که از این دندانپزشک تازه‌وارد سیاست شده قابل پیش بینی بود، اما امروز زمان مناسبی است که بهرام پارسایی صادقانه و صریح با مردم سخن بگوید و عنوان کند که برای اشتغال، بیکاری، رکود و مهار تورم افسارگسیخته و بالاتر از اینها برای اشتغال خیل عظیم بیکار جوانان شهر و استان اش چه کرده است؟در بحث نظارت نیز جز نگاه جناحی به یک مجموعه چه دستاوردی داشته است؟ آیا عملکرد بهرام پارسایی در طی دو سال اخیر، مطابق سوگندی که وی برای انجام وظایف نمایندگی خورده می باشد؟

بیشترین تلفات زلزله در سرپل ذهاب/افزایش جان باختگان زلزله غرب کشور/تعداد مصدومین زلزله به 2530 نفر رسید

لرزیدن تعداد زیادی از استان‌های کشور طی شامگاه یکشنبه موجب وحشت عمومی و حضور مردم در خیابان‌ها شد.
بر اساس برخی گزارش ها زمین لرزه در بغداد، کربلا و نجف به وقوع پیوسته است و در ایران هم استان های کرمانشاه و کردستان بخصوص شهرهای ایلام و یاسوج و قصر شیرین لرزیده است.
مطابق اطلاعات اولیه منشأ لرزش استان‌های مختلف کشورمان وقوع زلزله در مرز کرمانشاه با کشور عراق بوده است. این زمین‌لرزه در منطقه «ازگله» استان کرمانشاه ثبت‌شده است.

شورای حاشیه!

از درون شورا نیز اعضا لیست امید به چند گروه تقسیم شده اند و اختلاف نظر در بین آنها به حدی رسیده که رئیس شورا استعفا می دهد. استعفایی که تصویر آن ابتدا در فضای مجازی منتشر شد. البته استعفا صوری بود! و به نظر می رسد پیام غیر مستقیم رئیس شورا به اعضا و چهره های صاحب نفوذ بیرونی بود که اگر زیاد انتقاد و گله کنید شورا را بیش از گذشته وارد حاشیه می کنم.

برپایی غرفه سایت شیرازه در نمایشگاه کتاب

پایگاه خبری تحلیلی شیرازه که چند سالی است  به همت جمعی از جوانان استان فارس با هدف گسترش گفتمان انقلاب اسلامی و تبیین ارزشها، انجام تکلیف دینی و ملی خود در راستای انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی شده است هم اکنون میزبان مخاطبان محترم در نمایشگاه بین المللی شیراز است.

سلفی حقارت، دون شأن نمایندگی شناخته نشد!/ بی اعتنایی منتخبین ملت به شکایت مردم

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: شکایت جمعی از مردم شیراز علیه سلفی گیران با خانم فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هیات بررسی و به دلیل مشخص نبودن شاکی خلاف شئون نمایندگی شناخته نشد و پرونده مختومه شد.

دست به جیب مردم کردن پیامد دارد/ بانک ها زندگی مردم را نابود کردند/ کشف مشروبات الکلی از کارکنان یک سازمان حمایتی

امام جمعه موقت شیراز گفت: دولت در بودجه سال آینده به شعارهای انتخاباتی خود عمل نکرده و باید بدانند که دست به جیب مردم کردن راحت است اما پیامد سخت دارد.

استعفا پیش کش؛ چند نفر باید جان دهند تا نماینده های مجلس آخوندی را استیضاح کنند؟

اگر بحث استیضاح وزیر در سال 94و طرح بیش از 10 سؤال از آخوندی پیرامون مشکلات عدیده وزارتخانه از جمله مسکن مهر، حمل و نقل هوایی و ریلی و عدم انجام تعهدات در حوزه راه روستایی و... به جد دنبال شده بود و نتیجه موثر رسیده بود آیا بازهم شاهد داغ‌های نو به نو بودیم؟ نمره عملکرد نمایندگان مجلس از دید مردم در این خصوص چقدر است؟ نمایندگان مردم به چه دلیل یا دلایلی زبان‌شان بسته است  و در قبال جان مردمی که آنها را با تک تک رای‌های خود به صندلی خوش نشین مجلس رسانده‌اند احساس وظیفه نمی‌کنند؟

جولان مافیای علمی در دانشگاه شیراز تا کی ادامه خواهد یافت؟

با شروع سال تحصیلی جدید در روندی غیرقانونی سه تن از اساتید متخصص و متعهد دانشگاه شیراز یعنی؛ دکتر حامد مسندی شیرازی؛ فارغ التحصیل دانشگاه سن دیگو آمریکا و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق، دکتر علیرضا مسندی شیرازی؛ فارغ التحصیل دانشگاه سن دیگو آمریکا و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و دکتر علی حقدل؛ فارغ التحصیل دانشگاه شیراز و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق به بهانه‌های واهی از جمله کم بودن تعداد مقالات علمی از تدریس محروم شدند.

