کد خبر: ۱۲۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
فرمانده کل انتظامی استان فارس:

کشف یک تن و 700 کیلوگرم مواد مخدر طی 24 ساعت گذشته در شیراز/ تولید مواد مخدر تقلبی و بیماری زا در یکی از خانه های شیراز!

فرمانده کل انتظامی استان فارس از کشف یک تن و 700 کیلوگرمی مواد مخدر طی 24 ساعت گذشته در شیراز خبر داد و گفت: 31 قاچاقچی دستگیر، 13 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف و یک قبضه سلاح جنگی کشف و ضبط شد.
کشف یک تن و 700 کیلوگرم مواد مخدر طی 24 ساعت گذشته در شیراز/ تولید مواد مخدر تقلبی و بیماری زا در یکی از خانه های شیراز!به گزارش شیرازه، فرمانده کل انتظامی استان فارس ظهر پنج شنبه (2 فروردین) در جمع خبرنگاران از کشف یک تن و 700 کیلوگرمی مواد مخدر طی 24 ساعت گذشته در شیراز خبر داد و گفت: 31 قاچاقچی دستگیر، 13 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف و یک قبضه سلاح جنگی کشف و ضبط شد.

سردار احمدعلی گودرزی همچنین با بیان اینکه 50کیلوگرم مواد مخدر در خانه ای واقع در زمین های منابع طبیعی دروازه قرآن در یک ساعت گذشته کشف شد، اظهار داشت: فردی که مواد مخدر در منزل خود نگاه می داشته است، علاوه بر دستگاه همزن، فر برای مذاب و گرم کردن مواد و دستگاه چرخ خیاطی برای بسته بندی این موادها داشت.

رئیس پلیس فارس اظهار داشت: اکثر بیماری های داخلی اعم از انواع هپاتیت، ایدز، بیماری های گوارشی، سرطان پانکراس و غیره متعلق به همین موادها است.

گودرزی بیان کرد: این افراد موادهای موجود را در فرآیندی خطرناک با موادی چون خون حیوانات، انواع قرص های دیاسپام و  غیره، افزایش می دادند.

وی افزود: تولید کنندگان مواد تقلبی مخدر در شیراز، مواد اصلی را با مواد دیگری که ذکر شد مخلوط می کردند و اگر یک کیلوگرم مواد داشتند آن را به 5 تا 10کیلوگرم افزایش می دادند؛ افراد مصرف کننده به این روش بیماری های مختلفی را می گرفتند.

32 درصد کاهش تلفات جاده ای در نوروز امسال/ کاهش 52 درصدی صدمات جرحی
رئیس پلیس استان فارس گفت: امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 32 درصد کاهش تلفات جاده ای داشته ایم؛ طی یک هفته گذشته در سال جاری 21 نفر  و در سال گذشته نیز 31 نفر کشته داشته ایم.

گودرزی بیان کرد: از 27 اسفند تاکنون 52 درصد کاهش صدمات جرحی ناشی از تصادفات جاده ای داشته ایم.

ورود روزانه یک میلیون مسافر به شیراز
فرمانده کل ناجا در فارس با اظهار اینکه 32 درصد علت تصادفاتی که اتفاق افتاده عدم توجه به جلو و 28 درصد نیز به دلیل سرعت غیر مطمئنه است، اعلام کرد: سرعت متناسب در فارس 88.6 در کیلومتر است.

گودرزی اعلام کرد: تاکنون یک میلیون نفر مسافر به صورت روزانه وارد استان شده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است؛ از نظر تعداد مسافر دارای رتبه پنجم در کشور هستیم.

وی افزود: تعداد مسافرت به خارج از استان نسبت به مدت مشابه در سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس فارس اظهار داشت: ساعت اوج تردد خودروها در فارس از ساعت 14 الی 18 است؛ تصادفات کاهش یافته ولی مردم باید دقت بیشتری داشته باشند.

تجهیز البسه نیروی انتظامی به دوربین
گودرزی از تجهیز البسه تعدادی از افراد نیروی انتظامی به دوربین خبر داد و گفت: از این پس هر گفتگویی بین ما و دیگر افراد به ویژه اراذل اوباش صورت گیرد صوت و تصویر توسط دوربین ثبت و ضبط می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر نصب دوربین ها بر روی البسه نیروی انتظامی به صورت آزمایشی است، قصد داریم پس از اینکه این آزمایش جواب داد تمامی البسه ها را به دوربین مجهز کنیم.

برخورد جدی پلیس با حادثه سازان جاده ای
رئیس پلیس فارس در ادامه بیان کرد: فیلم گفتگو و اتفاقاتی که بین افراد ما و دیگران افتاده است سندی است که بتوانیم در محاکم قضایی از آن استفاده کنیم و در صورتی که نیروهای ما تخلف کرده باشند طبق سند اقدام و مجازات کنیم.

گودرزی افزود: ما همه روزه از ساعت 9 صبح تا غروب آفتاب در قرارگاه نوروزی به کارهای شهروندان رسیدگی می کنیم و پیگیر مشکلات مردم خواهیم بود.

وی تاکید داشت: با تخلفات حادثه ساز و موضوعاتی که جان مردم را به خطر می اندازد برخورد جدی می کنیم و هیچ گونه اغماضی در این موارد نخواهیم داشت.

فرمانده انتظامی فارس خطاب به شهروندان گفت: تاکنون خودروهایی که سرعت غیرمجاز داشته اند را توقیف کرده ایم، لازم است شهروندان در رعایت نکات ایمنی بکوشند و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.
نظرات بینندگان