کد خبر: ۱۲۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۷

چرابایدکالای ایرانی بخریم

تولید ملی یکی از مهمترین و کلیدی‌ ترین مولفه‌ هایی است که توجه به آن، بهبود وضعیت اقتصادی کشور و ایجاد فرصت‌ های شغلی جدید را به همراه دارد.

به گزارش شیرازه، این روزها بیکاری مسئله اول کشور است که به عنوان بزرگترین و پیچیده ترین دغدغه و مشکل داخلی کشور تبدیل شده است و هر ایرانی  باید تلاش کند تا سنگی از پیش پای بیکاری جوانان بردارد. باتوجه به نامگذاری سال جدید توسط رهبرمعظم انقلاب واهمیت حمایت از تولید‌ داخلی و معرفی کالای ایرانی با نشان ایرانی یکی از مهم‌ترین راه‌های رونق تولید ملی است.توجه به تولیدات داخل و اهمیت آن موضوعی است که به­ ویژه در سال های اخیر و در شرایط تحریم به دغدغه اصلی مسئولان و نهادهای زیربط تبدیل شده است و برنامه ریزان برای رسیدن به این هدف راهکارهای متفاوتی ارائه داده‌اند. با نگاهی گذرا به وضعیت بازار مصرف، مشاهده می شود که همواره تعداد زیادی از مردم تمایل به کالای داخلی ندارند و رفع نیازهای خودرا بیشتر در برندهای خارجی جستجو می­ کنند.

این نگرش نادرست و زیان آور به کالای ایرانی از سوی برخی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نه تنها به نوعی حرکت در مسیر مصرف­ گرایی را همواره تشدید می کند بلکه مرگ اقتصاد و اشتغال را نیز به همراه دارد. به نظر می رسد یکی از پیامدهای تبلیغ برندهای خارجی حتی اگر با انگیزه فروش بیشتر صورت گیرد، باز هم ضربه به تولیدات داخلی است.

تولید ملی یکی از مهمترین و کلیدی‌ ترین مولفه‌ هایی است که توجه به آن، بهبود وضعیت اقتصادی کشور و ایجاد فرصت‌ های شغلی جدید را به همراه دارد؛ امری‌که نتیجه آن به گردش درآمدن چرخ‌ های تولید کشور و به دنبال آن رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان خواهد بود.

برخی می گویند کیفیت کالای ایرانی کم است در حالیکه در تمامی کالاها این طور نیست. اگر در چند حوزه هم چنین ضعفی در کیفیت کالاها وجود دارد، باید توجه و نظارت کرد تا مشکل برطرف شود. اما در مجموع خیلی از کالاهای تولید داخل امروز، کیفیت دارند. دولت باید برنامه ریزی کند تا واردات از کانال های غیرمجاز و غیرقانونی انجام نشود، ضمن آنکه از مبادی قانونی نیز فقط مواد اولیه و کالاهایی باید حق ورود به کشور داشته باشند که تولید داخلی در آن حوزه ها انجام نمی شود.

برای مصرف کالای داخلی باید فرهنگ سازی کرد. رادیو، تلویزیون، رسانه ها و مسئولان وظیفه دارند، تلاش بیشتری کنند. باید به مردم یاد دهیم که تا می توانند از کالای داخلی استفاده کنندسعی کنیم فرهنگ استفاده از کالای داخلی را به عنوان یک مسئله محبوب در جامعه ترویج کنیم تا فواید استفاده از کالای داخلی به اطلاع مردم برسد.

هرگونه خرید  و مصرف کالای خارجی فقط به معنای خرید یک کالای لوکس با برند خارجی و سلیقه شخصی نیست بلکه در واقع به معنای از کارانداختن چرخ تولید ملی و در نتیجه بیکار شدن جوانان این مرز و بوم است. با این ملاحظات اگر کالای ایرانی بخریم تولید ملی را افزایش داده‌ایم، غرور ملی حفظ کرده‌ایم، اشتغال کشور را تامین کرده‌ایم، جوانان و نیروی متخصص و دانش بومی را باور کرده‌ایم... پس چرا کالای ایرانی بخریم

منبع:  مارگون

نظرات بینندگان