کد خبر: ۱۲۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۷

طبیعت زیبای بهاری بوانات/جاذبه های طبیعی و حیات وحش بوانات در یک نگاه + تصاویر

شهرستان بوانات با داشتن طبیعتی نیمه کوهستانی و بکر، چشم اندازی زیبا در خاطر شما خواهد کاشت.

به گزارش شیرازه، شهرستان بوانات در شمال شرق استان فارس و هم مرز با استان یزد در حاشیه کویر مرکزی، آب و هوای نیمه کوهستانی و طبیعتی بسیار زیبا که از چشمه سارهای بیشمار و رودخانه اعظم بوانات سیراب و مشروب می شود.

جاذبه های طبیعی، آبشارها، پوشش گیاهی کوههای شهرستان، تفرجگاههای طبیعی، حیات وحشی منحصر بفرد، قنوات زیاد، باغات انگور و گردوی خیره کننده و وجود درختان بسیار کهنسال در این شهرستان سبب شده که این شهرستان از دیر باز با نام دره بوان، باغات بهشت و نگین سبز فارس در کتب تاریخی ثبت شده باشد.

مناطق شکار ممنوع دره باغ، توت سیاه، مرکز تکثیر گورخر ایرانی، مرکز تکثیر و پرورش قوچ و میش کوهی محیط بان و روشن کوه از جاذبه های حیات وحش بوانات است که در این مناطق گونه هایی از کل و میش، بز و پازن، کبک، تیهو، گورخر ایرانی، هوبره، پلنگ، گرگ، کفتار، شغال، روباه و دیگر گونه ها زیست می کنند.

دامنه کوههای بوانات در فصل بهار محل رویش بسیاری از گل های بهاری چون سنبل، جاشیر، لاله واژگون، شقایق وحشی و بسیاری از گیاهان دارویی است که مردم طبیعت دوست در ایام بهار و اوقات فراغت کوهپیمایی و تفریح کرده و گیاهان دارویی چون: پیازه(تره کوهی)، قارچ کوهی(هکل)، نعنای کوهی، گاوزبان، آویشن، ریواس و ... را جمع آوری می کنند.

انگور شهرستان بوانات با تولید بیش از 20 رقم در باغات این شهرستان شهره خاص و عام می باشد.

انگور خلیلی بوانات

انگور سیاه بوانات

طبیعت بهاری کوههای مزایجان بوانات

طبیعت بهاری کوههای سرچهان بوانات

ریواس - دامنه کوه ختابون (سوریان بوانات)

طبیعت بهاری منطقه میدان بوانات

تفرجگاه و چشمه زیبای محمد حنفیه - سوریان بوانات

تفرجگاه و چشمه پیرکدویه در بخش مزایجان بوانات

آبشار زیبای پل دار مهر - سوریان بوانات

منبع:  حرف رسا

برچسب ها: بوانات ، گردشگری ، فارس
نظرات بینندگان