باندبازی و لابی‌گری در دانشگاه شیراز نهادینه‌شده/با وجود تغییر رئیس دانشگاه همچنان از تدریس دروس تخصصی محرومیم

سه نفر از اساتید دانشگاه شیراز که در یک سال گذشته از تدریس دروس تخصصی محروم شده بودند طی بیانیه ای اعلام کردند: متاسفانه دردانشگاه قانون جنگل حاکم است وگروه های مختلف با زور ورزی و باند بازی و لابیگری کار را به پیش می برند و در این میان دانشجو و دانشگاه و انقلاب (اسلامی) هستند که فدا می شوند. این رویه به حدی دردانشگاه نهادینه شده است که حتی ارگان هائی همچون هیئت محترم اجرائی جذب و نهاد محترم رهبری دردانشگاه برای حل این معضل به جای درخواست از مسئولین دانشگاه برای اجرای ساده قانون ومعرفی و توبیخ متخلف و پافشاری برای احقاق حق مظلوم به روش هایی همچون اعمال نفوذ و فشار بر مظلوم برای کوتاه آمدن در مقابل ظالم متوسل می شوند!

130 ساختمان ناایمن در شیراز پلمپ شد/ ارتقای ایمنی در بازار وکیل

سازمان آتش نشانی شیراز با پیگیری های متعدد موفق شد از سال 96، مجوز پلمپ ساختمان های تجاری ای که علی رغم هشدارهای سازمان، نسبت به برطرف کردن ناایمنی ها اقدام نکرده یا تجهیزات اطفایی و سیستم های اعلام و اطفا حریق معیوب دارند را بگیرد. و تا کنون با بررسی ها و بازدید های انجام شده 130 نقطه پر خطر شامل: کارخانه ها، مجتمع های تجاری، بناهای تاریخی و ساختمان ها شناسایی و نسبت به پلمپ آنها اقدام شده است. 

قلب بافت تاریخی شیراز در آستانه ایست!

ساختمان شورای شهر در مکانی واقع شده که اطراف آن علاوه بر وجهه رسمی شهری به دلیل قرار گرفتن در بین الحرمین باید به جهت معنویت موجود، عاری از هرگونه آسیب باشد اما می بینیم که زنان کارتن خواب و معتاد بسیاری در اطراف تنها همین ساختمان پرسه می زنند و اعضای شورای شهر نیز در حال ارائه رقم و عدد و ای کاش ها و باید بشودهای بی سرانجام هستند.

آیت الله حائری شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس درگذشت+ زندگینامه
آیت الله محی الدین حائری امام جمعه سابق شیراز و نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس بعد از یک عمر مجاهدت علمی، فقهی و سیاسی در سن 81 سالگی به لقاءالله پیوست.

روایتی از به آتش کشیدن حسینیه عشاق الرقیه شیراز+ فیلم

اقدام جاهلانه این افراد به تحریک محمدحسینی مجری سابق و فراری صدا و سیما صورت گرفته که مدتی است مردم ایران را دعوت به تخریب مساجد، حسینیه ها و بانک ها می کند.
همزمان با عربده کشی اغتشاشگران و اختلال در نظم عمومی در مرکز شهر، تعدادی از اراذل و معاندین با اهل بیت و نظام جمهوری اسلامی با یورش به حسینیه عشاق الرقیه سهل آباد واقع در جنوب شیراز آن را به آتش کشیدند. شدت این آتش سوزی چنان بود که وسایل و تجهیزات برقی درون آن را ذوب کرد.

حضور مردم بصیر و صبور؛ آبی بر آتش فتنه‌های کور/ شکوه خروش شیرازی‌ها در روز پاسخ به آشوب

امروز 14دی بود اما خیابان‌های سومین حرم اهل‌بیت(ع) حال و هوای بیست و دوم بهمن داشت. مردم شیراز امروز در حمایت از نظام انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، ضمن مطالبه مقاوم کردن اقتصاد فریاد یکپارچگی و اتحاد سر دادند و با حضور گسترده در خیابان‌ها اقدام اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را محکوم کردند.

فیلتر تلگرام؛ درمان یا مُسکن موقت!

لطیفه های زیادی در رابطه با تعطیل شدن تلگرام وضعیف شدن اینستاگرام و برگشتن اجباری افراد به زندگی واقعی دست به دست می‌شود. اما براستی تنها راه برای برگرداندن مردم به زندگی واقعی و ارتباطات چهره به چهره با خانواده و انجام وظایف محوله هنگام کار وتمرکز بر درس و امتحانات و... بستن و فیلترکردن فضای مجازی است؟ آیا با منع کردن باعث نمی شویم مخاطب بیشتر تشنه شود و به هرطریقی خود را به فضای مجازی منع شده متصل کند؟براستی فیلترینگ چقدر توانست جلوی ورود مخاطب را به این فضا بگیرد؟فیلترینگ چقدر در آرام کردن اغتشاشات موثر بود؟ آمار دانلود فیلتر شکن ها چه می گوید؟

پس لرزه های حادثه سانچی را می‌توان مهار کرد؟!

