کد خبر: ۱۲۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷

نقش کمرنگ اداره گردشگری در معرفی جاذبه های شهرستان

شهرستان چهارفصل سپیدان با داشتن تفرجگاههای بی شمارو به علت واقع شدن در دامنه زاگرس دارای آب و هوای مطبوع و چشمه سارها وآبشارهایی زیبا است؛ اما اداره گردشگری عروس شهرهای استان فارس نقش کمرنگی در معرفی این شهرستان دارد.

به گزارش شیرازه، از داخل وخارج کشور، سپیدان ؛این شهرستان چهارفصل ونگین زاگرس را به عنوان قطعه ای از بهشت می شناسند واز دور ونزدیک برای دیدن وماندن در طبیعت بکر ودلپذیرآن برنامه ریزی می کنند اما با ورود به این شهرستان از تبلیغات جاذبه های گردشگری ومیراث فرهنگی درآن خبری نیست وبه لطف شهرداری اردکان چندین تابلوی راهنما در شهر مسافران وگردشگران را به سمت تفرجگاهها ومناطق دیدنی راهنمایی می کند . با پرس وجو از محل نمایندگی گردشگری شهرستان خیلی از ساکنین شهر اردکان از وجود ساختمان این اداره مهم در شهرستان اظهار بی اطلاعی می کنند وحتی نمی دانند این اداره گردشگری در کدام نقطه از شهر قرار دارد وآیا چنین اداره ای دراین شهرستان هست .

 با فرارسیدن سال جدید و آغاز مسافرت ها، حجم وسیعی از گردشگران داخلی، از توریستی ترین شهرستان استان فارس بازدید خواهند کرد .اما متاسفانه قطب گردشگری کشور اداره گردشگری آن برای معرفی جاذبه های سپیدان کاری نکرده وجای بسی تاسف وتعجب است. شهرستان سپیدان با وجود داشتن مناطق تفریحی و گردشگری بسیار زیاد و پذیرا بودن از انبوه مسافران در تمامی فصول سال،باید دارای یک متولی قوی و یا اداره پرکار در امر گردشگری و توریسم باشد که تاکنون این امر میسر نشده و گردشگری شهرستان سپیدان جوابگوی خیل انتظارات از بخش گردشگری سپیدان نمی باشد .

 حال باید دید توریستی ترین شهرستان استان فارس تا چه زمانی فاقد یک متولّی و مدیریت قوی وغنی جهت امر گردشگری و جذب توریست خواهد بود؟ آیا بزودی شاهد فراهم شدن بستر ها و استاندارد های لازم نظیر وجود چندین هتل ، پارک و ... در شهرستان خواهیم بود یا خیر ؟سپیدان به واسطه داشتن آثار تاریخی وطبیعی متعدد، یکی از شهرستان‌های شاخص در زمینه میراث فرهنگی با شهره ملی و جهانی است.این شهرستان با وجود این پیشینه درخشان و سابقه تاریخی و طبیعی و آثار باستانی نظیر  بقعه متبرکه  امامزاده سید نورالدین (ع) وامامزادگان ومناظر و تفرجگاه های بسیار در این شهرستان؛اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نتوانسه شهرستان را برای مسافان وگردشگران معرفی کند

نبود مدیریتی علمی وعملی در اداره رسمی میراث فرهنگی در سپیدان در کنار اختصاص نیافتن بودجه مستقیم و کمبود نیرو باعث شده که این مجموعه نتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهدحال شهرستانی مانند سپیدان با این همه جاذبه ونعمتهای خدادای چرا باید از داشتن این چنین پتانسیل مهم محروم باشد وگردشگران ومسافران نوروزی وکسانی که این شهرستان رابرای تفریح وتفرج انتخاب می کنند از معرفی ودیدن تمامی نقاط این قطعه از بهشت خداوند محروم باشد.

اداره گردشگری در شهرستانی به مهمی سپیدان تنها بایک نفر اداره می شود که این شخص باید در تمامی جلسات حضور داشته باشد وهم پاسخگوی خیل عظیم گردشگران ومسافرانی باشد که این شهرستان رابرای سفر انتخاب می کنند . با این وجود نبود این اداره مهم در شهرستان  باعث اعتراض شهروندان وگردشگران ومسافران شده است. ودر ساختمانی استیجاری بسر می برد که هرچند سالی یکبار به جایی دیگر اسباب کشی می کند. حال باید منتظر بود مدیریت جدید این اداره برای حل این مشکل چه خواهد کرد؟ آیا ازاین فرصت طلایی  حضور گردشگران به نحو مطلوب بهره خواهد گرفت و خدمات‌رسانی را بهتر خواهد کرد یا خیر؟

منبع:  مارگون

برچسب ها: گردشگری ، فارس ، سپیدان
نظرات بینندگان