کد خبر: ۱۲۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
دادستان عمومی و انقلاب شیراز در گفتگو با شیرازه:

دادگستری فارس از لحاظ عملکردی در سال 96 رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داد/ فعالیت شبانه روزی قضات کشیک و اورژانس دادگستری در ایام نوروز

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: در حوزه هایی چون پیشگیری از وقوع جرم، نظارت، امتیازات عملکردی، ابلاغ الکترونیک و بحث ارزشیابی قضات، دادگستری فارس در مرتبه اول بوده است.
.......
دادستان عمومی و انقلاب شیراز در گفتگو با شیرازه، به ارائه کلیات عملکرد دادگستری استان فارس در سال گذشته پرداخت.

علی صالحی با اعلام اینکه خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در دادگستری وجود داشته است، از برتر بودن این دستگاه قضایی در سطح کشور در سال 96 خبر داد.

وی در ادامه گفت: در حوزه هایی چون پیشگیری از وقوع جرم، نظارت، امتیازات عملکردی، ابلاغ الکترونیک و بحث ارزشیابی قضات، دادگستری فارس در مرتبه اول بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در پاسخ به اینکه آیا دادگستری در سال 96 شهید داشته است یا نه، اظهار داشت: در سال 96 و 95 هیچ کدام از کارکنان دستگاه قضا در فارس شهید، جانباز و مجروح نشده اند.

صالحی شعار سال آینده در دستگاه قضایی فارس را تامین امنیت شهروندان عنوان کرد و گفت: مقابله با جرائم خاص و خشن، بحث احکام و تکریم ارباب رجوع در دستورکارمان قرار دارد؛ سعی می کنیم رضایت مندی ویژه ای در دادگستری حاصل شود.

وی در خصوص سالم سازی و مقابله با فساد در فضای قضایی استان، تصریح کرد: بواسطه اقدامات و نظارتی که ریاست دادگستری، نهادهای نظارتی و حفاظتی در دادگستری انجام می دهند و همواره تاکید بر پیشگیری داشته اند، این مجموعه قضایی در فارس تاکنون از کمترین مشکلات برخوردار بوده است و نیروهای خدومی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در ادامه تاکید داشت: در صورتی که ببینیم اقدامات ما موثر نبوده است و به ما ثابت شود فردی در دادگستری به اقدامات پیشگیرانه ما توجهی نکرده باشد، بدون هیچ اغماضی، به شدت برخورد می کنیم.

صالحی اظهار داشت: با نظارت های خوبی که ریاست کل نهادهای نظارتی دارد الحمدلله وضعیت خوبی در استان حاکم است و عملکرد حوزه نظارتی در این بخش قابل تقدیر است.

وی در خصوص وضعیت طلاق در استان گفت: دادگستری استان اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده است؛ بحث مشاوره های قبل از ازدواج به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با بیان اینکه در دادگستری سعی بر استفاده از نیروهای مجرب در حوزه مشاوره بوده است، اظهار داشت: کسانی که دادخواست طلاق داده اند از مشاوره ویژه برخوردار هستند.

وی از کنترل طلاق و رو به کاهش بودن این معضل خبر داد.

صالحی درباره طرح بخشودگی جرایم در آخر سال، خاطرنشان کرد: با توجه به بخشنامه هایی که ریاست قوه قضائیه ارسال می کند، اعطای مرخصی ها و زندانِ باز، تنها برای جرایم کم اهمیت و غیرعمد است اما درخصوص جرایم پراهمیت و خاص مثل سرقت و جرایم امنیتی، هیچ گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت چرا که حفظ و حراست از امنیت مردم در اولویت دستگاه قضا قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه مسافرت عید به کجا می روید، بیان کرد: در این ایام سر کار هستیم و جایی نمی رویم.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در ادامه گفت: قضات کشیک و اورژانس شبانه روزی ما در ایام نوروز حضور دارند و بصورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات قضایی به همه شهروندان و مسافرین هستند لذا مردم هیچ گونه نگرانی نداشته باشند چرا که دستگاه قضایی در کنار آنها و در خدمت آنها است.


نظرات بینندگان