کد خبر: ۱۲۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
رئیس پلیس راهور کشور:

کاهش 5 درصدی تصادفات در کشور/ افزایش حجم ترافیک در شیراز نسبت به سال گذشته

رئیس پلیس راهور کشور با اظهار اینکه در روزهای ابتدایی امسال شاهد کاهش 5 درصدی تصادفات در کشور نسبت به مدت مشابه در سال قبل هستیم، گفت: بیشترین تصادفات در محورهای اصلی اتفاق افتاده که تنها 11 درصد آن در محورهای روستایی بوده است.
کاهش 5 درصدی تصادفات در کشور/ افزایش حجم ترافیک در شیراز نسبت به سال گذشته
به گزارش شیرازه، رئیس پلیس راهور کشور صبح جمعه (3 فروردین) از قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان فارس بازدید کرد.

سردار نقی مهری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در ایام نوروز امسال 60 درصد تصادفات در فاصله 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است، علت این تصادفات را سبقت غیر مجاز، سرعت غیر مطمئنه، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد.

وی با اظهار اینکه در روزهای ابتدایی سال جاری شاهد کاهش 5 درصدی تصادفات در کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم، گفت: بیشترین تصادفات در محورهای اصلی اتفاق افتاده که تنها 11 درصد آن در محورهای روستایی بوده است.

رئیس پلیس راهور کشور بیان کرد: از 24 اسفندماه تا روز گذشته مسیرهای ورودی به مشهد و استان‌های شمالی ترافیک سنگین بود که در برخی محورها مجبور به یک‌طرفه کردن مسیر شدیم.

مهری از افزایش حجم ترافیک در شیراز نسبت به سال گذشته خبر داد و علت این مسئله را هوای خوب استان و تعداد زیاد مسافران در شیراز دانست!

وی افزود: با توجه به اقدامات مناسب فرماندهی انتظامی فارس شاهد کاهش تلفات رانندگی هستیم.

رئیس پلیس راهور خطاب به مردم اعلام کرد: لازم است شرایط مناسبی برای رانندگان فراهم شود که بتواند به راحتی و با آرامش کامل رانندگی کند تا هیچ گونه مشکلی و حادثه ای رخ ندهد؛ لازم است رانندگان به ازای هر دو ساعت رانندگی ربع ساعت استراحت کنند.

مهری اظهار داشت: برپایی ایستگاه‌های شادمانی و به‌کارگیری فرهنگ‌سازان ترافیکی از اقدامات خوب فرماندهی انتظامی فارس در ایام نوروز است؛ این اقدامات در کاهش آمار تصادفات تأثیر بسزایی داشته است.

نظرات بینندگان