برای مهار این آسیب ها کافیست متولیان امر به جای غیب شدن  یک جلسه تشکیل دهند و تمام اتفاق را حداقل تاجایی که اطلاع دارند برای مردم توضیح دهند و اقداماتی که طی این چند روز برای نجات حادثه دیدگان و تسلی خانواده هایشان  انجام شد با جزئیات زمانی به مردم اعلام کنند حتی اگر کم کاری شده عذرخواهی کنند.
بحران ممکن است در هر مقطع زمانی برای هر کشوری پیش بیاید مهم نحوه کنترل بحران است که می تواند در به حداقل رساندن آسیب ها موثر باشد یا به آسیب ها دامن بزند و عواقب سوء آن را تا حد چشمگیری افزایش دهد.

لامرد یک قدم تا الصاق به کره شمالی!

شمارش معکوس پایان سال 96 آغاز شده و طبق یک روال معمول و جالب باید کم کم به سراغ، ترین ها سال جاری برویم. اگه بخواهیم در بین نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی فعالترین، کم کار ترین، و حاشیه دارترین نماینده را معرفی کنیم. در بخش حاشیه دارترین نماینده، قطعا یکی از اصلی ترین گزینه ها سید محسن علوی نماینده لامرد است.
فردای 22 بهمن تحریریه سایت لامرود به جرم سئوال و مطالبه گری در خصوص اشتغال جوانان لامرد از نماینده شان باید به دادگاه روند و این در حالی است که هنوز سه سال دیگر از دوران نمایندگی نماینده های مجلس دهم باقی مانده است و این نماینده پر حاشیه اگر با همین روند ادامه دهد حتما شاهد به وجود آمدن کره شمالی کوچکی در جنوب فارس خواهیم بود!

فشارهای سیاسی کار ساز شد؛ فرماندار لامرد استعفا داد!

این استعفا در حالی بود که وی علاوه بر اینکه در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان از ادامه فعالیتش در شهرستان خبر داد بعد از فوت فرزندش نیز اعلام کرده بود که در کنار مردم لامرد خواهد ماند.

عمران کور و بی هدف یا شاخصی برای پیشرفت

در شرایطی لایحه بودجه 97 شهرداری شیراز روی میز شورائیان قرار گرفت که با توجه به شعارهای منتخبین مردم در شورای پنجم، انتظار می رفت شاهد بودجه ای متفاوت از آنچه در سالهای گذشته صورت گرفته باشیم. اما ظاهرا بزرگترین ویژگی این لایحه بودجه تاکید بر همان روند غلط بودجه های قبلی است.

سنگستان شیراز بستری برای ارتکاب اعمال غیرقانونی!/ تصویب مساعدت 50 میلیون تومانی به زنان فوتبالیست شیرازی

مهدی حاجتی با اشاره به ماده 588 قانون مجازات اسلامی، بیان کرد: هر کسی به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه ها و مجموعه های تاریخی یا مذهبی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، یا تزئینات، ملحقات، تاسیسات اشیاء و لوازم و خطوط و نقوش منصوب یا موجود در اماکن مذکور که واجد حیثیت فرهنگی_تاریخی یا مذهبی باشد، خرابی وارده علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از 1 الی 10 سال محکوم می شود.

چرا نماینده های شیراز پای طرح اعاده اموال نامشروع از مسئولان را امضا نکردند؟/ پارسایی از قانونی دم میزند که چهل سال است خاک می‌خورد!

طرح اعاده اموال نامشروع از مسئولان که پیشتر به امضاء 166 نماینده مجلس رسیده بود حالا افزایش داشته و 182 نماینده پارلمان با امضاء این طرح موافقت خود را اعلام کرده اند. با وجود این افزایش اما همچنان امضاء هیچ کدام از نماینده های شیراز پای این طرح مشاهده نمی شود.
در حالی نام چهار نماینده شیراز در بین موافقان طرح اعاده اموال نامشروع از مسئولان به چشم نمی‌خورد که این طرح حالا به یک مطالبه عمومی از سوی مردم و رسانه ها تبدیل شده است.

کاش به‌اندازه سلفی گرفتن با بیگانگان از طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» استقبال می‌کردید!

تشکل‌های دانشجویی شیراز طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی، نسبت به عدم امضای طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» به شدت انتقاد کردند.

ای کاش دلهایمان را همچون خانه‌ها بتکانیم/نوروز و روزگار بانوان دست فروش

با یک حساب سرانگشتی دیدم این زن حتی اگر تمام دستگیره ها و وسایلش را بفروشد حتی نمی تواند یک گل سر کوچک برای دخترکش تهیه کند و دریغ از چشمان این خردسال که به پیراهن قرمز پشت ویترین دوخته شده است!

نظرات بینندگان