کد خبر: ۱۲۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۷

کشف بیش از 100 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در فراشبند

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند از کشف و جمع‌آوری بیش از 100 کیلوگرم مواد غذایی آشامیدنی و بهداشتی تاریخ‌ مصرف گذشته و غیرمجاز در سومین روز از فروردین97 توسط بازرسان بهداشت محیط این شهرستان از سطح مراکز عرضه مواد غذایی خبر داد.

به گزارش شیرازه، زهرا کریم پور کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در این خصوص گفت: دربازدیدی که در راستای طرح بسیج سلامت نوروزی از سوی بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفت بیش از 100 کیلوگرم مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی غیرقابل‌مصرف کشف و جمع‌آوری شد.

او افزود: این مواد شامل مواد غذایی بسته‌بندی، فله‌ای، انواع شیرینی، کنسرو، نوشابه و همچنین مواد آرایشی و بهداشتی بود که تاریخ مصرف آنها گذشته و غیرقابل‌مصرف تشخیص داده‌ شدند.

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند تأکید کرد: در این طرح تذکرات لازم به تمامی متصدیان مراکز تولید، عرضه و فروش مواد غذایی در خصوص رعایت شرایط و موازین بهداشتی از جمله بهداشت ساختمان، بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و بهداشت ابزار و لوازم کار تذکر داده شد.

او با اشاره به اینکه مواد غذایی سالم از عوامل مهم تأمین، حفظ و ارتقای سلامت مردم است بر نظارت‌های مستمر و دقیق بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تاکید کرد و گفت: بی‌شک نظارت‌های مستمر و دقیق بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نقش بسزایی در سلامت و امنیت غذایی شهروندان دارد.

مهندس کریم پور گفت: نظارت بر فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به ویژه صنوف حساس از قبیل بستنی‌فروشی‌ها، کارگاه‌های شیرینی‌پزی، قنادی‌های، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و آجیل و خشکبارفروشی‌ها و نظارت ویژه‌بر شبکه توزیع آب شهری و روستایی و انجام تست‌های کلر سنجی و نمونه‌برداری میکروبی آب به منظور پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری‌های روده‌ای و مسمومیت‌های غذایی در ایام نوروز در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی تشدید می یابد.

او یاد آور شد: شهروندان و مسافران محترم نوروزی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و سایر موارد بهداشتی می‌توانند با شماره 190سامانه رسیدگی به تخلفات بهداشتی تماس حاصل نمایند.

منبع:  نخل بیدار

انتهای پیام/

نظرات بینندگان