کد خبر: ۱۲۰۶۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
سرمربی شیرازی تیم ملی در گفتگو با شیرازه؛

لیلا بهرامی: 17 سال به عنوان بازیکن و مربی در کاراته هستم

لیلا بهرامی سرمربی شیرازی تیم ملی کاراته بانوان جمهوری اسلامی ایران 17 سال است که در رشته کاراته فعالیت دارد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی از دانشگاه آزاد می باشد.
به گزارش شیرازه   لیلا بهرامی سرمربی شیرازی تیم ملی کاراته بانوان جمهوری اسلامی ایران 17 سال است که در رشته کاراته فعالیت دارد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی از دانشگاه آزاد می باشد.

تیم ملی بزرگسالان بانوان کاراته قرار است با برنامه ریزی بهرامی و همکارانش در لیگ های جهانی شرکت کند. بهرامی سابقه مربیگری ملی در تمام رده های ملی را دارا است.


لیلا بهرامی:
به تشخیص فدراسیون کاراته انتخاب شدم.
تا پایان امسال لیگ های جهانی موسوم به کاراته وان در سطح دنیا برگزاری می شود که برای کسب سهمیه المپیک 2020 در آن ها به سوی تاتامی می رویم.

* سال آینده برای کاراته بسیار مهم است
مسابقات المپیک آسیایی و بازی های جهانی ،هر دو در سال 2018 برگزار می شود، از همین رو سال مهمی برای تیم ملی کاراته بانوان محسوب می شود و باید با برنامه ریزی دقیق در این رویدادها شرکت کنیم.

* 17 سال به عنوان بازیکن و مربی در کاراته هستم
من از سال 79 تا 91 بازیکن تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران بودم، در آخرین مسابقه ای که انجام دادم برنز آسیایی و برنز لیگ جهانی را به عنوان آخرین مدال های دوران ورزشکاری کسب کردم و از سال 1391 تا کنون به عنوان مربی تیم ملی فعالیت دارم و در تمام رده های سنی مربی و سرمربی تیم ملی بوده ام.

* مقام ها
در سطح مربیگری تواسته ام با تیم های نوجوانان و جوانان، امید و بزرگسالان دو دوره قهرمانی آسیا کسب کنم و تنها طلای رده امید را در مسابقات جهانی در مسابقات دو سال پیش اندونزی کسب کرده ام و در مسابقات اخیر قزاقستان که در تیرماه برگزار شد با تیم ملی امید و بزرگسالان قهرمان آسیا شدیم.

* 3 بازیکن بانوی فارس در تیم ملی هستند
از استان فارس خانم شیما آل سعدی و زهرا و فاطمه طرازپور به صورت ناپیوسته در تیم ملی بانوان حضور دارند.

* شایسته ها را به تیم ملی دعوت می کنم
هیج وقت در انتخاب بازیکنان ملی نگاه استانی نداشته و ندارم و همیشه سعی کرده ام شایسته ترین ها در تیم ملی حضور داشته باشند
برای موفقیت در این سطح باید حرفه ای به امور نگاه کرد چون شما به عنوان مربی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده اید و نگاه استانی به ملی تبدیل می شود.

* المپیک انگیزه ها را برای مخاطبان کاراته بیشتر کرده است.
شاید تا سال گذشته آمار ورزشکاران جدید الورود کاراته کمتر از قبل شده بود، اما تأیید حضور کاراته در المپیک باعث شده علاوه برانگیزه بیشتر ورزشکاران این رشته، مخاطبان جدیدی نیز در این رشته فعال شدند.

* کاراته در المپیک ماندنی می شود
سال ها ست برای المپیکی شدن کاراته تلاش شده است ، در المپیک 2020 زیبایی های این رشته را خواهیم دید ،جهان و المپیک بیشتر تحت تأثیر این رشته قرار می گیرند.
کاراته جزو هنرهای ورزشی است که نسبت به برخی رشته های المپیکی هیجان و زیبایی بیشتر و آسیب کمتری دارد. این رشته طرفداران زیادی در سطح جهان دارد، شاید تمام خانواده های جهان به نوعی در گیر این رشته بوده و یا خواهند شد.

* برای مربیگری احاطه به مسائل فنی تنها نیاز ممکن نیست!
برای مربیگری در کاراته و دیگر رشته ها، علاوه بر به روز بودن در مسائل فنی باید به علم جامعه شناسی، روان شناسی نیز تسلط داشت و در تغذیه و دیگر موارد هم دانش خود را توسعه داد، البته تمام این موارد تحت تأثیر مدیریت قرار می گیرد.

لیلا بهرامی: 17 سال به عنوان بازیکن و مربی در کاراته هستم

*سطح مربیان بانوی ایرانی در کاراته از خارجی ها کمتر نیست
اعزام های زیادی در این سال ها در رشته کاراته صورت گرفته است ،مربیان در کنار تیم ملی و در این مسابقات رشد پیدا می کنند و مانور زیادی روی آنها صورت می گیرد که صحت این را درتعداد مربیان خانم ایرانی که رو به افزایش هستند می شود به وضوح دید.
6 تا 7 مربی در کنار تیم های ملی به مسابقات اعزام می شوند که تأثیر فوق العاده ای در رشد مربیان گذاشته است و می توان به جرات گفت تفاوتی بین مربیان ایرانی و خارجی در این رشته نیست.

* رؤسای هیات کاراته در فارس تنها می مانند!
کاراته فارس و شیراز در حال تلاش برای بهتر شدن است، یک سری ضعف ها همیشه در کاراته فارس بوده و هست، هر کسی رئیس هیئت می شود چه توانمند باشد و چه نباشد تنها می ماند و این مدیریت این رشته را سخت کرده است.

* کاراته وان، پریمر لینگ و سری A
حضور در مسابقات پریمر لیگ ضریب امتیازی بیشتری نسبت به سری A خواهد داشت، سعی ما بر این است بیشترین امتیازات ممکن را از حالا برای حضور در المپیک با شرکت در این مسابقات کسب کنیم.

* کاراته ایران در المپیک می درخشد
امیدوارم که کاراته بانوان و آقایان در المپیک بدرخشد، احتمال برگزاری 3 وزن در المپیک برای بانوان وجود دارد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
معصومه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
0
من فکر میکنم اینکه بانوی شیرازی انقدر رشت کردن و افتخار آوری کردن بقیه بانوان هم میتوانند من خودم 13سال دارم و میخوام این ورزش رو حرفه ای دنبال کنم فقط کاش میشد شماره این بانوی عزیز و هم شهریم رو میتواستم پیدا کنم