کد خبر: ۱۲۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدبن موسی(ع) در گفتگو با شیرازه:

میزبانی حرم مطهر شاهچراغ(ع) از بیش از 250 هزار زائر در نخستین روزهای سال1397/ افتتاح باب‌السجاد(ع) و سردرب باب‌الرضا(ع) همزمان با نوروز

حجت الاسلام سلامی گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام از اولین ساعات سال 1397 تا سومین روز نوروز میزبان 250هزار و 153 زائر نوروزی از اقصی نقاط کشور بود.

میزبانی حرم مطهر شاهچراغ(ع) از بیش از 250 هزار زائر در نخستین روزهای سال1397/ افتتاح باب‌السجاد(ع) و سردرب باب‌الرضا(ع) همزمان با نوروزمعاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدبن موسی(ع) در گفتگو با شیرازه، با بیان اینکه حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام در اولین ساعات سال 1397 میزبان ۸۰۱۹۳ هزار زائر نوروزی از اقصی نقاط کشور بود، اظهار کرد: در روز اول فروردین 42890 زائر و روز دوم ۴۲۲۹۰ به بارگاه منور حضرت شاهچراغ(ع) مشرف شدند. آمار زائران این حرم مطهر در سومین روز از سال جدید به ۸۴۷۸۳ رسید.

حجت‌الاسلام سلامی گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز، خدمات‌رسانی به زائران نوروزی در این بارگاه منور به‌عنوان بزرگترین مقصد گردشگری مذهبی جنوب كشور به‌صورت 24 ساعته انجام می‌شود.

وی گفت: در این راستا تمهیداتی به‌منظور رفاه حال زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) در ایران اسلامی انجام گرفته است كه از جمله آن‌ها می‌توان به تسهیل و بهسازی راه‌های دسترسی به حرم مطهر اشاره كرد.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدبن موسی(ع) افزود: افتتاح باب‌السجاد(ع) در ضلع جنوب شرقی حرم مطهر به‌منظور تسهیل در عبور و مرور زائران و افتتاح سردرب باب‌الرضا(ع) در صحن مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از جمله اقداماتی است كه به‌منظور تکریم و افزایش رفاه حال زائران و مجاوران حرم مطهر صورت گرفته است.

حجت الاسلام سلامی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های متنوع فرهنگی حرم مطهر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برای این ایام، بیش از 200 ویژه برنامه فرهنگی مذهبی تدارک دیده شده است که از جمله آنها می توان به برگزاری محافل قرآنی، سخنرانی های مذهبی، اجرای تواشیح، برپایی نمایشگاه های مختلف، ویژه برنامه شعرخوانی با حضور شاعران برتر، مسابقات عکس، خاطره نویسی و کتابخوانی اینترنتی، انتشار محتوای رسانه‌ای و نرم‌افزار موبایلی با موضوع حضرت شاهچراغ(علیه السلام) از طریق فرستنده های بلوتوث در صحن مطهر، برگزاری مراسم عقد ازدواج جوانان در سالن پیوند آسمانی، اجرای برنامه زنده رادیو حرم، برگزاری کارگاه های خانواده با حضور سخنرانان مطرح، ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره خانواده، ازدواج، کودک و نوجوان، تحصیلی، بالینی و همچنین برنامه های ویژه کودکان اشاره کرد که جزئیات آنها در پرتال جامع آستان مقدس شاهچراغ علیه السلام shahecheragh.ir قرار گرفته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: شاهچراغ ، نوروز ، زائر
نظرات بینندگان