کد خبر: ۱۲۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷

توصیه های ایمنی ترک منزل

امکان وقوع هر گونه حادثه ای در مواقعی که منازل و دیگر ساختمان ها خالی از سکنه است وجود دارد؛ لذا لازم است در راستای پیشگیری از رخداد هر گونه مشکل و توجه به سختی کار آتش نشانان غیور، نکات ایمنی را رعایت کنیم.
به گزارش شیرازه، امکان وقوع هر گونه حادثه ای در مواقعی که منازل و دیگر ساختمان ها خالی از سکنه است وجود دارد؛ لذا لازم است در راستای پیشگیری از رخداد هر گونه مشکل و توجه به سختی کار آتش نشانان غیور، نکات ایمنی را رعایت کنیم.

قبل از ترک منزل خود تمامی وسایل غیرضروری الکتریکی را خاموش و در صورت امکان جریان برق آن را از ناحیه فیوز مینیاتوری قطع کنید.

وسایل گرمایش زا را خاموش کرده و شیر اصلی گاز را از ناحیه بعد از کنتور و یا سیلندر گاز کاملا ببندید.

از بسته بودن شیرهای آب گرم و سرد منزل خود در زمان ترک منزل کاملا مطمئن شده یا در صورن امکان شیر کنتور آب را قبل از ترک محل ببندید.

در صورت وجود نشتی در شبکه آب رسانی گرم و سرد منزل خود در زمان ترک منزل نسبت به رفع آن توسط متخصصین اهل فن اقدام نمایید.

قبل از ترک منزل از بسته بودن در و پنجره های خانه اطمینان کامل حاصل کرده و کلیدخانه را به سرایدار و یا شخص قابل اطمینان خود بسپارید تا در هنگام وقوع حادثه احتمالی بتوان از آن استفاده کرد.

از قرار دادن هر گونه وسیله اضافی و یا اثاثیه منزل در بالکن منزل خودداری کنید چرا که در اثر وزش باد احتمال سقوط اجسام بر روی رهگذران وجود دارد و یا در اثر افتادن مواد آتش زنه امکان آتش سوزی میسر است.
نظرات بینندگان