کد خبر: ۱۲۰۶۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۷ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
مدیران شهری پاسخگو باشند؛

آیا مسئولان از حلِ گره کور ترافیکی شیراز عاجزند؟

دومین روز از تعطیلات نوروزی را در حالی سپری کردیم که از همان روزهای ابتدایی ترافیک های سنگینی در خیابان های اصلی و ورودی های شیراز خصوصا ورودی تاریخی شیراز(دروازه قرآن) را نظاره گریم.
آیا مسئولان از حلِ گره کور ترافیکی عاجزند؟
به گزارش شیرازه، ترافیک معضل و مشکل چند ساعته یا چند روزه ای در شیراز نیست که بخواهیم بهانه ها و توجیه های مسئولان مختلف در عدم مدیریت صحیحشان را بپذیریم.

اندیشیدن تدابیر ویژه در این خصوص موضوع فراموش شده ای است که امروزه آبروی گردشگری و زیارتی این شهر ادب پرور را در مشتش گره کرده و دقیقا زمانی که سِیلی از مسافران نوروزی به شهر وارد می شوند خودنمایی می کند!

تمام ظرفیت های موجود ادبی، فرهنگی و گردشگری این شهر به قربانگاه بی تدبیری هایی رفته که همچنان مشکلاتی چون ترافیک و حمل و نقل عمومی اش بار بر زمین مانده هستند.

با وجود تغییر مدیریت ها نه تنها شاهد تدبیر ساده کوچکی در این حوزه نیستیم بلکه روز به روز سردرگمی شهروندان و مسافران در این ایام بیشتر می شود.

دومین روز از تعطیلات نوروزی را در حالی سپری کردیم که از همان روزهای ابتدایی ترافیک های سنگینی در خیابان های اصلی و ورودی های شیراز خصوصا ورودی تاریخی شیراز(دروازه قرآن) را نظاره گریم.

ترافیک های سنگین در معابر عمومی و پرتردد شهر همچنان ادامه دارد و مسئولان مربوطه تا ساعتی قبل، سرگرم حضور در جشن افتتاحیه مراسم های نوروزی در حافظیه بودند و صدای بوق خودروهای در ترافیک مانده در همهمه جشن نوروزی گم شده بود!!!

کلافگی میهمانان و شهروندان به دلیل توقف های اجباری چندساعته در خیابان های مسدودی که در انتظار تدابیر صحیح مسئولان مربوطه هستند به وضوح قابل ملاحظه است.

از ظهر امروز شاهد گره کور ترافیکی در ورودی های شهر و مکان های تاریخی، فرهنگی و مذهبی شیراز از جمله حرم مطهر شاهچراغ(ع)، حافظیه، باغ ارم، چهارراه ادبیات، چهل مقام، میدان شهدا، اطلسی، بلوار کریمخان زند(زند شرقی)، چهارراه پیروزی، خیرات، احمدی، بلوار شهید چمران (محور شرق به غرب) و تعدادی از خیابان های دیگر هستیم.

پلیس راهور وظیفه هدایت صحیح مسافران و مردم به خیابان های کم ترافیک را برعهده دارد و لازم است مسیرهای جایگزین برای راه های مسدود شده تعریف کند؛ اما می بینیم که حتی برای خیابان مسدود شده این شهر(خیابان جلوی حافظیه) توسط شهرداری شیراز، هیچ راه جایگزینی در نظر گرفته نشده است!

اگر بخواهیم گریزی به گذشته بزنیم، شیراز را با ترافیک چندساله ای می بینیم که مدیران مختلف تنها راهکارش را ساخت پل! می دانستند؛ متاسفانه مدیریت عمرانی و پل محوری چنان رخنه ای در مدیریت شهری کرده است که به نظر می رسد تنها با انقلابی شهری می توان حل و فصلش کرد.

لازم است متولیان این حوزه هر چه سریعتر در راستای حل گره کور ترافیکی شیراز آن هم در ابتدایی ترین روزهای سال تدابیر لازم را بیندیشند و پاسخگو باشند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
0
راه علاج قطعی ماجرا افتتاح هر چه سریع ازادراه شیراز اصفهان هست که بار ترافیکی دروازه قران را کم کند.